Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man, 62 år.

Ja, för några bilder lär ju göra mig positivt inställd trots att han är 30 år äldre 🤦‍♀️

Screenshot_20191223_165809.jpg
 
Jag tyckte att jag var tydlig i att jag tror att det handlar om en del av de som skriver besynnerligt eller gränslöst, absolut inte alla. Och det handlar inte om att skylla på något, mer om en tänkbar bakgrund.

Jag bortförklarar, förmildrar eller försvarar inte, och utesluter definitivt inte att det stora flertalet stötande och idiotiska mess skrivs av helt odiagnostiserade idioter.

Fast varför ens ta upp det? Det finns såklart människor med förhinder överallt, men det är uppenbart att de inte utgör en majoritet av männen som beter sig fruktansvärt illa mot kvinnor.
 
Jag tror inte de flesta som skriver och skickar har någon direkt diagnos eller allvarlig störning som ligger bakom utan det är nog mer en följd av miljön och möjligheterna på dejtingsajterna och en himla massa otur (läs korkad) när man försöker tänka ut vad som kan tänkas fungera.
 
Fast man ser det så sjukt ofta. Män som poserar med bilar för att det är coolt. Även om bilen inte är deras.
Jag fick kontakt med en kille på en dejtingsajt för länge sen. Han skickade/visade bilder på sina sportbilar och ett flygplan från hans flygbolag, Fly Emirates (heter numera Emirates). Om det var sant så var han alltså medlem i saudiska kungafamiljen för det är väl de som äger Emirates.
Jag blev skeptisk och lät det rinna ut i sanden.
 
Fast varför ens ta upp det? Det finns såklart människor med förhinder överallt, men det är uppenbart att de inte utgör en majoritet av männen som beter sig fruktansvärt illa mot kvinnor.
Ja, det är uppenbart. Det är därför jag skrev som jag gjorde; att jag tror att det rör en del av dem. Inte alla, och inte en majoritet. En del.
Varför skriver du att det är uppenbart att det inte är en majoritet, är det någon som hävdat att det är en majoritet i något inlägg som jag råkat missa?
 
Det jag ser som ett problem är att många äldre män aktivt enbart söker kvinnor som är sisådär 30 år yngre än de själva. De är totalt ointresserade av jämnåriga kvinnor eller äldre. Om man söker en individ och hon råkar var 20 år yngre/äldre så uppstår inte problemet men när det är ett system att gubbar tror att de är yngre kvinnors våta dröm och slänger kvinnor i sin egen ålder på sophögen som förbrukade/utslitna så får iallafall jag negativa vibbar.
 
Vad är det för fel på äldre män, förutom att de dör fortare?
Jag har inga problem med åldersskillnad så länge det sker på bådas villkor. Det jag vänder mig emot är att män som är dubbelt så gamla som jag kontaktar mig gång på gång på gång fastän jag uttryckligen skrivit i presentationen att jag inte söker någon som är i den åldern. Det tycker jag är äckligt!

Jag har själv haft flera yngre killar (ca 10 år yngre) men jag har aldrig tagit första steget med någon av dem. I och med att jag är såpass mycket äldre har jag känt att jag har ett extra stort ansvar att inte närma mig någon i den åldern på ett sätt som kan kännas obekvämt för killarna ifråga. Killarna jag har träffat har fått ta hela initiativet så att jag med all säkerhet VET att de inte gör något med mig bara för att de inte kan säga nej i det underläget de hamnat i.

Jag skulle aldrig stövla på så som de äldre männen gör mot mig! Det är äckligt, respektlöst och patetiskt.
 
Vad är det för fel på äldre män, förutom att de dör fortare?
Inget fel alls, men det känns väldigt olämpligt att de skriver till nån som tydligt skrivit i sin presentation att denne inte är intresserad av äldre. Känns som om man inte läst presentationen då. Och har man det och struntar i vad som står så är det rätt olämpligt och väldigt o-charmigt. Enligt mina tankar då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 997
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp