Mat till fåren!?

S

storeskog

Jag har nu 5 gotlandsfår, tackor på två år. Nu går dom ute på bete och får då äta gräset (såklart):) Har även mineralbalja, saltsten och vatten. Är detta allt som behövs el behöver dom något mer tex havrekross? (Dom har inga lamm och ska heller inte ha iår)
:angel:

Sv: Mat till fåren!?

Så länge det är bra bete så bör det räcka. Jag ska också snart hämta gotlandsfår, första veckan i juni. Ser fram emot det.

vi har tre beten som vi ska växla mellan som är ca ½ ha var kan jag tro. och ser vi att det inte skulle räcka så kan vi göra fler hagar...

Då tror jag knappt du behöver stödfodra - skulle ett får magra av så beror det nog på mask eller sjukdom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 658
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur