MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 4

voltis

Trådstartare
Ja det är faktiskt helt sant! Medans tråden om deltävling 3 fortfarande lever så är det faktisk dags att starta den om den allra sista delfinalen i årets MELODIFESTIVAL!
:bump::bump::bump:
Det är alltså endast 7 artister kvar, kommer ngn av dessa 7 stå som slutgiltig vinnare tro, eller har vi kanske redan sett årets vinnare i ngn av de andra deltävlingarna??

Spännande värre, och på lördag får vi då se dessa artister:

Martin Stenmarck – Du tar mig tillbaks
Låtskrivare: David Stenmarck

Panetoz – Håll om mig hårt
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru

Frans – If I Were Sorry
Låtskrivare: Oscar Fogelström, Michael Saxell, Fredrik Andersson, Frans Jeppsson Wall

Linda Bengtzing – Killer Girl
Låtskrivare: Mattias Kallenberger, Andreas Berlin, Linda Bengtzing, Dag Öhrlund

Dolly Style – Rollercoaster
Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Alexandra Salomonsson

Eclipse – Runaways
Låtskrivare: Erik Mårtensson

Molly Sandén – Youniverse
Låtskrivare: Molly Sandén, Danny Saucedo, John Alexis

Nå vad tror ni om detta då???

Wow detta är första gången jag känner igen alla artisterna, utom en (Eclipse), och det borde ju båda gott?

Men så läser man listan igen och inser att man har liiite svårt för Martin S och Linda B.
Man läser lite till och blir glad igen när härliga Panetoz är med igen, och även dotterns favoriter Dolly Style!
Frans såg man senast när han som pojkspoling sjöng om Zlatan, ska bli spännande att se honom nu!
Och Molly känner väl de flesta till.. jag är väldigt kluven till henne faktiskt. Gjort några bra låtar, duktig sångerska, men jag har ngt svårt för rösten ibland. Dock ses hon nog som kvällens stora favorit.

Gissar lite då...

Final: Molly och Panetoz
Andra chansen: Linda B och Dolly Style

Bubblare: Martin S (minns man fiaskot Las Vegas eller hiten .... vad den nu hette ... han hade för några år sedan?) Frans kanske överraskar? Kanske kan slå ut Linda B som alltid låter likadant och alldeles för käck varje gång?

Eclipse.. hårdrock.. näää...

Jag hejar på Molly!

Martin Stenmarck och Linda Bengtzing känns som om de kan vara antingen kassa eller bra, blir till att se.
Dolly Style och Panetoz gillar jag inte riktigt.
Franz och Eclipse har jag ingen koll på, men Eclipse är tydligen härifrån (Sollerön, Dalarna) läser jag i lokaltidningen idag, så de blir ju kul att höra iaf!

//r

Snart dags igen!
Flest artister jag känner igen. Panetoz brukar fastna. Martin Stenmark och Linda Bengtzing känns lite, jag vet inte, det känns inte som att dom kommer med nåt nytt.
Molly har gjort en del bra låtar tycker jag så jag hoppas på det nu med.
Dom andra har jag inget att säga om just nu.

Popcorn blir veckans tilltugg!

Jag gillar Panetoz - mycket för att jag sett mer av dem än bara det som visas i TV och annan media. Martin Stenmark har jag genuint svårt för av någon anledning. Linda B är hästtjej - kanske är det förmildrande ;)

Jag känner mig rätt vilse innan jag hört bidragen. Det blir väl vin och tilltugg hos @athena_arabians :D

Har förhandstittat. :down::down::down:

Jag läste något bra häromdagen. En branschmänniska hade sagt det efter Måns Zelmerlöws seger i ESC: 2016 blir ett kass melloår. Ingen förutom Irland har någonsin vunnit på hemmaplan, därför ställer de bästa artisterna inte upp året efter en seger och låtskrivarna stoppar sina bra låtar i byrålådan till nästa år.

Jag tror att det stämmer bra med vad vi ser i år. Finalen kommer ju att bli helt värdelös!

Här kommer dottern rösta fullt på Dolly Style, precis som många andra kids. De är dessutom med i Kändisbarnvakten ikväll vilket säkert inte är någon nackdel ;)

Jag tror att den här deltävlingen kan bli den jämnaste? Ingen självklar topp men inte heller någon självklar flopp.

Jag hoppas på Panetoz, men jag har inte förhandslyssnat nu heller ;)
Eclipse och Frans har jag ingen aning om vad det är och resten av startfältet klarar jag mig utan... :devil:

Jag läste något bra häromdagen. En branschmänniska hade sagt det efter Måns Zelmerlöws seger i ESC: 2016 blir ett kass melloår. Ingen förutom Irland har någonsin vunnit på hemmaplan, därför ställer de bästa artisterna inte upp året efter en seger och låtskrivarna stoppar sina bra låtar i byrålådan till nästa år.

Jag tror att det stämmer bra med vad vi ser i år. Finalen kommer ju att bli helt värdelös!

Ja, jag håller helt med. Exakt samma sak hände ju året efter att Loreen vann - asdåliga låtar. Året därpå kom Sanna Nielsen och året därefter Måns...

Martin Stenmarck och Linda Bengtzing kan säkert vara poppiga låtar men de känns på förhand inte aktuella för ESC.
Dolly Style är trams.
Jag känner till Frans men mycket kan ha hänt på de år som har gått så det känns som ett klart oskrivet kort.
Panetoz kan vara kul men nej, det känns för sommar-Sverige-poppigt-glättigt.
Eclipse känner jag inte till.
Hoppas att Molly har en bra låt för hon brukar ibland kunna få till det.

Vad det gäller snacks så har jag inte bestämt om det blir glass (och isf vilken sort?), choklad (vilken sort?), kakor (sort?), chips (sort?) med dip (sort?), nötter eller godis. Jag lär nog gå på känsla :p
Drycken lär vara spikad = O'boy med Lion-smak :d

Dottern (och jag) trodde Frans var den söte lille pojken från Idol men det är visst en annan Frans?? Hur många Fransar finns det i genren?
Tänkte precis som du och din dotter. Tittar oftast inte så noga på melodifestivelen men är ett riktigt idol-fan och känner att vi har en stor källa av musikaliskt begåvade människor att ösa ur därifrån. Var är dom?

Ja, jag håller helt med. Exakt samma sak hände ju året efter att Loreen vann - asdåliga låtar. Året därpå kom Sanna Nielsen och året därefter Måns...
När jag läste det här kollade jag vilka låtar som var med det året och du har ju rätt, det var verkligen en kass årgång.

Det enda jag reagerade lite positivt på vid snabbtitten igår var Frans låt. Molly Sandén lät som Robin Stjernberg som vann året efter Loreen.

Har inte smyglyssnat på några andra bidrag, men när @mandalaki skrev att Molly Sandén lät som Robin Stjernberg var jag ju tvungen. Och jag håller med. Vilket är en god sak, för det betyder att vi efter mello kan få ytterligare en fin version av det här:

Tror att allt hade blivit bättre om vi hade haft getter på scen från första början dock.

Har inte smyglyssnat på några andra bidrag, men när @mandalaki skrev att Molly Sandén lät som Robin Stjernberg var jag ju tvungen. Och jag håller med. Vilket är en god sak, för det betyder att vi efter mello kan få ytterligare en fin version av det här:

Tror att allt hade blivit bättre om vi hade haft getter på scen från första början dock.
Visst ja, den hade jag glömt :rofl:

Och jag som tyckte att Robins "You" var det första bra vinnarlåten i mellot under hela mitt (då 17-åriga?) liv. Jag tycker fortfarande att det är den bästa svenska vinnarlåten (fast då har jag ingen vidare koll på melodifestivalen innan 2004).

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 301
Senast: Lingon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 885
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre Ja, vi har faktiskt redan sett alla årets bidrag! :eek: 8 st är klara till finalen, men det är fler som vill dit! I andra chansen får...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
6 370
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar