Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Sv: Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Men är det så? Att ungar röstar mer? Mina ungar har aldrig röstat, och jag tror inte deras kompisar sitter och sträckröstar heller.

Jag tror faktiskt på Oscar Zia.
Möget satte sig som lim i huvudet på mig......och jag föredrar hårdrock :o
Jag uppnår i år 35, det gör inte saken bättre :D

1. Anton Ewald – Natural Sämre än förra året och samma koreografi....nääää!
2. Ellen Benediktson – Songbird Fin, lite sextiotalsvibbar. Helt ok.
3. Alcazar – Blame It On The Disco Som förväntat, glittrigt, glatt, Alcazarsound.
4. Oscar Zia – Yes We Can Jag gillar den men är tydligen ganska ensam på det tåget?!
5. Linus Svenning – Bröder Tar i lite väl mycket när han sjunger men att han sjunger till sin döde bror ger ju lite pluspoäng. Nja, den vinner inte.
6. Helena Paparizou – Survivor Säkert kort!
7. YOHIO – To the End Her växt när den gått ett par rundor på radion.
8. Sanna Nielsen – Undo Vem gillar inte Sanna? Har hon någonsin gjort en dålig låt?
9. Panetoz – Efter solsken Nej! Årets sommarpläga kanske ?!
10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’ Inte min grej alls!

Tilltugg ja! I min värld får man ju äta ngt gott och onyttigt till MF :D Vågen visade -1 kg på en vecka så jag både vill och inte vill vräka i mig hehe.

Tror jag kör på en liiiten påse av ngt.... gott!

Gott är inte tillräckligt specifikt! ;)

Jag funderar på att dela på en burk Ben&Jerrys med maken. Eller möjligtvis en påse naturgodis. Det är jag för snål för att överäta :p

1. Anton Ewald – Natural
Usel.

2. Ellen Benediktson – Songbird
Riktigt bra! Har hamnat på min spotifylista :).

3. Alcazar – Blame It On The Disco
Nja. Är väl ok, men inget särskilt.

4. Oscar Zia – Yes We Can
Usel Saadekopia.

5. Linus Svenning – Bröder
Borde ha stannat i andra chansen, eller ännu hellre hemma. Även om jag tycker att det är fascinerande när folk beskriver honom som "snygg".

6. Helena Paparizou – Survivor
Helt ok men inget som fastnade.

7. YOHIO – To the End
Bra! Dock kanske svagare låt än förra året.

8. Sanna Nielsen – Undo
Bra!

9. Panetoz – Efter solsken
Verkligen, verkligen inte min stil. Men visst, jag antar att den har sin plats här eftersom det är många som gillar den.

10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’
Modern och en möjlig vinnare, men tyvärr ingenting som gjorde något djupare intryck på mig. Om jag inte minns fel gillade jag refrängen men somnade under verserna ...

Så, sammanfattningsvis får Yohio, Ellen eller Sanna gärna vinna för min del, och jag kommer inte att gråta om Ace Wilder gör det heller. Alcazar och Helena hamnar i något mellanskikt, och de andra tävlande kommer att ge mig gott om kisspauser :p.

Nää jag gillar också Oscars låt, men kanske främst för den har bosatt sig i min hjärna och vägrar flytta därifrån:D

Om jag lyssnar på min 8-åriga kusin är Alcazar den stora favoriten och kanske Yohio på ett hörn.
Själv tänker jag rösta på Alcazar dels för att jag tycker att den låten är bäst och dels för att jag har chans på en stooooor låda med godis på jobbets vadslagning om dom vinner.

Jag har inte sett en enda minut av den här skiten i år och tänker heller inte göra det i fortsättningen heller. Hoppas publikfjaskot fortsätter :sneaky:

Har inte heller sett något av detta eländet och hade hoppats slippa göra det också. Men, planerna ändrades då jag bjöd in tjejgänget för att umgås och de vill gärna se på skiten.

Men man får ju göra vissa uppoffringar ibland...:meh:

kl

Jag hoppas Yohio tar hem det! Tycker han skulle vunnit förra året, så då kan han få vinna i år istället.

För övrigt gillar jag Helena, vinner inte Yohio kan hon få göra det.

Annars är min rangordning;

Ace Wilder
Alcazar
Sanna
Ellen Benediktsson
Linus
Panetoz
Anton Ewald
Oscar Zia

Kommer titta på lördag, vet dock inte vad det blir att äta ännu.

//r

kl

Jag hejar på Ace Wilder, då jag tror det är den enda låten som har en chans i ESC. Antaligen går den riktigt bra eller så floppar den totalt, men att skicka tex Sanna skulle göra att vi slutar mitt i startfältet i ESC. Då tycker jag faktiskt att det är roligare att chansa på ett helt nytt sound, som Ace är.

kl

Har kollar lite vad Europa säger om vår final
och de som nämns mest som favoriter är Sanna, Ace Wilder och Alcazar.

Ace verkar många tycka är en frisk fläkt som är modernt och intressant.

Men de tycker att det är fruktansvärt roligt när de hör att Ace är äldre än Sanna!
En skrev: "va?! Jag som trodde Sanna var i samma ålder som min mamma!"

De som inte nämns mycket alls är Anton, Oscar, Ellen.. och förvånansvärt lite om Helena P faktiskt.

Just ja ännu viktigare. jag kommer troligen mumsa på ostbågar/cheezehearts på lördag, fruktansvärt sugen!! :d

Åååhh, jag som ÄLSKAR Ellen!!! Tycker absolut att det är skandal om hon inte vinner ;)
Men om jag ska gå på vad jag tror och inte vad jag vill så tror jag på Sanna eller Ace Wilder....

Vi brukar se finalen i ett stort gäng och innan det drar igång så gissar vi topp tre, den som kommer närmast får pris! Så min gissning kanske får bli.... Ace, Sanna och nån av de söta pojkarna som inte har sjungit så bra... men det är väldigt svårtippat! tror att Alcazar kommer komma okej till och både linus och Helena kan komma som uppstickare även om inte jag gillar deras låtar.

1. Panetoz
Jag blir så glad av den låten!

2. Sanna Nielsen
Fin ballad och rösten låter klockrent!

3. Alcazar
Snyggt nummer som vanligt

4. Linus Svenning
Bra låt.

5. Helena Papaarizou
Ingen my number one, men helt okej.

Resten har jag inte direkt något att säga om.

KL

Jag tycker förresten att finalfältet blev ganska bra, trots de urdåliga deltävlingarna. Den enda jag inte alls tycker platsar är Bröööder, kära kära brö-öder :yuck:

Å andra sidan vet jag inte vem jag skulle vilja ersätta honom med, jag har redan glömt det mesta. Vilket nog säger en del.

Den är hemsk. Martin Stenmark kunde gått vidare istället. Eller Outtrigger.

Linus nr 1

Ace Wilder noway.
De andra är jag inte så road av heller men yoshis låt är ok

Min rangordning:

Ellen
Min favorit. Blev lite tagen första gången jag såg framträdandet, den gick rätt in på nåt sätt. Vet inte hur den skulle klara sig i ESC dock.

Ace
Helena P
Gillar båda mycket. Någon av dem får gärna vinna.

Sanna N
Helt okej.

Panetoz
Jorå, skön låt, men inte lika bra som dem ovan.

Anton
Yohio
Alcazar
Njae, rätt trista.

Oscar
NEJ!

Linus
NEEEJ!!!

Mina favoriter är nog Ace Wilder, Helena Paparizou och Panetos. Alltså Sanna är ju superduktig på alla sätt och vis, men jag tycker inte om låten. Jag hoppas att Helena vinner, men jag tror att Ace Wilder kommer att ta hem det och baserar jag inte på några listor utan min känsla. Tror hon får mest röster av int. juryn.

Själv kommer jag nog att missa finalen, min syster fyller 30 på lördag och jag antar att det inte är lönt att jag avviker från festligheterna på grund av final i melodifestivalen... (fast jag tror hellre att jag vill se finalen om jag ska vara ärlig), får se hur stämningen är på festen och om jag kan åka hem utan att det liksom märks.

För mig får gärna Alcazar eller Sanna Nielsen ta hem det.
Men jag är nöjd så länge det inte blir Anton eller Oscar...

Liknande trådar

Äldre Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana: Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
16 113
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 537
Senast: corzette
·
Äldre I dag börjar det! Det som I mina ögon är till och med större än Melodifestivalen ;) Eurovision song contest!! :banana::banana::banana...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
27 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat