Måsfrågor!

BuenoBull

Trådstartare
Hej!

På vår gård springer det omkring en liten måsunge, den verkar vara allmänt förvirrad och verkar inte kunna flyga. Funderar på om den kan ha ramlat ur sitt bo. Nu tycker jag synd om den stackars lilla som inte kan ha så lätt att få tag i mat (?) och undrar hur den ska överleva.

Ska man mata den? Med vad i så fall?
När lär de sig flyga? Kan de lära sig flyga utan hjälp från föräldrar?
Ska man göra något annat?

Har ingen aning om vad den kan vara i för ålder men den har inte utvecklat fjädrar, utan är mer dunig.

Tack på förhand!

Sv: Måsfrågor!

Det är helt normalt för måsar.

Antagligen så har ni ena redigt skränande måsföräldrar/fastrar/morbröder också som far runt och övervakar den lille och ser till att han får krubb.

Okej, tack för svar! :)
Jo måssläkt finns det gott om här, på gott och ont då :D

Måsungar är sällan i boet ända fram till dagen dom börjar flyga.
Jag hade tre (!!) ungar här i mitt område som jag glatt följde från mitt fönster varje dag. Men så en dag var dom bara borta :( Föräldrarna är dock kvar men dom är inte alls lika charmiga :devil:

Måsungar är vad man kallar intermediär, som är ett mellanting mellan borymmare och bostannare. Föräldrar matar sådana endera i boet eller utanför. Dom är alltid i närheten. Akta dig så du inte får mamma eller pappa mås i huvudet. Dom är bra på att försvara sina telingar på backen ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 427
Senast: Paddington
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·
Övr. Djur Hej! I ca 2 månader har en rävunge ofta kommit och hälsat på. Den var redan från början helt orädd för oss. Springer omkring på altanen...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama