Grazing

Trådstartare
Tror ni på medium så sådant? Som att tex någon kan göra så att man får kontakt med dom efterlevande när man dör? Jag skulle haft så mycket att säga tror jag. Men det kanske bara är bluff allt sådant.
 
Har tittat mycket på han Tyler Henry och det verkar så genuint och äkta.. men det kanske det inte är. Hade varit en liten trygghet tycker jag.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Nej. Det är bluff i bästa fall och bedrägeri i värsta fall. De trick och knep som används är fullt möjliga att lära sig för vem som helst. Derren Brown är en bra googling för den som vill se någon "göra det omöjliga" utan några som helst magiska krafter.
 
Nej. Det är bluff i bästa fall och bedrägeri i värsta fall. De trick och knep som används är fullt möjliga att lära sig för vem som helst. Derren Brown är en bra googling för den som vill se någon "göra det omöjliga" utan några som helst magiska krafter.
Det ska jag kolla upp.
 
Tror ni på medium så sådant? Som att tex någon kan göra så att man får kontakt med dom efterlevande när man dör? Jag skulle haft så mycket att säga tror jag. Men det kanske bara är bluff allt sådant.
Nej.

Tycker man kan lägga de pengarna på att sorgebearbeta med en terapeut och få hjälp med att komma tillrätta med de känslor och tankar man försöker hantera via ett medium på ett tryggt och konstruktivt sätt istället. Det betyder inte att man inte får lov att ha en spirituell dimension till sin upplevelse. Den är ens egen, liksom, och så länge det inte är något skadligt skulle nog ingen terapeut missunna en den heller.

Men jag tycker det är förkastligt att tjäna pengar på folks sorg på det sättet som medium gör. Tycker djurmedium är lika oansvariga.
 
Nej.

Tycker man kan lägga de pengarna på att sorgebearbeta med en terapeut och få hjälp med att komma tillrätta med de känslor och tankar man försöker hantera via ett medium på ett tryggt och konstruktivt sätt istället. Det betyder inte att man inte får lov att ha en spirituell dimension till sin upplevelse. Den är ens egen, liksom, och så länge det inte är något skadligt skulle nog ingen terapeut missunna en den heller.

Men jag tycker det är förkastligt att tjäna pengar på folks sorg på det sättet som medium gör. Tycker djurmedium är lika oansvariga.
Jag tänker lite så att dom efterlevande ska få svar dom undrar över, liksom klarlägga saker och ting.
 
Har tittat mycket på han Tyler Henry och det verkar så genuint och äkta.. men det kanske det inte är. Hade varit en liten trygghet tycker jag.
Det är underhållande videos, men jag är rätt säker på att även den snubben avslöjats som en scam. Sedan kan man ju titta och fundera och känna på olika sätt ändå!
 
Det är ju en väldig grym grej att göra egentligen, speciellt han Tyler Henry som får det att verka som att alla har fått sådan ro efter livet oavsett vad.
 
Jag tänker lite så att dom efterlevande ska få svar dom undrar över, liksom klarlägga saker och ting.

Är man död så är man död. Slut. Borta för gott. Det finns inga halvmesyrer där. Vill man vara kvar för någon eller något så gäller det att hålla sig levande.

Det låter som att du har en del oroväckande tankar. Hoppas att du har stöd någonstans i från. Alternativt att mitt "mellan raderna"-läsande är uppåt väggarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 459
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 423
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp