Måste visa mina firrar! :)

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Tänkte bara presentera er för mina vackra fiskar. :) )Någon som har en massa förslag på namn förresten? ;))

Black Molly (har 3st)
w9a2au.jpg

Guppy hanar - Röd Flamingo
w9a2wj.jpg

Guppy hanar - Blå Neon
w9a39s.jpg

w9a3de.jpg

w9a3hw.jpg

Kommer mera.

Sv: Måste visa mina firrar! :)

Guppy honor - okända färger
w9a4wj.jpg

w9a52r.jpg

w9a55g.jpg

w9a5bc.jpg

w9a5ig.jpg

w9a5og.jpg

Neontetror
w9a5vt.jpg

Pansarmalar
w9a683.jpg

w9a6gh.jpg

Platy
w9a89f.jpg

Siamesisk Algätare
w9a8g7.jpg

Det var alla mina fiskar det, eller nästan iaf. :) Har 9 Black Molly-yngel som är ca 2-2,5 veckor gamla, och några dagar gamla Guppy-yngel (3st).

Åh, så fina! Nästan så jag blir lite sugen på att starta upp mitt akvarium igen! :) Hur stort akvarium är det du har?

Fina guppysar du hade också! Jag brukar tycka de är ganska trista annars, men de här var verkligen fina, speciellt hanarna då. Fast siamesiska algätare är ändå min favoritart. :love:

Akvariet är på 112l, men funderar på att fråga min faster om vi kan få tillbaka vårat enorma akvarium som de fick. De använder det ändå så inte längre. Tror det är på minst 300l :D
Ja, visst är hanarna fina! :D Fastnade för de direkt i djuraffären. :D

:eek: Ska du ha namn på dem. Hur många är det ung totalt. Kan du se skillnad på dem? :)

mizz skrev:
:eek: Ska du ha namn på dem. Hur många är det ung totalt. Kan du se skillnad på dem? :)

Ja, tänkte det.. så de blir lite mer "personliga". :P Och ja, jag kan se skillnad på fiskarna. :) Eller tja, alla utom malarna. :d De ser likadana ut allihopa.;)

Igår när jag kom hem ifrån skolan och kollade till fiskarna såg jag en av malarna som såg ut att gömma sig vid yngelboxen. När jag kom närmare såg jag att den låg på rygg - den var död. :( Har ingen aning om varför den dött, inte heller om det var den mer slöa eller den mer aktiva utav de som dött. Så idag ska jag till djuraffären och köpa 2 till albino metallpansarmalar. Får se om jag köper nån enstaka eller kanske två nya fiskar - om de inte tar för mkt plats i akvariumet dvs.

Appropå namn, döp dem klungvis. Dvs en grupp ur en film, en annan ur en annan. tex disneyfilmer. Eller efter olika godisgrupper. Musikgrupper. Ovs, ovs. Eller så går du in bland namnförslag till bebisar och väljer där. "Gamla" namn är inne ju, typ Arthur, Ida, eller dubbelnamn Klas-Inge, Ros-Marie.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 722
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 321
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar