MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 4

Nu ligger alla låtarna på spotify. Här poppas lejonkungenlåten, den känns oerhört träningspassvänlig när man hör den såhär

Då har vi sett alla årets bidrag! :O

Måste säga att INGEN låt har varit en wow-låt, att jag tänkt: denna kommer gå långt i ESC!
(Men finalisterna kan vi ta i finaltrådn senmer ingående)

Ikväll höll jag stenhårt på Panetoz! Trots att det ej var deras bästa låt så svängde det o de gav allt!
Mollys röst har jag ju ngt svårt för,men låten var heeelt ok. Dock som sagt inget wow, hade fktiskt väntat mig mer! Väntad finalist dock!

Frans snodde panetoz finalplats, och jag var lika förvånad som frans själv ;) Skön röst men kändes osäker o låten kom aldrig igång riktigt.... men verkade populär?

Dottern gillade dollystyle o de var väl värda andra chansen, för resten av låtarna var lika illa de!

Martin S såååå triiiiist!! Linda B sååååå Linda...... Eclipse sååå inte min smak!

Så nja lite besviken då panetoz ej gick till final....

Bäst i kväll: Sarah och Gardell!!!

Bara jag som tyckte att Gina såg väldigt ledsen, nästan gråtfärdig, ut i samband med Du Gamla Du Fria-grejjen? Hon såg aldrig ens glad ut efteråt. Tror hela det gigantiska ståhejet (fruktansvärda tongångar på vissa forum...) tog hårt på henne. Skulle inte förvåna mig om hon bröt ihop lite i kulisserna efteråt. Så himla ledsamt.

Årets mello måste vara i särklass sämsta årgången ever? Nu tokälskar jag Frans och hans låt, så jag säger att vi kan ställa in resten och bara skicka honom, och - den magiskt vackra mellanakten från ikväll med mångfaldstemat. Jag hade gåshud! Det var så otroligt välgjort!

Jag förstår inte de där Dolly style eller vad de heter - så surt - inte en rent ton någonstans? Hur kan så fruktansvärt dåliga sångerskor få en plats i mello? Obegripligt. De skulle inte bli antagna till idol ens på den (o)prestationen de gjorde i kväll? Martin Stenmark - procolharomwannabelåt? Va liksom? Bengtzing - har bara eeeen låt i sin repertoar - låtstöldar sig själv varje år? Panetoz - det var glatt men jag kommer inte ihåg låten hur mycket jag än försöker minnas? Och Molly - nej bara nej. Vacker låt förvisso, men för mycket loreen-komplex.

Skicka Frans och mellanakten bara, snälla?

Det känns mest som att spektaklet handlar om vilka som lyckas skaffa sig flest följare på sociala medier. Såg nånstans att Dolly vad de nu hette hade 50000 följare på jag tror det var instagram. De flesta gissningsvis rätt unga följare.

Den målgruppen är ju säkert de som troligast laddar ner SVT:s app där man får rösta 5 gånger gratis. Frans kan jag också tänka mig har många unga som röstar på honom via appen . Antalet telefonröster har tydligen sjunkit ganska mycket och det kommer in mindre pengar till radiohjälpen än tidigare. Alla artister får tydligen numera instruktioner från SVT om hur de t.ex. ska tagga på instagram för att bli så uppmärksammade som möjligt innan.

Själv har jag inte orkat titta på ett helt program i år då jag mest tycker låtarna håller dålig kvalitet och vissa artister sjunger surt ibland rätt igenom en hel låt. Mellon verkar mest handla om samma låtskrivare som får med låtar år efter år och att ha en tillräckligt ung artist som kan slå i sociala medier innan mellon. Sen spelar det ingen roll om artisterna håller nån kvalitet öht.

Årets mello måste vara i särklass sämsta årgången ever? Nu tokälskar jag Frans och hans låt, så jag säger att vi kan ställa in resten och bara skicka honom, och - den magiskt vackra mellanakten från ikväll med mångfaldstemat. Jag hade gåshud! Det var så otroligt välgjort!

Jag förstår inte de där Dolly style eller vad de heter - så surt - inte en rent ton någonstans? Hur kan så fruktansvärt dåliga sångerskor få en plats i mello? Obegripligt. De skulle inte bli antagna till idol ens på den (o)prestationen de gjorde i kväll? Martin Stenmark - procolharomwannabelåt? Va liksom? Bengtzing - har bara eeeen låt i sin repertoar - låtstöldar sig själv varje år? Panetoz - det var glatt men jag kommer inte ihåg låten hur mycket jag än försöker minnas? Och Molly - nej bara nej. Vacker låt förvisso, men för mycket loreen-komplex.

Skicka Frans och mellanakten bara, snälla?

Exaktemente - A whiter shade of pale - näst intill ett plagiat

Mollys låt var sådär men fortfarande bäst i startfältet. Hon har verkligen en fantastiskt röst! Och så är hon supersnygg!

Frans tyckte jag var så tråkig (både låt och framträdande) att klockorna stannade. Den var det inte heller supersympatiskt när det såg ut som att han kallade Gina för bitch efter Zlatan-skämtet.

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 301
Senast: Lingon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 885
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre Ja, vi har faktiskt redan sett alla årets bidrag! :eek: 8 st är klara till finalen, men det är fler som vill dit! I andra chansen får...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
6 370
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar