Märkliga uttalanden

En tidigare chef till mig vid vårt första gemensamma lönesamtal, efter att ha konstaterat att jag var grym på mitt jobb och att jag enligt statistiken på arbetsplatsen låg klart lägre i lön än mina kollegor, och att det årets löneökning inte skulle göra ett skit för att förändra det:
"Men du vet, det som är så bra med att ligga lågt i lön är att det finns utrymme att på sikt få högre! De här stackarna som ligger högt, de kommer ju inte kunna få så mycket högre lön på nuvarande befattning"

Jag svarade att jag gärna kunde hjälpa till och byta lön med en av de stackarna, men det var visst inte aktuellt.
 
En tidigare chef till mig vid vårt första gemensamma lönesamtal, efter att ha konstaterat att jag var grym på mitt jobb och att jag enligt statistiken på arbetsplatsen låg klart lägre i lön än mina kollegor, och att det årets löneökning inte skulle göra ett skit för att förändra det:
"Men du vet, det som är så bra med att ligga lågt i lön är att det finns utrymme att på sikt få högre! De här stackarna som ligger högt, de kommer ju inte kunna få så mycket högre lön på nuvarande befattning"

Jag svarade att jag gärna kunde hjälpa till och byta lön med en av de stackarna, men det var visst inte aktuellt.

Vilket intelligent argument :cautious:
 
Ja just ja, ett utav de allra dummaste jag har hört var: ”Jag vet att jag kan få dig i säng om jag vill. Vänta så ska du få se”. Så oerhört dumt, inte för att det hade varit orimligt att ligga med personen, det hade faktiskt kunnat ske. Men för att kommentaren gjorde att jag såg till att det aldrig någonsin skedde, och aldrig kommer ske om vi så blir de sista människorna på jorden. Ja, jag är både stolt och har ett minne som en elefant. Vilken tabbe du gjorde, kiddo.
 
På tidigare jobb skrev vi ner övertid och fick det sen utbetalt. Inget konstigt.
Jag hade fått en kurs beviljad när chefen sen såg mitt övertidspapper. "Oj vad många timmar du har. Vad bra, då drar vi av dom för kursen!"
Var flera tusen som försvann.

Nej, jag jobbar inte kvar där längre. Var för ung, dum och gick in i väggen sen så orkade aldrig dra in facket.
 
En arbetsgivare hade medarbetarsamtal med en anställd. De pratade om prestation och om vad den anställde ansåg sig vilja ha i lön.
Arbetsgivaren blev lite häpen då han hörde argumentet.
-Min fru har fått lönehöjning och har nu högre lön än mig.
För arbetsgivaren helt ovidkommande.
Det säger ju också lite om mannen, att han inte kan tåla att frun har högre lön.

Vad har ni hört för konstiga uttalanden eller argument?
Jotack, min exmake drog till med samma argument i löneförhandling :meh:
EX-make. Dålig idé att gifta sig med honom, strålande idé att skilja sig.
 
Jag fick en gång veta att en kollega hade krävt högre lön än mig för att han var äldre än mig och man. Trots att jag hade jobbat längre och hade haft liknande jobb på en annan firma innan det här jobbet och kunde stan bättre. Det var en trafikledartjänst i Sthlm och han var relativt nyinflyttad från Karlstad. Jag är uppvuxen i innerstan.
Åh, tänk att ha den mannens självförtroende :rofl::rofl::rofl:
 
På tidigare jobb skrev vi ner övertid och fick det sen utbetalt. Inget konstigt.
Jag hade fått en kurs beviljad när chefen sen såg mitt övertidspapper. "Oj vad många timmar du har. Vad bra, då drar vi av dom för kursen!"
Var flera tusen som försvann.

Nej, jag jobbar inte kvar där längre. Var för ung, dum och gick in i väggen sen så orkade aldrig dra in facket.
Hen menade att du gick kursen för ditt höga nöjes skull?
En mental spark åt hen.
 
Jag checkar in på däckbytarfirman på fb. Flera av sambons vänner ifrågasätter varför sambon inte bytte däcken. Alltså, typ tre personer varav två tjejer, tyckte att det var hans jobb. Alla trevisste mycket väl att 1 - jag ägde bilen, 2 - sambon hade inte ens körkort. :meh:
 
Min förra chef lyckades med bedriften att under två års tid inte ta några beslut överhuvudtaget.
Arbetslaget: "Ska vi göra A eller B?
Chef: Y!
Arbetslaget: "Okej, hur gör vi?"
Chef: "Det löser vi"
Arbetslaget: "Men vem löser vad?"
Chef: "Vi tittar på det!"
Arbetslaget: "Hur har det gått med Y?"
Chef: "Vi tar tag i det"
Arbetslaget: "Vilka är vi?"
Chef: Vi jobbar på det"
 
Jag ringer för att boka tid för att byta däck(jag hade flyttat och firman jag anlitat innan som jag var nöjd med, hade verkstad i nya staden så de hade flyttat däcken till denna verkstaden så jag hade aldrig varit där innan), uppger registreringsnumret.
Däckfirman: "har pappa betalat din bil?"
Jag ehhh ursäkta? Jag har köpt min bil själv.

När jag sen var där frågade jag ansvarig varför de tilltalar kunder så, då sa de att det bara var ett skämt och att de trodde jag varit någon annan. Inte ok alls enligt mig.
Jag lyckades lasta in alla mina däck i bilen trots hundbur och baxade ner dem i källaren för det var mer värt det än att betala en firma med sådan kvinnosyn.
 
Träffade en ny läkare för ett tag sedan och fick återberätta min sjukdomshistoria gällande ME och vad jag orkar med i vardagen.
Läkare: Socialt umgänge då?
Jag: Jag träffar min pojkvän så ofta vi orkar. Han är också kroniskt sjuk så det blir det när blir.
Läkare: Är han också sjuk? Är det så himla bra då?
Jag: :cautious:

Jag önskar att jag hade haft mål i mun och svarat nåt käckt. Energin räckte inte till det den dagen :wtf:
 
En kollega går till chefen och berättar att hon är gravid. Många år sen så kommer inte ihåg exakt, men chefen (kvinnlig med egna barn, kan vara intressant att veta i sammanhanget) svarar nåt i stil med att en graviditet är ingen sjukdom vet du va?
Med andra ord menade chefen på att kom inte och gnäll om det är jobbigt att vara gravid.
Kul för chefen om hon haft lätta graviditeter, men det är ju inte detsamma som att alla har det……
 
En kvinnlig vän som deltar (är en av talarna) vid en internationell konferens om hur miljöförändringar påverkar landskapet i östra Afrika.

På puben efteråt får hon kommentaren av en av de äldre engelska deltagarna (typisk oxbridge akademiker), you're a nice looking filly, what.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 875
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 865
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Insåg just att jag behöver fatta ett beslut eftersom jag imorgon har ett möte med engelska kollegor, utöver svenska kollegor och svenska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 126
Senast: anna_panna
·
Relationer Jag har ofta funderat över ovanstående.... Jag bryter ut denna frågan från en annan tråd då jag inte vill ta över den användarens...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
26 073
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp