Sv: Måste man sluta med hästar när man får barn?
min dotter och min kille fick allt vackert befinna sig i stallet när jag var ute och skumpade runt på min fyrbenta "körv" och det gick då ingen nöd på dom..
Nu när lillan är äldre kräver hon mer och tiden räcker inte till lika bra som den gjorde förut, Visst nog HAR jag tid men jag känner att jag vill ha tid för jakten oxå, och träningen av min hund..mm mm..
Därför ligger nu det i luften att min kära kuse ska säljas så någon annan får rå om honom, Då jag inte har lust att skrota runt i stallet mer.. Intresset har svalnat lite, Dock vet jag att jag vill ha häst igen.. Det är väl som dom säger när man inte har allt vill man ha det men när man får allt ångrar man sig lite... Är inne på den tanken nu..
VET att jag kommer att ångra mig rikligt MEN det är bäst för honom att komma till någon som verkligen sattsar på BARA honom.
Så får jag nöja mig med att gå på ridskolan ett tag och sen köpa mig en häst som redan kan allt, Har inte ork tid och lust att utbilda min kuse.. Jag red in han och det räcker för mig (just nu)
Har hunnit en bit på vägen och det är för mig en erfarenhet som jag alldrig glömmer.
Så här ser det ut just nu: har barn på heltid barnvakt 2 ggr i veckan då jag har jägarexamen och träning men min häst en gg i veckan, Sen ev tävlingar på helgerna oftast bara en gg i månaden men ändå!
Sen nu har vi utställningear på hunden våren och sommaren, och oxå ev katterna, Och nu även är ena katten på smällen till råga på allt... *SUCKAR*
Hon smet ut och blev tjock!
hmm... Så jag säger såhär, Gör det du trivs medAtt komma ut på ett eller annat vis är bara bra!
*jag vet att när jag är ute och riden tar jag igen en veckas stress och oro mm*
Men man ska ha tiden orken och lusten att ta sig ut oxå, Och det har inte jag just nu..
Är bra om jag klarar av att gå på affären utan att få människo skräck!
nja, Man blir väl så om man tänker för mycket!