Märklig rasblanding

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare anvandarnamn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 163
  • Visningar Visningar 14 582
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Märklig rasblanding

Genom hela tråden pratar du i nattmössan. det du ev kan om jakt har du läst dig till. Du dissar alla som kan något om hundar o jakt o tror att du är den enda som kan något om hundar öht.

Hahaha, som vanligt dyker du in i en diskution som "auktorieten" och ska bestämma vad andra kan eller inte, dessvärre är de dig själv du syftar på DU kan inget om jag, det du vet har DU läst dig till och DU Dissar alla som inte är på din kompis list, DU klara inte ens att läsa tråden för att förstå vad som diskuteras, svagt!:D

Btw så kan en ras inte ens bli till om de inte kan para sig naturligt, även om en del uppfödare använder våldtäktsanordningar.

Jaha? och det har att göra med...?:confused:

KL
Skrivet av en jägare o mångårig Jämthundsägare:
"Kollade....Tur att man inte ser fler parningar av den här sorten. Jag kan då inte se något användningsområde för dylik blandning.
Jämthunden är och förblir förhoppningsvis en ställande älghund framför allt och vill man ha en hund med vildsvinsegenskaper skaffar man sig en sådan. Vet att det finns avel inom jämthundsklubben som jobbar med att få fram även bra vildsvinshundar...men de är i alla fall renrasiga....
Du får gärna lägga in mitt inlägg.

Jörgen Råberg"

Du får nog läsa tråden innan dina moderskänslor får dig att kasta dig fram i försvar, men det är underhållande att se hur du engagerar dig för att kunna platta till mig, hahaha:D

Satt och funderade på detsamma. Mitt liv hade varit ganska problematiskt om mina hundar inte tog sånt som en "piece of cake". Sen åker jag inte rulltrappa med mina om jag inte bär dem eftersom jag upplever skaderisken för stor. Men de skulle glatt ställa sig i en. ;)

Det var ett exempel på något jag upplevet ganska många andra hundar ha probelm med, get over it!;)

Om du tycker att en hund är jättemodig för att den åker rulltrappa första gången den är i stan, dyker och söker ögonkontakt så undrar jag vad du har mött för hundar egentligen?

Min tibbeterrier togs från kenneln i skogen när han var sex månader. Hade i princip aldrig sett asfalt eller gått i koppel. Det var inga problem att åka spårvagn,buss och glida runt i centrala göteborg med honom dagen efter att han kom hem. (Var tvunget, hade ingen bil eller hundvakt)

Som ovan!
Du har också en härlig förmånga att hänga efter Vallhund, man kan se det i de flesta trådar, haha...ingen egen vilja?
Vet du ens vad tråden handlar om?:p

Varför inbillar du dig att jag skulle romantisera den gamla hundaveln? Jag har inget emot att avliva hundar som inte duger.
O självklart vet jag att ett antal raser skapats genom korsning i modern tid.
Men de gamla raser/typer /varianter som vi bygger allt på har inte uppkommit genom korsningsavel även om folkflyttningar o annat inneburit att nya typer kommit in.
Svårt att resonera med ngn som inte förstår hur stor skillnad det är mellan korsningsavel o urvalsavel.
Du verkar inte heller veta metodiken bakom att korsa ett antal helt olika raser o sedan få fram en konstant ras. Det är där avlivning i stor skala kommer in!
PL

Senast ändrad:

*kl*
Eftersom argumenten verkar gå på tomgång och jag egentligen borde ha tagit bort tråden på första inlägget så låser jag härmed tråden.
Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 163
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 167
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 083
Senast: Lazio
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 238
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈