Måste jag göra om B tränarutbildningen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare gladys
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 610

gladys

Trådstartare
Gjorde kursen 2002 tror jag men har aldrig ansökt om licens. Funderar nu på att köpa häst och träna den men är osäker på om jag får ta ut licensen.. Någon här som vet?

Sv: Måste jag göra om B tränarutbildningen?

Ring till sekritariatet på din hemma bana och hör efter..

Du får ha licensen vilande 5 år från det att du tagit den, så du måste nog tyvärr göra om hela kursen om du inte haft den uttagen under de senaste 5 åren.

Mmm :crazy: det är det jag har på känn.. skit också.

Onödigt kan jag tycka eftersom det inte handlar om körlicens "bara" träna men jaja.

Hittar bara (på stc) att man måste ha dokumenterad kunskap, det står inget om förfallodatum.

Har inte fått tag i rätt människa än men imorgon vet jag läget..

Onödigt kan jag tycka eftersom det inte handlar om körlicens "bara" träna men jaja.

Hittar bara (på stc) att man måste ha dokumenterad kunskap, det står inget om förfallodatum.

Nytt prov och uppkörning låter väl som en rimlig komplettering i min värld.

Du får ju tänka på att det inte är "bara träna" utan att man i bland även värmer sin häst på banan och tävlar och då är det ju bra att ha färsk kunskap.

Ja, jag är tyvärr 100% säker på att det är 5 år. Jag mailade STC för ett år sedan eftersom jag också var osäker på vad som gällde då jag inte heller haft min licens uttagen på några år. Jag måste ta ut den i år för att den ska fortsätta gälla...

Jaha!?

Jag mailade STC detta år och frågade om licensen.
Det sa till mig att man får ha den vilande i 5 år.

Nu när jag kontaktar min hemmabana så menar de att jag måste skriva om provet! De menar att man måste göra det efter 3 år. Har jag missat nåt - för jag undrar när dessa regler började gälla?:confused:

PHEW....min bana sade fel...
Om man nyligen gjort kursen var det nytt prov efter 3 år.
Det var du en jävla tur, tappade nästan lusten. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 082
Senast: mumin
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 476
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 473
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka