voltis
Trådstartare
Javisst, på lördag är det då äntligen dags för den stora finalen i melodifestivalen 2014!
Vi kan nog alla vara överens om att det varit väldigt många bottennapp i år, både okända som vi redan glömt och gamla rävar som inte höll måttet.
Men trots det har vi ett startfält i finalen där alla de små guldkornen har samlats. Och jag själv tror att det kommer bli en bra final!
De tävlande i finalen är:
1. Anton Ewald – Natural
2. Ellen Benediktson – Songbird
3. Alcazar – Blame It On The Disco
4. Oscar Zia – Yes We Can
5. Linus Svenning – Bröder
6. Helena Paparizou – Survivor
7. YOHIO – To the End
8. Sanna Nielsen – Undo
9. Panetoz – Efter solsken
10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’
Så nu är det dags för er att rangordna, tippa, tycka!
Jag har ju skivan i bilen och lyssnar dagligen, och det är ganska uppenbart vilka låtar som fastnat som jag spolar fram till fortast
Jag har ett par grupperingar med låtarna och de är som följer.
Mina största favoriter
Panetoz
Sanna N
Ace Wilder
Låtar jag inte har ngt emot om de vinner
Alcazar
Helena P
Yohio
Ok låtar som inte räcker ända fram
Anton
Linus
Ellen
Oscar
Dock kan jag inte säga att någon av låtarna är direkt dålig! De i sista gruppen är ngt svagare, antingen pga låt eller röst. Båda övre grupperna har både bra låtar och röster, de är mest grupperade efter personlig smak.
Om man ska se till ESC så tror jag att Sanna skulle ha stor chans,start röst och en ballad som sticker ut.
Helena går hem hos gamla ESC fans så det är ju aldrig fel.
Yohio, Panetoz och Ace skulle alla komma med något nytt och skulle antingen vinna eller floppa med det.
Alcazar är svårtippade tycker jag, men tror de skulle funka bra i ESC.
Ja JAG ser iaf fram emot finalen!!
Vi kan nog alla vara överens om att det varit väldigt många bottennapp i år, både okända som vi redan glömt och gamla rävar som inte höll måttet.
Men trots det har vi ett startfält i finalen där alla de små guldkornen har samlats. Och jag själv tror att det kommer bli en bra final!
De tävlande i finalen är:
1. Anton Ewald – Natural
2. Ellen Benediktson – Songbird
3. Alcazar – Blame It On The Disco
4. Oscar Zia – Yes We Can
5. Linus Svenning – Bröder
6. Helena Paparizou – Survivor
7. YOHIO – To the End
8. Sanna Nielsen – Undo
9. Panetoz – Efter solsken
10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’
Så nu är det dags för er att rangordna, tippa, tycka!
Jag har ju skivan i bilen och lyssnar dagligen, och det är ganska uppenbart vilka låtar som fastnat som jag spolar fram till fortast
Jag har ett par grupperingar med låtarna och de är som följer.
Mina största favoriter
Panetoz
Sanna N
Ace Wilder
Låtar jag inte har ngt emot om de vinner
Alcazar
Helena P
Yohio
Ok låtar som inte räcker ända fram
Anton
Linus
Ellen
Oscar
Dock kan jag inte säga att någon av låtarna är direkt dålig! De i sista gruppen är ngt svagare, antingen pga låt eller röst. Båda övre grupperna har både bra låtar och röster, de är mest grupperade efter personlig smak.
Om man ska se till ESC så tror jag att Sanna skulle ha stor chans,start röst och en ballad som sticker ut.
Helena går hem hos gamla ESC fans så det är ju aldrig fel.
Yohio, Panetoz och Ace skulle alla komma med något nytt och skulle antingen vinna eller floppa med det.
Alcazar är svårtippade tycker jag, men tror de skulle funka bra i ESC.
Ja JAG ser iaf fram emot finalen!!