Mat till fåren!?

• Lantbruksdjur
  • Trådstartare Trådstartare storeskog
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 981
S

storeskog

Jag har nu 5 gotlandsfår, tackor på två år. Nu går dom ute på bete och får då äta gräset (såklart):) Har även mineralbalja, saltsten och vatten. Är detta allt som behövs el behöver dom något mer tex havrekross? (Dom har inga lamm och ska heller inte ha iår)
:angel:

Sv: Mat till fåren!?

Så länge det är bra bete så bör det räcka. Jag ska också snart hämta gotlandsfår, första veckan i juni. Ser fram emot det.

vi har tre beten som vi ska växla mellan som är ca ½ ha var kan jag tro. och ser vi att det inte skulle räcka så kan vi göra fler hagar...

Då tror jag knappt du behöver stödfodra - skulle ett får magra av så beror det nog på mask eller sjukdom.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 110
Senast: fijja
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 142
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka