Marsvin och hösilage?

C

corno79

En tjej i stallet har ett marsvin och hon har alltid tagit med sig hö hem till det. Men nu har bonden tagit in hösilage istället, någon som vet om marsvin tål det eller inte. Kanske är det inte bra för deras magar? Någon som vet??

Sv: Marsvin och hösilage?

nej, marsvin ska äta vanligt torrt hö.. ensilaget är inte bra för dem.. polaren tänkte ta hösilage men blev avrådd från det, tror att det var något med syrorna i silaget..

Okej, misstänkte det. Hon får höra med något grannstall om hon kan köpa där. Tack för hjälpen!

det var så lite så, ha det bra! :)

Detsamma till dig, och natti natti!

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 380
Senast: Kristall10
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 564
Senast: Enya
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar