Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, inte creepy men ändå irriterande. Bland det första som står på min presentation är att jag är totalt ointresserad av att träffa någon som har barn, och ändå är det mängder av singelpappor som skriver.

Ja, folk är rätt respektlösa och skiter i att läsa ens presentation innan dom skickar meddelande. Gissar på att det är copypaste som dom skickar till alla.
 
Förvisso inte på en dejtingsajt, men knepig kontakt åtminstone.

För ett par år sedan fick jag ett sms av en man helt ur det blå. Jag visste inte alls vem det var, men tydligen hade vi haft en del kontakt bara ett par år tidigare, och jag hade bland annat sagt att han var mannen i mitt liv. Inget jag har minne av och jag kan inte tänka annat än att det var skämtsamt menat, men det var därför han tog kontakt, för att infria min önskan. Vi hade tydligen aldrig träffats, utan chattat "seriöst" och kontakten hade dött ut... Jag antar att det inte var jätteseriöst från min sida eftersom han helt glömdes bort när vi tappade kontakten. :D

Den här mannen var väldigt på om att vi två skulle bli tillsammans. (Hur kan man ens säga så utan att ha träffat den andre?) Han föreslog flera gånger att jag skulle åka upp till honom, över 30 mil bort. Att han själv skulle göra den resan var det inte tal om. När han inte fick napp började han prata om sin födelsedag som snart skulle komma upp och att han önskade att jag åkte upp till honom. Därefter tjatade han en del om när jag tänkt komma, när jag planerat in resan, osv.

Tjattekniken går inte hem hos mig, så hans nummer blev raderat (återigen). Men jag är rätt fascinerad över hur han tänkte, varför skulle jag pang bom vilja bli tillsammans med någon jag aldrig träffat?
 
Haha vilken gentleman 🤦‍♀️

Screenshot_20191223_145626.webp
 
@Zinfernia Jag vill tacka dig för den här tråden. Inte bara för alla garv den bjudit på, utan också för att jag äntligen fått veta att jag inte är ensam om att få konstiga killar/gubbar som skriver till mig på HP. Har gett upp hoppet om att ens hitta nån att gå på dejt med.

Den här frågan kanske hör bättre till dejtingtråden, men finns det nåt ställe, där det är gratis, som är bättre? PM:a gärna! :)

Nu ska jag läsa senaste inläggen och garva lite till. ;)
Med tinder så slipper du det här eftersom båda måste svepa höger/gilla för att kunna skicka meddelanden och det är väldigt lätt att ta bort matchningen så de inte kan skriva mer.
 
Jag tror att en del av de mess som framstår som, i bästa fall, besynnerliga och gränslösa skrivs av personer med någon grad av psykiskt funktionshinder. Människor som på olika sätt har svårt att irl inleda relationer i allmänhet och kärleksrelationer i synnerhet, har i dejtingappar en mycket mer lättillgänglig arena där det är möjligt att prova sig fram relativt riskfritt och dessutom anonymt. När det sen likväl kraschlandar kan det ju vara både förbannat stötande och sorgligt på samma gång, utan motsatsförhållande.
 
Jag tror att en del av de mess som framstår som, i bästa fall, besynnerliga och gränslösa skrivs av personer med någon grad av psykiskt funktionshinder. Människor som på olika sätt har svårt att irl inleda relationer i allmänhet och kärleksrelationer i synnerhet, har i dejtingappar en mycket mer lättillgänglig arena där det är möjligt att prova sig fram relativt riskfritt och dessutom anonymt. När det sen likväl kraschlandar kan det ju vara både förbannat stötande och sorgligt på samma gång, utan motsatsförhållande.

Då har typ 90% av männen som kontaktar mig något slags psykiskt förhinder. Det är på tok för många för att man ska skylla på psykiskt förhinder i så många fall. Jag är själv autistisk och har svårt för att kommunicera med människor i olika lägen så jag förstår att det finns problematik i vissa fall men det är så sjukt många att det inte går att bortförklara med psykiskt förhinder som anledning till att man får stå ut med detta.
 
Då har typ 90% av männen som kontaktar mig något slags psykiskt förhinder. Det är på tok för många för att man ska skylla på psykiskt förhinder i så många fall. Jag är själv autistisk och har svårt för att kommunicera med människor i olika lägen så jag förstår att det finns problematik i vissa fall men det är så sjukt många att det inte går att bortförklara med psykiskt förhinder som anledning till att man får stå ut med detta.
Jag tyckte att jag var tydlig i att jag tror att det handlar om en del av de som skriver besynnerligt eller gränslöst, absolut inte alla. Och det handlar inte om att skylla på något, mer om en tänkbar bakgrund.

Jag bortförklarar, förmildrar eller försvarar inte, och utesluter definitivt inte att det stora flertalet stötande och idiotiska mess skrivs av helt odiagnostiserade idioter.
 
På HP så får man väldigt mycket mail och väldigt mycket konstiga mail eftersom alla kan skriva till alla och vill man använda HP någorlunda framgångsrikt så gör man bäst i att söka upp personer man själv är intresserad av och skriva till dessa och blockar sedan resten flitigt.

Tinder är mer att rekommendera eftersom man slipper hålla på och blocka/ignorera i samma utsträckning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 997
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp