Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Tack så mycket allihopa! :)

Ja Pazzo är verkligen supercool. Väldigt lätt att ha att göra med måste jag säga. Det enda som inte funkar riktigt är vatten. Men annars har jag aldrig upplevt några problem med honom. Så han är en riktigt trevlig häst. Inte jätte välutbildad, men verkar ha lätt för att lära sig :)

Sen är han ju söt som få :p

31275272.jpg

31275276.jpg

31145005.jpg

Känns riktigt roligt att ägaren verkar vara så pass nöjd med mig att hon vill att jag ska fortsätta rida honom nu när hon flyttar hit. Han stod ju här från början så måste vara lättare för henne att få tag på en medryttare här än det var hemma.

För er andra verkar det ju gå himla bra också! :D Det lilla jag hunnit läsa.

Välkommen tillbaks! Vad roligt att det går så bra för er! :D

*kl*

Har legat sjuk hela veckan i hög feber och skit så det är därför jag inte har skrivit något. Har inte ridit sen torsdag förra veckan, ska ut och rida imorn och då blir det en lugn tur.

Ska läsa ikapp lite i tråden nu :p

KL

Filmade lite när jag red i ridhuset i måndags. Började med att skritta ut honom i sällskap av en annan i stallet så han blev väldigt besviken när han förstod att han skulle få jobba i ridhuset också :p

Jag har ju börjat rida honom på kortare tyglar än innan, och som ni ser på filmen protesterar han så fort man bytar varv, saktar av eller ja, lite hela tiden haha. Det enda jag kräver av honom dock är att gå på volten i form - det tycker inte jag är särskilt stora krav ;) Men han är väldigt bekväm av sig. Ikväll blir det iaf träning för min tränare igen, det ser jag fram emot!

Klippet

välkommen tillbaka! :)

kl

jag har tentapluggat hela veckan, och har spenderat störredelen av min vakna tid på skolan. så jag har endel att läsa ikapp!

haf iaf hunnt men mina hästar lite. har kört Kerri i vagn på bettlösthuvudlag 3 gånger nu, har gått hyffsat. Förutom en vända då vi kockade med en hare och fick en liten skentur till följd, men vi klarade oss välbehållna.

Kobran har agerat buffert till kerri så vi har haft någon att gå irygg på.

Tjoho! Jag är oförskämt glad!
Aldrig har det känts så rätt med en medryttarhäst som nu! Ändå har jag bara varit där 3 veckor.
Idag blev det ett pass på fältet. Vi lär ju fortfarande känna varandra och jag håller på coh rider in mig på honom. Känna av hjälper osv osv. Han går väldigt lätt i för låg form så man få ha lite buren hand och driva upp honom, men det ger sig :)

Det blev lite skänkelvikningar och galoppombyten idag.
Skönt att äntligen kunna rida en utbildad häst.
Unghästar är också kul, men det är inte samma sak som att bara kunna rida rida så att säga. ja ni fattar nog

På måndag är det dags för hoppträning igen. Längtar!!

Välkommen tillbaka btw!

KL

Träningen ikväll gick så sjuuuuuukt bra! Han var fruktansvärt laddad när jag satt upp, många ekipage i ridhuset varav ett hoppade. Men när jag började rida fram kände jag att om jag bara fick fram den energin var han så FRUKTANSVÄRT fin!

Fick jättemkt beröm av min tränare, och allt gick verkligen 100 ggr bättre idag. Vi tränade på lite allt möjligt, mycket avsaktningar och igångsättningar då han fortfarande smäller upp huvudet då och jag har inte en chans att påverka det i de lägena. Sen red vi förvänd galopp - han tyckte det var superjobbigt men kämpade på jättefint. Också fick jag även sitta ner en del i traven vilket jag knappt gjort innan. Men han gick som en dröm och jag bara satt och "åkte".

Jag kommer garanterat ha träningsvärk i ... typ hela kropppen imorgon :p och antagligen Alfred också. Så då blir det en uteritt med Cecilia och Tornado - och förhoppningsvis är marken inte alltför hård så att vi iaf kan trava lite!

Såhär trött var Alfred efter träningen haha
dsc00692_128482007.jpg

KL

Här kan jag snart få vara med! :) Var och testade en pålle igår, som jag ska börja rida 1-2 gånger i veckan, beroende på hur mkt jag hinner med.
En busig, outbildad, prickig herre som vi får se hur det går med, haha :)

*kl* hahaha, åååå, dagen bjöd på ett helt underbart väder, inte ridit på ett tag så kändes skönt å få komma ut, madicken som stått me tappsko nästan en vecka var ja säker på skulle va helt okontrollerbar och såg inte fram emot turen i nå större mängder, ett bråk med f.d. sambon innan ridturen bättrade inte på mitt humör...men hon var helt underbar! Lite pigg var hon, lite oregelig på ett ställe men fick kontroll över de och sen vare inte mer med de, red första biten efter vägen sen bestämde jag mig för att plumsa ut i skogen...gick jättebra, var så mysigt...så helt plötsligt runt ett hörn är ett träd som fallit över stigen, hinner inte mycke mer än försöka grabba tag i den för å he upp de ovanför mig (var ett ganska spät träd) så börjar Madicken springa och jag hänger kvar i trädet över stigen *s* jag singlar sakta ner till marken hängandes i träder alá nån robin hood film grej, medan madicken sätter iväg i trav hemmåt, ja jogga efter i ca 1km varav 500m av de i djupsnö (jag sa ju att ja skulle börja motionera mer efter nyår, ev. börja jogga :P) och kommer hem...då har en granne tagit hästen, skickat iväg sin gubbe, men istället för å hålla kvar hästen så har dom tagit av allt och slängt ut en totalt dyblöt häst ut i hagen i -8 grader? o.O Nog för att de inte är superkallt, men hon var så blöt i svett att vantarna blev dyngsura av att ta i henne...Men snällt av dom att skicka ut karln att leta mig och tur dom tagit henne! Så tackade självklart men ville ju ta in henne, borsta och kolla efter skador och skritta av henne för hand ute med täcke på för att kolla så att allt var ok.

Och de var de, inga skador på varken henne eller mig så man kan ju skratta åt de såhär i efterhand :) Dock bleve tumult i hagen och idioten till häst som är inhyrd i stallet upptäckte att man kan hoppa över staketet....blev så förbannad på oss att han brakade ini det också en gång hotandes med sparkar och bett och förstörde eltråden...när ja kom tillbaka efter hand-promenaden med madicken kom han och mötte oss på vägen, så då hade han hoppat över igen...tänk om ägarna kunde motionera den...den har fått komma ut på 5 promenader runt byn typ på 2 år (dottern fick ponny, dottern tappa intresse, men ändå är ponnyn kvar, triangelmärkt ja, men bara för att den inte får tävlas, men den håller gott och väl för lättare ridning, men intresset finns inte). Så tyvärr har han ju lärt sig en olat nu, blev väll lite kallabalik när hon sprang hem sådär och dom blev väll skärrade eller nått, de andra hästarna, hon är ju lite leader of the pack.

Men vi fick ju en händelserik dag iaf :D ja som bara hann sova 4h efter nattjobbet då hovis skulle komma 11 idag, så får passa på att sova nu, totalt utmattad och motionerad, men iaf glad över att ja fick en ridtur idag, även om den var av de mer annorlunda slaget :P

Vad konstigt det känns att inte behöva mocka eller göra några andra stallsysslor när man kommer ut till stallet och ska rida.
Kändes liksom som om något fattades och tiden gick helt för fort.
Nåja, hämtade kalle i hagen och som vanligt kommer hagkompisen (ca 1½ år) och vill vara med och leka. Jag får ge honom lite uppmärksamhet också sen är han nöjd.
Stod och borstade en bra stund. Redde ut svansen också och gjorde honom riktigt fin!
Idag jobbade vi vidare i alla gångarter. Jobbade lite i backen också.
Han har stått i 2 månader och har blivit lite småfet, så det ska vi jobba bort nu :)
Idag fick jag lite glädjesprång som reaktion på galoppskänkel
Det är så kul när man märker att hästen också verkar vara nöjd med ridningen. Lyssnar på minsta lilla hjälp oavsett om det är skänkel, röst, vikt eller tygel.

Imorgon blir det inget med Kalle, ska iväg och rida islandshäst med några från ridgruppen.
Lär nog känna mig malplacerad på en så lite häst. Är ändå 180 lång. känner mig som en jätte på en häst som är 160...

kl:

Har knappr kollat i tråden på hela veckan. Mycket att göra i skolan..

Har inte ridit heller för den delen, jäkla skitunderlag! Paddocken är livsfara att vara i för tillfället, med halka och stora gropar som nu frusit. Går visserligen att skritta lite halvdåligt på spåret, men får hästen för sig att göra en avstickare/blir rädd kan det gå riktigt illa med fläkskador och omkullridningar. Usch, jag vill ha vår nuu!

Men jag har tagit tillfället i akt och haft lite "lära känna" tid med honom. Borstning, massor av mys och bara åysslat lite allmänt med honom. Jättemysigt!

Imorn blir det förhoppningsvis att rida ut en liten sväng, är det enda som fungerar just nu. Har kommit lite snö idag, så kanske att paddocken blir bättre i veckan också. Hoppas kan man alltid göra! :)

hahaha, förlåt men att se framför sig hur du hänger i en gren medans hästen glatt skuttar hem va faktiskt hysteriskt roligt ;) Tack för dagens skratt!

KL

Imorgon ska jag hoppa Challe. Jag är nervööös, har inte hoppat på så länge! Samtidigt är jag som ett barn på julafton, det ska bli så fruktansvärt roligt!! :bump:

kl

jag är lite spänd inför imorgon. För då kommer en tjej ut och ska provrida och hälsa på Kerri. Och eventuellt då blir medryttare. känns ju as knäppt att jag som är och alltid har varit medryttare ska skaffa medryttare till min häst. (Bara det att jag har en (foder)häst är ju vrickat och fantastiskt!)

som sagt spänd och förväntansfull. det är ju min bäbis det handlar om. Hoppas det går bra och att det blir ett medryttarskap, jag skulle behöva det!

Haha, ja jag håller med Beograd :p

Rousie: Lycka till, hoppas det går bra! :)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 643
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 740
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 378
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka