Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Sv: Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Spelbolagen verkar tro mest på Sanna Nielsen och Ace Wilder och minst på Panetoz och Linus.

Har en bekant vars man kan "känna på sig" saker, tex gissade han rätt på sin sons födelse. Rätt dag och bara 50 min diff!

Och när han såg Ace Wilder uppträda sa han rätt ut; jaha men ddn här låten vinner ju finalen sen!

Hoppas han har rätt, då vinner en av mina favoriter ;-)

Inte många år som jag har så många favoriter, där jag blir nöjd om bara ngn av dom vinner! Oftast har jag en stenhård favorit, alt ngn som också är ok vinnare.
Känns som jag kommer bli nöjd ikväll ;)

Jag ska på mellokväll:D tar med carameltryfflar med havssalt och gott vin. Ska bli helkul!

*kl*
Klänningen är på, sminket är på, likaså smyckena. Snart bär det av till Friends Arena och finalen! Tyvärr hade mina glitterstrumpbyxor gått sönder så det fick bli rosa istället.

Hoppas att din bekant har rätt!! :D
Men jag befarar att Sanna tar hem det :wtf: :crazy: Det känns som om han Björkman har arrangerat det så... :meh:

Ellen har fantastisk röst, men låten var inget vidare.
Alcazar är alltid kul och bra att dansa till på en efterfest... Panetoz också :)

Vinna tycker jag att Ace ska göra! :p

För min del får sanna vinna utan att det gör ngt ;)
Detta är enl mig hennes bästa låt hon ställt upp med och den funkar nog fint i esc. Och hon skulle äntligen få sin vinst efter 7 försök hehe.

På bilstereon vinner dock Panetoz för mig!

Brukar sitta på ett internationellt ESC forum på lördagskvällarna och följa vad andra länder tycker om de svenska bidragen och i deltävling tre var det rätt många från storbritannien som skrattade åt Ace Wilders bidrag för att de tyckte texten var sååå töntig :p
Jag tycker dock det är ett rätt trevligt bidrag så för mig får gärna Ace vinna, jag har nog egentligen ganska många bidrag som jag kan se som vinnare utan att känna mig besviken.

KL
Jag gillar två så olika bidrag som Ace Wilder och Ellen Benediktson... ;)

Ellens låt - och hennes sång - är så VACKER att den går rätt in i hjärtat. Jag hörde den på radion idag för första gången och....WOW :love:! Ace Wilders låt är "catchy" och rolig :)!

Håller med om att jag tycker detta är Sannas bästa låt.

Jag tyckte att tävlingarna bjudit på riktigt dåliga bidrag men ändå tycker jag att finalfältet är bra mycket bättre än på många år.

KL

Min supertrio är Sanna Nielsen, Ace Wilder och Elena Paparizou (grymt skönt mot förra årets katastrof med en enda kvinna i finalen ...) AW har en fräsch låt - och de andra två har sån pondus och stjärnglans att man bara dör.

Jag har nog släppt Ace Wilder som min etta nu, hoppas nog på Nielsen. Bara hon sätter de där hickningarna så har hon enorm säkerhet i rutan, ett dramatiskt utspel som många länder brukar gilla och är inte minst skitsnygg. Så GO SANNA! :bump:

Tur att det är så många icke-engelska länder med som kanske ej reagerar på texten ;)

Fast man kan nog inte gå så mycket på vad folk på ESC-forum gillar och inte gillar - de är ju entusiasterna. De som röstar framför tv:n i maj är så otroligt många fler.

KL

Första låten är inget som tilltalar mig eller som jag tror har en chans i eurovision heller.

KL

Alltså Ewald. :wtf:

Låten är svag.

Jag roade mig med att surfa runt med musiken i bakgrunden och då var det inget jag ens minns nu nån minut efter.

Samma med Ellen B. den är entonig och och trist om man inte ser henne. Ingen radiohit mao ;)

Har börjat gilla låten, eller mer rösten men hoppas inte den går och vinner för den lär glömmas bort i stora finalen. Tyvärr.

Anton Ewald... BLÄ!

Liknande trådar

Äldre Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana: Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
16 113
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 537
Senast: corzette
·
Äldre I dag börjar det! Det som I mina ögon är till och med större än Melodifestivalen ;) Eurovision song contest!! :banana::banana::banana...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
27 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka