Sv: Medryttartråden 3
*kl* hahaha, åååå, dagen bjöd på ett helt underbart väder, inte ridit på ett tag så kändes skönt å få komma ut, madicken som stått me tappsko nästan en vecka var ja säker på skulle va helt okontrollerbar och såg inte fram emot turen i nå större mängder, ett bråk med f.d. sambon innan ridturen bättrade inte på mitt humör...men hon var helt underbar! Lite pigg var hon, lite oregelig på ett ställe men fick kontroll över de och sen vare inte mer med de, red första biten efter vägen sen bestämde jag mig för att plumsa ut i skogen...gick jättebra, var så mysigt...så helt plötsligt runt ett hörn är ett träd som fallit över stigen, hinner inte mycke mer än försöka grabba tag i den för å he upp de ovanför mig (var ett ganska spät träd) så börjar Madicken springa och jag hänger kvar i trädet över stigen *s* jag singlar sakta ner till marken hängandes i träder alá nån robin hood film grej, medan madicken sätter iväg i trav hemmåt, ja jogga efter i ca 1km varav 500m av de i djupsnö (jag sa ju att ja skulle börja motionera mer efter nyår, ev. börja jogga :P) och kommer hem...då har en granne tagit hästen, skickat iväg sin gubbe, men istället för å hålla kvar hästen så har dom tagit av allt och slängt ut en totalt dyblöt häst ut i hagen i -8 grader? o.O Nog för att de inte är superkallt, men hon var så blöt i svett att vantarna blev dyngsura av att ta i henne...Men snällt av dom att skicka ut karln att leta mig och tur dom tagit henne! Så tackade självklart men ville ju ta in henne, borsta och kolla efter skador och skritta av henne för hand ute med täcke på för att kolla så att allt var ok.
Och de var de, inga skador på varken henne eller mig så man kan ju skratta åt de såhär i efterhand
Dock bleve tumult i hagen och idioten till häst som är inhyrd i stallet upptäckte att man kan hoppa över staketet....blev så förbannad på oss att han brakade ini det också en gång hotandes med sparkar och bett och förstörde eltråden...när ja kom tillbaka efter hand-promenaden med madicken kom han och mötte oss på vägen, så då hade han hoppat över igen...tänk om ägarna kunde motionera den...den har fått komma ut på 5 promenader runt byn typ på 2 år (dottern fick ponny, dottern tappa intresse, men ändå är ponnyn kvar, triangelmärkt ja, men bara för att den inte får tävlas, men den håller gott och väl för lättare ridning, men intresset finns inte). Så tyvärr har han ju lärt sig en olat nu, blev väll lite kallabalik när hon sprang hem sådär och dom blev väll skärrade eller nått, de andra hästarna, hon är ju lite leader of the pack.
Men vi fick ju en händelserik dag iaf
ja som bara hann sova 4h efter nattjobbet då hovis skulle komma 11 idag, så får passa på att sova nu, totalt utmattad och motionerad, men iaf glad över att ja fick en ridtur idag, även om den var av de mer annorlunda slaget :P