Medicinera bort klapphingst?

zaching

Trådstartare
Nu vet jag inte om den här tråden ska vara här men jag chansar.

Jag har hört att det finns någ slags medicin som man kan ge människopojkar om de är "klapphingstar", då ska tydligen kulan komma ner och pojken slipper operation.

Är det någon som vet ifall det finns något sånt för hästar än eller är det bukoperation som gäller?
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

Medicin mot klapphingst har jag aldrig hört talas om, men jag vet att ofta så trillar kulan/kulorna ner när vet har gett lugnande/avslappnande spruta inför kastreringen...
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

Min häst var 2 år och klapphingst när jag köpte honom. han gick då själv i en hage dygnet runt=( Men när vi köpte han fick han stå i en flock med andra unghingstar och hade ston i en hage en bit bort. Tog inte långt tid innan kulan trillade ner. jag tror att om klapphingstar bara får lite tid på sig och gå med andra hingstar så hormonerna gör sitt så kan kulan trilla ner. funkade ju på min i alla fall=) så det va ett riktigt kap=) fick han jättebilligt pga att han var klapphinst och att vi kände säljaren. 10 000 bara! nu är han väl värd det 5 dubbla=) fast jag säljer han aldrig! han är mitt allt:love:
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

Okej det finns väl ingen som har tänkt på att göra en sån "medicin" till hästar också. Pojken min går både i hingstflock och har fått bedövning för att se om kulan ville trilla ner men icke.
Han blir 2år i juli så det finns ju hopp iaf:smirk:
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

ja gud ja. om han är så ung=) låt han gå som hingst så länge som det är möjligt. hade gärna haft kvar min som hingst ett tag till men han e rätt smart så han hakade av handtaget på grinden å traskade bort till dom brunstiga stona en bit bort. mötte honom på vägen med bil dagen efter kastrationen då han hade gjort samma sak. sen har han hållit sig inne=)
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

Haha..något sånt har min lilla kille inte gjort. Han är from som ett lamm! Problemet är att jag vill sälja honom och alla köpare har dragit öronen åt sig när de fått höra att bara ena kulan trillat ner..
 
Sv: Medicinera bort klapphingst?

okej. men är det nått att ha kvar som hingst då? om inte så e de väl bara att du tar han till en klinik å kastrerar han eller sänker priset pga av att han e klapphingt, men om "köparna" har ändrat sig när dom hör att han e klapphinst... Har du inte skrivit det i annansen? en klaphingstkastrering kostar ju tyvärr ca 10 000 mer än en vanlig kastrering, så du får ju sänka priset rejält om du ska sälja han. men.. de e sånt man får räkna med tyvärr...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp