Märkliga uttalanden

Sagt av klasskompis som fick höra vad jag hade för medelbetyg; ”Jag hade också haft bra betyg om jag pluggade!”
Eh, ja? Det är ju det som är själva arbetet, att plugga. Det är ju liksom inget IQ-test. Som att säga:”Jag hade också varit vältränad om jag gick på gym regelbundet”… :up:

Sagt av annan klasskompis angående att jag förlorat min mamma nyss:”Jag hade inte klarar av att min mamma dog!”
Nej, vad bra att jag klarade det då. Jag hade ju så mycket val liksom. :banghead:
 
Oooooh, jag fick just en flashback till när en fd chef inte förstod varför det uppstod problem när nätverket på jobbet låg nere och vårt mest använda program var nätverksbaserat... Det var väl bara att använda den webbaserade backupen? NÄR HELA NÄTVERKET LÅG NERE FÖR ATT DET FRITERATS EN MUS I SERVERRACKET!
 
En kollega går till chefen och berättar att hon är gravid. Många år sen så kommer inte ihåg exakt, men chefen (kvinnlig med egna barn, kan vara intressant att veta i sammanhanget) svarar nåt i stil med att en graviditet är ingen sjukdom vet du va?
Med andra ord menade chefen på att kom inte och gnäll om det är jobbigt att vara gravid.
Kul för chefen om hon haft lätta graviditeter, men det är ju inte detsamma som att alla har det……

När jag var gravid var jag sjukt trött de första månaderna. Gjorde nåt halvfysiskt så var jag tvungen att sjukskriva mig några dagar och vila. Då sa min chef (också kvinna) att "du vet att kvinnorna i Afrika jobbar på fälten hela graviditeten" underförstått: jag borde inte vara så trött och borde bara bita ihop och jobba på. För så hade kvinnor gjort i alla tider. 😡
 
En kollega går till chefen och berättar att hon är gravid. Många år sen så kommer inte ihåg exakt, men chefen (kvinnlig med egna barn, kan vara intressant att veta i sammanhanget) svarar nåt i stil med att en graviditet är ingen sjukdom vet du va?
Med andra ord menade chefen på att kom inte och gnäll om det är jobbigt att vara gravid.
Kul för chefen om hon haft lätta graviditeter, men det är ju inte detsamma som att alla har det……

I sak hade ju chefen rätt, så om det var knäppt eller inte beror på vad avsikten var och vad som mer sades. Orden i sig självt behöver inte betytt att hon menade att graviditeter alltid är enkla.

Graviditet i sig är inte en sjukdom, däremot kan de besvär man får vara skäl för sjukskrivning om man inte kan utföra sina arbetsuppgifter. Inte så få faktiskt anger dock bara "graviditet" när de ansöker istället för att ange besvären och hur det påverkar möjligheten att utföra sitt arbete, och då får man ju avslag helt i onödan. När någon uttrycker att man behöver bli sjukskriven för att man är gravid kommer den här typen av ordväxling ofta upp, men det betyder inte att alla gravida förväntas ha en enkel graviditet av den som försöker förklara grunderna för en sjukskrivning.
 
En kollega går till chefen och berättar att hon är gravid. Många år sen så kommer inte ihåg exakt, men chefen (kvinnlig med egna barn, kan vara intressant att veta i sammanhanget) svarar nåt i stil med att en graviditet är ingen sjukdom vet du va?
Med andra ord menade chefen på att kom inte och gnäll om det är jobbigt att vara gravid.
Kul för chefen om hon haft lätta graviditeter, men det är ju inte detsamma som att alla har det……
Det har hänt mig också. Eller hon var inte min chef men med vissa arbetsmoment jobbade vi tillsammans. Hon och jag var gravida samtidigt och en del av uppgifterna fick man inte utföra som gravid av arbetsmiljöskäl. Hon utförde dom ändå och tyckte gott att jag kunde göra det med. Att jag från min chef fått skriftligt på att inte utföra dessa verkade inte bekomma henne alls.
 
- Jag stod och gömde mig i ett buskage.

Sagt av en dejt efter att jag inte kunnat hitta honom på vår mötesplats och tänkt att han fått kalla fötter. Han smög dessutom upp bakifrån och skrämde mig halvt från vettet. :cautious:
 
Jotack, min exmake drog till med samma argument i löneförhandling :meh:
EX-make. Dålig idé att gifta sig med honom, strålande idé att skilja sig.
Bra att du skiljde dig.
Men, fick han högre lön då....?
Om nej, vilket argument hade chefen för att inte höja lönen? Det skulle vara intressant att veta.

Läste svaret, någon annan hade redan frågat dig.
 
Senast ändrad:
Jag: jag är livrädd för att något skulle hända min pappa, att han skulle bli sjuk eller dö.
Kollega på äldreboende: du som är ung behöver inte oroa dig för det :grin:
Jag: min mamma dog när jag var 2 år, så jag är väldigt rädd om den förälder jag har kvar.

Idiot.
 
Jag: jag är livrädd för att något skulle hända min pappa, att han skulle bli sjuk eller dö.
Kollega på äldreboende: du som är ung behöver inte oroa dig för det :grin:
Jag: min mamma dog när jag var 2 år, så jag är väldigt rädd om den förälder jag har kvar.

Idiot.
Amenvafaan?!? Min pappa (som är över 70) är väldigt rädd om farmor som är hans enda levande förälder och då dog ändå farfar bara för ett par år sedan. Tanten har precis fyllt 99. Det är väl inte orimligt att oavsett ålder vara orolig för sin förälder?
 
Kom på fler. Min tidigare psykolog kom med en del både märkliga och felaktiga uttalanden.

- Om du inte vill ha sex med en dejt måste du säga det var 30:e minut, annars fattar inte män.

- Du överdriver. Du har inte blivit fasthållen, han ville bara kramas. Jag tycker du ska fortsätta träffa honom, var tydlig med att du inte vill ha sex första månaden och därefter kommer det inte vara något problem.

Han sa även att mitt ex varit för ungt för att begå sexuella övergrepp (vid 21 års ålder), det måste ha varit ett missförstånd bara.

Jag var där för traumabehandling, men fick ytterligare ett istället.
 
Amenvafaan?!? Min pappa (som är över 70) är väldigt rädd om farmor som är hans enda levande förälder och då dog ändå farfar bara för ett par år sedan. Tanten har precis fyllt 99. Det är väl inte orimligt att oavsett ålder vara orolig för sin förälder?
Just den här kollegan var alltid sådär mästrande. En sån som tyckte att det var nice att köra med yngre kollegor. Tur att hon bara jobbade där på somrarna.

Jag tror att jag var närmre 20 än 25 vid den tidpunkten, och då är tydligen föräldrar odödliga. Men inte när man är 2 år, antar jag.

(Kollegan blev jävligt tyst efter min sista replik)
 
Sagt av annan klasskompis angående att jag förlorat min mamma nyss:”Jag hade inte klarar av att min mamma dog!”
Nej, vad bra att jag klarade det då. Jag hade ju så mycket val liksom. :banghead:
Det där sa min bästa vän åxå när jag och en annan vän förlorade våra mammor med en månads mellanrum. Jag frågade henne vad vi skulle göra då, lägga oss ner och dö vi med? Life goes on, liksom. Man måste fortsätta hur det än är. Det händer alla förr eller senare.
 
Det där sa min bästa vän åxå när jag och en annan vän förlorade våra mammor med en månads mellanrum. Jag frågade henne vad vi skulle göra då, lägga oss ner och dö vi med? Life goes on, liksom. Man måste fortsätta hur det än är. Det händer alla förr eller senare.
Såna kommentarer stör ihjäl mig, jag har fått dem angående flera saker. "Jag skulle aldrig klara xx"! Vilket indikerar att jag har haft något val i frågan.

Inte i samma universum som att förlora sin mamma, men särbon sa det nyss angående att jag har öronproppar när vi sover ihop eftersom han snarkar och jag har sömnstörning. "Jag skulle aldrig kunna ha öronproppar när jag sover". Liksom ok, så om det var omvänt skulle vi inte sova i samma rum, eller vad menar du?
 
Sagt av klasskompis som fick höra vad jag hade för medelbetyg; ”Jag hade också haft bra betyg om jag pluggade!”
Eh, ja? Det är ju det som är själva arbetet, att plugga. Det är ju liksom inget IQ-test. Som att säga:”Jag hade också varit vältränad om jag gick på gym regelbundet”… :up:

Sagt av annan klasskompis angående att jag förlorat min mamma nyss:”Jag hade inte klarar av att min mamma dog!”
Nej, vad bra att jag klarade det då. Jag hade ju så mycket val liksom. :banghead:

Jag har fått höra liknande när en del förstått att jag inte haft det helt lätt alltid plus min kroniska sjukdom (inkl att ta medicin i sprutform själv): "Men oj, allt det där hade jag AALDRIG klarat!" :meh: Nähä, men om en inte tänker lägga sig ner och dö så är det ju inte så många alternativ, då är det bara att bita ihop och köra på.
 
Såna kommentarer stör ihjäl mig, jag har fått dem angående flera saker. "Jag skulle aldrig klara xx"! Vilket indikerar att jag har haft något val i frågan.

Inte i samma universum som att förlora sin mamma, men särbon sa det nyss angående att jag har öronproppar när vi sover ihop eftersom han snarkar och jag har sömnstörning. "Jag skulle aldrig kunna ha öronproppar när jag sover". Liksom ok, så om det var omvänt skulle vi inte sova i samma rum, eller vad menar du?

Ja, det är fascinerande hur mycket som är heelt omöjligt tills en står i det själv :cautious:
 
Efter att en order blev för tung för en lastbilen som bokats så fick jag och kollegan höra av säljaren att vi ju var tvungna att se till att det inte blev för mycket vikt på lastbilen.
Vi plockar ordrar vi lägger inte in ordrarna eller bokar lastbil så hur skulle vi hålla koll på att säljaren bokat en lastbilen med lägre lastvikt än vanligt till denna order. Till råga på allt så är det en standard order som går 1 till 2 gånger i veckan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 875
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 865
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Insåg just att jag behöver fatta ett beslut eftersom jag imorgon har ett möte med engelska kollegor, utöver svenska kollegor och svenska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 126
Senast: anna_panna
·
Relationer Jag har ofta funderat över ovanstående.... Jag bryter ut denna frågan från en annan tråd då jag inte vill ta över den användarens...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
26 073
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp