Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har nu bott i nya lyan i 1,5 vecka och jag behöver sätta mig ned och göra en matbudget. Vi är tre i hushållet och behöver ett vettigt system att lägga upp det på.
Kära buke-gurus, hjälp! Hur gör jag detta på smidigast vis? Hur har ni gjort!?![]()
Men om man har matallergier blir maten mycket dyrare....vill man handla ekologiskt så blir det ännu dyrare. Jag tycker det där med att man ska klara sig på 1300 i månaden( eller vad nu verket menar) för en vuxen person är rent löjligt eftersom ekologisk mat är så mycket dyrare.Kolla på konsumentverkets hemsida, där finns siffror att utgå ifrån på matkostnader och annat.
Tar de hänsyn till var man bor i uträkningen? Maten är ju mycket billigare i mindre städer än i Stockholm.Men om man har matallergier blir maten mycket dyrare....vill man handla ekologiskt så blir det ännu dyrare. Jag tycker det där med att man ska klara sig på 1300 i månaden( eller vad nu verket menar) för en vuxen person är rent löjligt eftersom ekologisk mat är så mycket dyrare.
Ja 1300 blir ca 43 kr per dag...Men om man har matallergier blir maten mycket dyrare....vill man handla ekologiskt så blir det ännu dyrare. Jag tycker det där med att man ska klara sig på 1300 i månaden( eller vad nu verket menar) för en vuxen person är rent löjligt eftersom ekologisk mat är så mycket dyrare.
Jädrar vad lågt!Vi är bara två men har en matbudget på ca 3000:- / månad.
Men om man har matallergier blir maten mycket dyrare....vill man handla ekologiskt så blir det ännu dyrare. Jag tycker det där med att man ska klara sig på 1300 i månaden( eller vad nu verket menar) för en vuxen person är rent löjligt eftersom ekologisk mat är så mycket dyrare.
Vad kan en rimlig budget vara för en person? Flyttar snart hemifrån och har ingen koll öht..
Men ngn budget får jag ha att gå efter i början, så man inte spenderar allt på choklad![]()
Nä men man kan ju såklart skita i miljön om man har ett val. Med det menar jag inte att man måste köpa eko och kravmärkt om man inte har råd såklart, men i valet mellan en utlandsresa och att alltid köpa eko och krav så väljer jag det sistnämnda. Dessutom vill jag inte ge mina barn en massa onödiga gifter som finns i den mat som inte är eko.Man klarar sig dock utan ekologisk mat. Det är ett val man gör att köpa eko inte ett måste för att bli mätt.