Mars-April mammorna

Sv: Mars-April mammorna

Duktigt. Emilia rullade från rygg till mage när hon var 8v men tvärtom kan hon inte än. Fast hon ligger sällan på mage och får chansen att prova (hon blir superarg när man lägger henne på mage)

Coolt! Det kunde inte min etta göra innan hen var typ tre månader. Lyfte knappt huvudet på tvåmånaderskollen, läkaren såg lite bekymrad ut men godkände det iallafall.

Alex är nu hela 3 månader gammal. Får säga att han är en rätt nöjd gosse med ett fruktansvärt humör. Han är glad och nöjd så länge han slipper åka bil om han är vaken eller åka vagn... Hihi men annars är han världens goaste! Sover bra om nätterna, äter, skiter och växer som han ska. Helst ska han vara med och spana hela tiden! Hans lugg når numera ner till ögonbrynen! Världens sötaste!
Rullar från rygg till mage och mage till rygg. Häver sig upp och "sitter" själv. Blir förbannad om man försöker stödja honom.

Duktigt. Emilia rullade från rygg till mage när hon var 8v men tvärtom kan hon inte än. Fast hon ligger sällan på mage och får chansen att prova (hon blir superarg när man lägger henne på mage)

Nej men jag har nästan aldrig Elias på mage heller, sist var jättelänge sen :) Så jag blev mäkta förvånad :D

Min lilla Emma är född den 6/4-09 såg att det var någon mer som var det =)
Sist vi var hos bvc så vägde hon 4900g och var 59cm lång, hon växer och frodas.
Hon har haft magproblem och det har varit tufft,men nu har det blivit mycket bättre och det är underbart.
Sover nu bra på nätterna,hon får sova på mage då hon endast kan sova bra då, var livrädd ibörjan men nu har jag lugnat ner mig och vi alla mår mycket bättre =).
Hon brukar somna mellan 19-21 och sen sova till 04-05 efter det somnar hon om för att vakna igen runt 07-08 men sen är det bara att gå upp =).
Hur mycket är era sötnosar vakna på dagen?
Vad gör ni med dom då?
Min lilla dam kan ligga i babygymet eller sitta i babysittern korta stunder men sen blir hon jätte arg och då får vi gå omkring och kolla saker istället eller så vill hon sova.
Bäst tycker hon nästan om att ligga på skötbordet och titta på hennes vänner där =).
Hon är jätte stark i nacken fast har inte rullat över något än.
Hade aldrig trott man kunde älska någon så här mycket. =)

Senast ändrad av en moderator:

Det finns en tråd med aktivering för 3-4 månades bebisar.

Min dotter (f. 8/3) sover inte mkt alls på dagen, ungefär 30 min i 3 omgångar, vissa dagar ett pass på ca 1h. Hon sover som din på natten.

Min plutt är född 6/4 :) Han sover väldigt mycket å är endast vaken 1-1½ timme åt gången. Sover säkert i två timmar mellan. Skiljer lite.

Sover från 21-22 till 3-4 kanske. Ibland vaknar han tidigare. Å sen en gång tidig morgon o sover till 8-10.

Just nu är det ett utvecklingssprång på G för min pojke.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII