Jag tror på medium som kan känna av energier och sånt men jag tror inte att de kan kontakta en specifik person. Jag tänker att hela kroppen består av energi som bara kan omvandlas och ibland kanske den inte försvinner till nya saker utan stannar kvar. Men som sagt så tror jag inte medium kan kontakta en specifik person på andra sidan.
 
Jag tror på medium som kan känna av energier och sånt men jag tror inte att de kan kontakta en specifik person. Jag tänker att hela kroppen består av energi som bara kan omvandlas och ibland kanske den inte försvinner till nya saker utan stannar kvar. Men som sagt så tror jag inte medium kan kontakta en specifik person på andra sidan
 
Jag tror på medium som kan känna av energier och sånt men jag tror inte att de kan kontakta en specifik person. Jag tänker att hela kroppen består av energi som bara kan omvandlas och ibland kanske den inte försvinner till nya saker utan stannar kvar. Men som sagt så tror jag inte medium kan kontakta en specifik person på andra sidan
Som det mesta annat så omvandlas ”energin” till värme. Det är grundtipset för de flesta fysikaliska processer om man inte kan förstå var energin tar vägen.
 
Tror ni på medium så sådant? Som att tex någon kan göra så att man får kontakt med dom efterlevande när man dör? Jag skulle haft så mycket att säga tror jag. Men det kanske bara är bluff allt sådant.
Jag tror det eventuellt kan finnas de Som känner av oförklarliga saker/energier etc men att man skulle kunna kommunicera med de döda på någor konstruktivt vis enligt önskemål ser jag som högst osannolikt
 
Har varit hos medium två gånger. Var en skeptiker första gången, men det mediumet var verkligen duktig. Det var en storseans och allt kändes och upplevdes äkta. Gick tillbaka dit en gång till på en mindre seans. Kan inte tvivla efter det. Hade kontakt med min mormor då. Sambons mamma har funnit mycket tröst efter att sambons bror gick bort genom medium.

Jag tror att det kan finnas sämre medium. De som utnyttjar situationen och är väldigt generella i sina förklaringar. "Mitt" medium lever inte längre, och jag har inte vågat gå till någon annan. Jag vet att det är många som är skeptiska till medium. Min erfarenhet är att man inte kan övertyga någon om att det funkar. Man behöver uppleva det själv. Är man skeptisk går man väl dock oftast inte dit 😊
 
Min arbetskompis har utbildat sig till medium och inför sista träffen på utbildningen skulle hen göra ett visst antal sittningar och frågade om jag var intresserad. Först sa jag nej för att jag inte trodde på det men efter lite funderande tänkte jag att det kunde vara intressant att testa och se vad det var.
Hade inga större förhoppningar, men tänkte att enda chansen till att jag ska tro på det är om min morfar tar kontakt. Vi var väldigt nära varandra.
Jag hade inte jobbat så länge på arbetsplatsen så min kollega viste i stort sett inget om mig inför sittningen.
Hen förklarar hur det går till och sedan sitter hen tyst en stund för att känna in om det kommer någon ande. Och då säger hen efter en stund att det är en äldre man där som kallar sig morfar och sedan beskriver hon min morfar in i minsta detalj i stort sett. Längd, utseende, kläder osv. Och berättar sedan vad han säger till mig. Och det han sa var så typiskt för just min morfar så jag kan inte annat än tro på att mediumet verkligen hade kontakt med min morfar.
Fick även kontakt med andra som jag kände igen.
Men det är fortfarande så att även om det jag varit med om inte kan förklaras på annat sätt än att det verkligen går att få kontakt med ”andra sidan” så är det ändå svårt för mig att verkligen förstå och tro på det, även om jag nu ändå tror på det… flummigt och svårt att förklara på ett vettigt sätt! 🙈
 
OM det fanns ett medvetet liv efter döden och om vi hade magiska krafter, så skulle vi inte behöva ha några:

Arkeologer (praktiskt att slippa gräva)
Palaentologer (då skulle vi veta färgen på alla dinosaurier, deras naturliga beteenden osv)
Historikeforskare (bara att fråga den som sköt om kungen blev skjuten med en knapp eller inte)
Smärt/Hältutredande veterinär (fråga hästen var det ömmar)
Obducenter och mordutredare (kontakta offret direkt om vad som hände)
MissingPeople (om människan är död så kan man anpassa sökandet och hitta personen snabbare)

Den som hade tillgång till ett medium skulle ha en guldgruva OM det fungerade. Väldigt många skulle vara intresserade av att köpa tjänsterna.

Jag har varit på seans. Vill man det, så upplever man det mediumet säger som sant. Människor kan stretcha på fakta för att det som påstås ska kunna gå för att vara sant t.ex. en grå bil kan gå för att vara blå. Så långt kan det verka oskyldigt.
Värre är det när man anlitar medium i livsviktiga frågor. Man hittar inte en försvunnen person med hjälp av några avvägda ord från ett medium.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 459
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 423
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp