Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

voltis

Trådstartare
Javisst, på lördag är det då äntligen dags för den stora finalen i melodifestivalen 2014!

:banana::banana::banana:

Vi kan nog alla vara överens om att det varit väldigt många bottennapp i år, både okända som vi redan glömt och gamla rävar som inte höll måttet.
Men trots det har vi ett startfält i finalen där alla de små guldkornen har samlats. Och jag själv tror att det kommer bli en bra final!

De tävlande i finalen är:

1. Anton Ewald – Natural
2. Ellen Benediktson – Songbird
3. Alcazar – Blame It On The Disco
4. Oscar Zia – Yes We Can
5. Linus Svenning – Bröder
6. Helena Paparizou – Survivor
7. YOHIO – To the End
8. Sanna Nielsen – Undo
9. Panetoz – Efter solsken
10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’

Så nu är det dags för er att rangordna, tippa, tycka!

Jag har ju skivan i bilen och lyssnar dagligen, och det är ganska uppenbart vilka låtar som fastnat som jag spolar fram till fortast :p

Jag har ett par grupperingar med låtarna och de är som följer.

Mina största favoriter
Panetoz
Sanna N
Ace Wilder

Låtar jag inte har ngt emot om de vinner

Alcazar
Helena P
Yohio

Ok låtar som inte räcker ända fram
Anton
Linus
Ellen
Oscar

Dock kan jag inte säga att någon av låtarna är direkt dålig! De i sista gruppen är ngt svagare, antingen pga låt eller röst. Båda övre grupperna har både bra låtar och röster, de är mest grupperade efter personlig smak.

Om man ska se till ESC så tror jag att Sanna skulle ha stor chans,start röst och en ballad som sticker ut.
Helena går hem hos gamla ESC fans så det är ju aldrig fel.
Yohio, Panetoz och Ace skulle alla komma med något nytt och skulle antingen vinna eller floppa med det.
Alcazar är svårtippade tycker jag, men tror de skulle funka bra i ESC.

Ja JAG ser iaf fram emot finalen!!

Sv: Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

1. Anton Ewald – Natural Ingen favorit
2. Ellen Benediktson – Songbird Vissa delar av den är så underbara
3. Alcazar – Blame It On The Disco Bäst
4. Oscar Zia – Yes We Can Ingen favorit
5. Linus Svenning – Bröder går och nynnar på den. Mannen tycker att den är bäst(Den tilltalar bröder tror jag)
6. Helena Paparizou – Survivor Den är ok
7. YOHIO – To the End Ingen favorit
8. Sanna Nielsen – Undo Ganska jobbigt att lyssna på
9. Panetoz – Efter solsken blir man glad av
10. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’ Den är ok

Så jag vill att Alcazar vinner. Vi sitter klistrade.

kl
Kör en liten djupdykning också:

1. Anton Ewald – Natural

Jämför tyvärr med hans låt förra året som jag tyckte var bättre. Ok radiolåt!
Hon har en mkt bra röst och låten är fin. Men det räcker inte tyvärr.
Älskar Alcazar, men detta är inte deras bästa låt. Men det är ändå Alcazar!
Nog den svagaste låten i startfältet, den minns man inte direkt.
Jag gillar hans röst och låten i sig, men har ngt svårt för uttalet och vissa bitar av texten, det låter lite fånigt stundtals. Så kluven!
Proffisig artist och framträdande! Låten är stark men inte i samma klass som My number 1. Saknar lite Opa! ;-)
7. YOHIO – To the End
Låten som växt mest för mig sen han var med i första deltävlingen. I bilen låter det riktigt bra! Långt från Heartbreak hotel tyckte jag förut, men nu är jag mer positiv till denna!
8. Sanna Nielsen – Undo
Jag gillar det avskalade i låten och framträdandet. En ballad som ändå har ngt speciellt och hon sjunger den jättebra!
Jag blir så glad av denna och höjer på högsta volym i bilen! Faktiskt ngt bättre live dock, då man får se dansen också!
Känns nytt och fräscht och låten fastnar! Jag gillade inte riktigt hennes scenkläder, och det kunde ha hänt mer på scenen. Men annars topp!

Min magkänsla är att Ace Wilder tar hem det här. Jag trodde ett tag på Sanna Nielsen, men jag tar tillbaka det.

Jag har haft dålig koll på deltävlingarna i år. Men på lördag kväll sitter jag på Friends Arena! Tjoho! :)

Jag hoppas att din magkänsla har rätt. Vad hette tyskan som vann alltihop för några år sedan, Lena? Hon kom med en helt vanlig, bra poplåt som inte var Eurovision alls. Samma känsla får jag av Ace Wilder - hon har en riktig låt, en modern låt, som är inte är Eurovision alls.

Jag gillar Sanna Nielsens låt men den kräver att hon sätter sången perfekt, annars låter den ganska bedrövligt. Och hon satte den inte perfekt vid första framförandet i deltävlingen, t ex.

Men risken är väl att någon pojkpojkarna tar det. Alltså Ewald eller Zia. Småtjejerna började förmodligen rösta i januari.

Åh - förbjuda robotar och prepuberala individer asså!

Aaa precis!

Röstningsroboten i Mark var förmodligen en 13-årig flicka med senaste iphone och välbärgade föräldrar :cool:

Tror yohio ligger bättre till om man ser till unga röstare?
Hoppas iaf det är så ;)

Sen finns "risken" att tex Anton och Oscar har väldigt lika fans, och att rösterna delas upp mellan dom?

Ksn också tänka mig att Yohio har fler fans från andra åldergrupper än Abton och Oscar?

Ace känns som att hon kan ha en bred målgrupp, medans Sanna kanske tilltalar de lite äldre?

Och alla älskar Panetoz! ;)

Ja, Panetoz blir man glad av!

Jag hoppas lite att pojkpojkarna ska ta ut varandra. Konceptet är så himla slitet. Fast i och för sig, ESC brukar ju gilla det.

Jag längtar! Vi kommer se finalen på plats!

1. Anton Ewald – Natural
7. YOHIO – To the End
8. Sanna Nielsen – Undo

Dom röda är mina favoriter och dom gröna är dom jag tycker om men lite mindre.
Sjungande dansande unga killar känns aningen utdaterat men det brukar ju gå hem iaf.
Anton tycker jag är klart sämre än förra året.

KL

Jag tycker förresten att finalfältet blev ganska bra, trots de urdåliga deltävlingarna. Den enda jag inte alls tycker platsar är Bröööder, kära kära brö-öder :yuck:

Å andra sidan vet jag inte vem jag skulle vilja ersätta honom med, jag har redan glömt det mesta. Vilket nog säger en del.

Min (och bebisens :D) favorit är Alcazar. Det är den jag tycker känns mest "traditionell" schlager, och det gillar jag.

Vad ska ni ha för schlagertilltugg? Blir det något överhuvudtaget?

Jag vägde mig imorse så det är tveksamt. Å andra sidan är det bara onsdag idag och jag har effektiva förträngningsmekanismer.

Mina favoriter är Panetoz och Ace Wilder, och min magkänsla säger att det är någon av dem som kommer ta hem det här.

Javisst, på lördag är det då äntligen dags för den stora finalen i melodifestivalen 2014!

:banana::banana::banana:

Vi kan nog alla vara överens om att det varit väldigt många bottennapp i år, både okända som vi redan glömt och gamla rävar som inte höll måttet.
Men trots det har vi ett startfält i finalen där alla de små guldkornen har samlats. Och jag själv tror att det kommer bli en bra final!

De tävlande i finalen är:

1. Anton Ewald – Natural
7. YOHIO – To the End
8. Sanna Nielsen – Undo

Så nu är det dags för er att rangordna, tippa, tycka!

Jag har ju skivan i bilen och lyssnar dagligen, och det är ganska uppenbart vilka låtar som fastnat som jag spolar fram till fortast :p

Jag har ett par grupperingar med låtarna och de är som följer.

Mina största favoriter
Panetoz
Sanna N
Ace Wilder

Låtar jag inte har ngt emot om de vinner

Alcazar
Helena P
Yohio

Ok låtar som inte räcker ända fram
Anton
Linus
Ellen
Oscar

Dock kan jag inte säga att någon av låtarna är direkt dålig! De i sista gruppen är ngt svagare, antingen pga låt eller röst. Båda övre grupperna har både bra låtar och röster, de är mest grupperade efter personlig smak.

Om man ska se till ESC så tror jag att Sanna skulle ha stor chans,start röst och en ballad som sticker ut.
Helena går hem hos gamla ESC fans så det är ju aldrig fel.
Yohio, Panetoz och Ace skulle alla komma med något nytt och skulle antingen vinna eller floppa med det.
Alcazar är svårtippade tycker jag, men tror de skulle funka bra i ESC.

Ja JAG ser iaf fram emot finalen!!

Jag har inte sett en enda minut av den här skiten i år och tänker heller inte göra det i fortsättningen heller. Hoppas publikfjaskot fortsätter :sneaky:

Men risken är väl att någon pojkpojkarna tar det. Alltså Ewald eller Zia. Småtjejerna började förmodligen rösta i januari.
Det kanske är så att vi över 25 får offra några kronor på att rösta ett par gånger...

Vi är för övrigt på rymmen över helgen och jag och döttrarna kommer sitta på ett hotellrum i Gbg och följa spektaklet, gissningsvis över en påse chips eller två.
Vi har inte röstat på deltävlingarna, men brukar unna oss att rösta nån gång i finalen och så även i år.
Min röst faller på Alcazar. Det är en låt helt i min smak :D och en glad discodänga som borde kunna plocka lite röster i ESC också, även om den kanske inte har vinnarpotential. Men det tycker jag inte att någon av de andra låtarna har heller.
Sannas låt är fin, men jag tror inte man vinner något med den.
Panetoz är kul killar och även det en låt man rycks med av.
Det är väl dessa tre jag tycker bäst om. Äldsta dottern (12 år) håller på Ace Wilder, yngre dottern har inte svarat på frågan än...

Liknande trådar

Äldre Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana: Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
16 113
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 537
Senast: corzette
·
Äldre I dag börjar det! Det som I mina ögon är till och med större än Melodifestivalen ;) Eurovision song contest!! :banana::banana::banana...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
27 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka