Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Kl*

Igår körde jag Kosack igen och jag säger bara: Im in love <3
Han är sjukt mysig och så härlig att köra för han anpassar sig verkligen toppen.
I början var han lugn och fin men sen när vi övade på voltning på körplan(volten) så taggade han till och for iväg i "starten".
En gång blev han så glad så han gjorde ett bocksprång också,så tur att slaggjorden finns ;)
Jag måste bara öva på att få honom att verkligen stå still när jag vill att han ska stå still,för det hade han problem med.

bildbomb från igår :)
044_128682974.jpg

I hagen
046_128684417.jpg

053_128684718.jpg

170_128682727.jpg

Ehh,ja här hade han lite svårt att stå still ^^
179_128685135.jpg

Tillbaks till stallet

Haha, ja vi får väl se om det blir det eller om hästrackarn kommer att göra mig gråhårig i förtid! :p
Funderar på om jag ska köpa anläggningskort till ridhuset. Kostar en del, men jag tror att jag måste ha tillgång till ridhus. Skönt på kvällar och sådär :)

Ridhus är GULD värt nu när det är så isigt överallt!

KL

Hoppningen idag va så rolig att jag har haft ett permanent flin på ansiktet hela dagen :D Han var väldigt fin i uppvärmningen. Han som annars går som en stjärnkikare, spänner sig och blir stark som ett godståg var riktigt mjuk och fin. Vi är inte riktigt där i traven och galoppen än, men det är nära, väldigt nära!

Vi hoppade väldigt smått. 3 studs på ena långsidan, ett litet kryss snett igenom och 2 räcken med ett kort galoppsprång emellan på andra långsidan. Jag blev varnad om att han kunde bli stark och att det kunde gå väldigt snabbt efter hindret och det gjorde det! Första gången vi skulle hoppa räckena (vilket va det sista vi hoppade) började han göra ljudeffekter som fick mig att tro att han närsomhelst skulle börja spruta eld ur näsborrarna! Fort gick det och det va precis att han hann med ett galoppsprång mellan hindren, han kunde lika gärna tagit det på studs! Sen tog det nästan ett helt varv runt ridhuset innan jag fick stop :D Men vi hoppade det några gånger till och då lyssnade han väldigt fint tillbaka så vi nöjde oss där!
Jag va nöjd, C va nöjd och ägaren va nöjd. Lagom mjukstart och nu är jag taggad på att hoppa MER! :bump:

Bjuder på en kass mobilbild på Turbo-Challe innan ridningen idag. Visst är han söt i sin snelugg? :love:

32045889.jpg

kl

Hade utsläppet imorse. Såg då på tavlan att hästarna visst vart lite busiga och smitit igår, stängslet hade lagt sig ner ner längst bort i hörnet av hagen så de hade traskat över och stuckit iväg en liten bit bort mot skogen. En av de andra medryttarna hade dock sett att de var borta och fått tillbaka dem och stängt in till den hagen så nu får de gå i den mindre (som fungerar som en fålla in till stallet, den är inte så jätteliten men mindre än de andra.) tills stängslet är uppsatt igen. Skönt att de kom tillrätta iaf:) att de inte gick så långt, och inte gick åt motsatt håll där järnvägen är.

Var en superfin soluppgång ut vid stallet i morse:love:.
32046923.jpg

32046924.jpg

Senast ändrad:

en hagstolpe hade gått av på mitten och ganska så ijämte låg alla trådar nere.
32046930.jpg

32046931.jpg

Efter pollarna kommit ut gick jag en morgonpromenad med hunden (varit hundvakt åt ägaren i helgen då hon varit bortrest) innan jag lämnade honom där. Fick då sällskap av en utan katterna också, den som brukar vara så himla mysig och komma och vilja gosa i stallet:D Riktigt mysigt promenad!:laugh:.

32046925.jpg

32046928.jpg

32046926.jpg

32046927.jpg

tillägg: I fredags skulle jag ha ridit P. i samband med att jag hämtade hunden, men då jag skulle kratsa hovarna såg jag att han tappat en framsko, så hovis kommer imorgon och fixar det, skulle igentligen ridit imorgon men får ta torsdag istället, då det ju inte går imorrn, ägarn tyckte inte jag skulle behöva åka ut och bara mocka, även om jag ju inte har något emot det. Ibland kan det vara skönt att bara göra stallsysslor också. men snällt av henne ändå!=)

Senast ändrad:

Åååh, imorgon ska jag rida igen! Var över en månad sedan sist. Gud så roligt det ska bli :)

sista lovar:D:p

uppefrån där stängslet låg nere ner på stallet
32046932.jpg

bonus på Lina käkandes frukost:p
32046933.jpg

Senast ändrad:

Va kul:laugh: är du fortf. medryttare? förlåt jag är lite glömsk:o men du red väl en isis innan?:)

Senast ändrad:

Ser härligt ut:D här får man körabstinens!;):p Är det en "vanlig" körponny eller har den något med p.trav att göra?:)

jo, det är jag, på en kbl travare :) red en isis ett tag åt min gamla stallägare också.

Ponnytrav ;)
Han är ny på travskolan och lite för svår för alla just nu så då får jag typ köra honom och utbilda honom lite ^^
Får se om det blir nån tävling framöver,just nu travar han med frambenen och galopperar med bakbenen när man kör fort på banan så ja xD

kl:

Red ut igår med min kompis, visserligen skrittade vi bara pga underlaget, men det gick jättebra och var trevligt. Vital skötte sig och traskade på riktigt bra, frustade nöjt.

V har riktigt svårt att rida regelbundet nu eftersom paddocken är totalförstörd, han inte går så bra att rida ut på själv + att det är mörkt och halt som bara den när vi kommer till stallet.

Men han är en stjärna ändå, och sköter sig trots lite för mycket energi i kroppen.

Idag var jag ute igen, men har dragit på mig världens fökyldning.. Hade faktiskt planerat att rida i paddocken lite eftersom det är + grader här idag, vilket gör det lite lättare.

Men kände att det inte var läge, eftersom jag inte mådde bra alls efter att han mockat. Så förhoppningsvis är jag bättre imorgon, så vi kan rida lite. :)

Senast ändrad:

Kl*
Yay,första gången man rider "själv" så stukar man fingret och flyger av två gånger -.-
Orkar inte skriva mer just nu..

Hoppas du inte skadade dig för mycket!

KL
Igår hade jag och Kalle våran andra hoppträning tillsammans.
Låt oss säga såhär
Annan sadel, annat bett och en häst som nog testde mig rejält.
Sadeln satt inte bra, det är hans egen utprovade sadel, men eftersom han stått två månader så passade den inte just nu. Den låg bakåtlutad och ni kan ju gissa hur jag satt :(
Det var nog en del på träningen som både fick sig ett par goda skratt och fick dem att dra efter andan!
Men vi avslutade på topp iaf.
En serie studs på ca 80 cm blev så himla bra genomfört att jag valde att avsluta när det gick som bäst!
Idag kommer jag vara mör i kroppen.
Till nästa gång blir det en sadel som passar och hans vanliga bett.

Kan uppdatera om min ridtur, en pigg herre som tyckte jag tagit paus lite för länge och inte skulle komma och bestämma tempo :angel: Men han skötte sig ändå bra, vi mötte en massa hästar, sparkar och hundar och annat så vi vart avbrutna mitt i varje galoppbacke, men han verkade vara ganska nöjd ändå, bara jag som frös när det började snöa och blåsa, trots att det bara var några minus... På fredag är det dags igen! Hoppas på lite bättre väder så kanske man kan fota någon bild... :)

Roucle: Kul att han skötte sig!

Chefkas: Usch då, lät inte bra. Vad hände?? :confused:

Rugge: Tråkigt att det inte gick bra hela lektionen men tycker det var rätt beslut av dig att sluta när det gick som bäst :)

Emor: Lät som en underhållande ridtur ;)

*kl*

Igår blev det bara en kort ridtur, har haft så jäkla ont i magen och varit ständigt illamående senaste dagarna (inte mens.. :p ) och trodde att det skulle bli värre vid ridning vilket det också blev :cool: På slutet trodde jag att jag skulle spy.

Men Merillo skötte sig, trots allt strul med mig.

Tycker han har blivit lättare att samla och även om han försöket springa iväg från arbetet och trava for fort, så är det bättre. Han orkar även hålla formen bättre så det är kul att det går framåt :)

Dock höll jag på att glida av igår :p Han är helt livrädd för is, så när det kommer en isfläck/mindre dike så hoppar han över. Och det är inga trevliga, mjuka hopp..
Totalt blev det 3 stycken såna hopp under ridturen igår, första hoppet hann jag inte ta fram handen så drog honom lite i munnen. Andra hoppet gick rätt bra, men tredje.. Det var ett litet dike med is och han hoppade stooort över, så tappade ena stigbygeln men lyckades hänga kvar så det gick bra ändå. Knäpp-häst :p

Va roligt:laugh: (ang. ponnytravarn då:angel::))

Mindre roligt med stukade fingret:/ hoppas det läker snabbt:).

Menade du mina bilder? isådannafall Tack:)

kl
ååh jag vill veta om jag kommer in på sökta utbildningen eller inte.. Jag har nämligen hittat drömmedishästen. Nästan allt stämde in så vill bara ta kontakt och provrida nu på en gång!:D. Men allt beror på om jag ska börja plugga eller inte, hoppas man får svar snart..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 643
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 740
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 378
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka