MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 4

Vi har appröstat på Dollystyle, Frans och Molly.
BARNET bestämmer, jag tycker av princip likadant som BARNET. Ang sången från programledarna gjorde de skitfula tongångarna på SVT:s fb-sida att jag skrivit mitt första inlägg där. Tänkte att i floden av fula tillmälen spann jag loss i en hyllning av dem, kunde ju behövas.

Suck. Var inne på youtube för att titta på mellanakt igen (måste ju dela på facebook också) och råkade se kommentarer (samt ratingen). Hjälp vilka konstiga människor det finns. Hur kan man klaga på skönhet?

Nåja. Här har ni numret igen, bara för att:

Alltså allvarligt! Har dom som kommenterat ens tittat på det?! Eller är dom bara så dumma att dom inte fattar att det var andra sånger som översatts till arabiska och hebreiska?

Alltså allvarligt! Har dom som kommenterat ens tittat på det?! Eller är dom bara så dumma att dom inte fattar att det var andra sånger som översatts till arabiska och hebreiska?
Jag tror inte de bryr sig. De vill bara hata.

Vilket får mig att minnas en tidigare låt av Panetoz, apropå ingenting :idea:

Jag gillade mellanakten som sådan men jag måste säga att jag inte alls begriper poängen med ändringen av nationalsången.

Jag menar om man ska göra "Hela Sveriges sång" är ju textraden jag vill leva jag vill dö i Norden (utan någon anspelning på var man är född) alldeles ypperlig, och betydligt mer passande än att man vill leva i precis vilket land som helst. Då finns det ju betydligt "värre" delar av Nationalsången isf.

Jag gillade mellanakten som sådan men jag måste säga att jag inte alls begriper poängen med ändringen av nationalsången.

Jag menar om man ska göra "Hela Sveriges sång" är ju textraden jag vill leva jag vill dö i Norden (utan någon anspelning på var man är född) alldeles ypperlig, och betydligt mer passande än att man vill leva i precis vilket land som helst. Då finns det ju betydligt "värre" delar av Nationalsången isf.

Varför begränsa sig alls - det är väl poängen. Jag tycker att "jorden" är ett yppelig ersättning.

Var är alla frågetecken om volvoreklamen och zlatans recitationsmumlande?

Varför begränsa sig alls - det är väl poängen. Jag tycker att "jorden" är ett yppelig ersättning.

Var är alla frågetecken om volvoreklamen och zlatans recitationsmumlande?

Alltså jag har inget emot det faktum att man ändrade i nationalsången. Jag bara begriper inte poängen med ändringen man gjorde. Självklart kan man göra en låt om att det spelar ingen roll i vilket land man bor på jorden, det är också ett bra tema. Men det var ju inte det gårdagens nummer handlade om som jag uppfattade det.

Borde jag ha tyckt något om Zlatan?

Vad uppfattade du det som då? :confused:

Om du borde ha tyckt något om Zlatan har jag ingen aning om, men han bytte ut samma ord? I - ett varumärkes namn.

Som sagt jag uppfattade det som en sång om Sverige och att Sverige är ett land för alla oavsett ursprung och hur man kom hit. Och jag tycker orginaltexten hade passat bättre till ämnet.

Jag vet inte riktigt vad det hade med mitt inlägg att göra att även andra har bytt ord. Jag har ingen invändning mot fenomenet, men man måste ju få ha åsikter om resultatet :)

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 301
Senast: Lingon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 885
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre Ja, vi har faktiskt redan sett alla årets bidrag! :eek: 8 st är klara till finalen, men det är fler som vill dit! I andra chansen får...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
6 370
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar