Matlådor att frysa in

I princip alla typer grytor går att frysa in tillsammans med potatis, jag använder dock för det mesta mjölig potatis som jag skär ner i bitar och krossas och blandas i grytan när jag värmt i mikron (om jag då inte gjort det redan innan jag fryser in), fast potatis har en förmåga att bli riktig tråkig om den inte fryses som pommes eller strips.

Tycker att mycket funkar så länge det är "kladdigt", som olika grytor med ris till :) tacopaj och wok rätter med mycket sås i funkar också bra tycker jag.
Jag har en wok jag brukar göra med nudlar, kyckling, paprika, vitlök, cihli, ingefära och en gegga på kokosmjölk, jordnötssmör, soja, vinäger, citrongräs och farinsocker som funkar bra från frysen.

Liknande trådar

Mat Okej hörni, nu vill jag ha lite tips! :) Jag hade tänkt baka lite nu i sommar. Det kommer bli lite tillfällen för fika och jag har...
2
Svar
22
· Visningar
899
Senast: Trott
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 036
Senast: EZMK
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar