Marcellus 516

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wenn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 123
W

wenn

Någon som vet något om honom. Jag har letat med ljus och lykta och hittar knappt någonting. Är det någon som vet vad han gjort vad han kom ifån osv?

Sv: Marcellus 516

Född 1970 i Tyskland, ägd i Danmark, inhyrd till Flyinge 1974-75 och Fyledalens stuteri 1977. Danskt reg.nummer DH 226. Brun e.Marmor-Guntram-Assing I.

I den danska databasen så har han 130 avk(f. 1975-1986) varav 15 plac i tävling, 10 i dressyr och 5 i hoppning, högsta plac i msv b i dressyr och msv a i hoppning.
Hittar inte något om han själv har tävlat.
De indextal som Marcellus har är inte så lysande, alla är under medel.
Han betäckte 81 ston i Sverige, vet tyvärr inte hur många föl det blev,men 11 stamboksförda ston hittar jag i huvudstamboken från 1983.
Stammen hittar du här, http://www.allbreedpedigree.com/marcellus3 bild ska tydligen finnas, men jag lyckas inte öppna den.

Nä jag lyckas inte heller med att öppna den bilden:(

Finns den danska databasen på internet?

Bilden la jag ut på starphoto för flera år sen och tyvärr verkar den sidan ha lagt ner:mad:
Och jag hittar den inte på hårddisken på min nuvarande dator.

Till trådskaparen; den danska databasen kan man abbonera på, det kostar cirka 500 per år.

Tack! Nu när jag har sett bilden kan jag absolut se vissa likheter. Har du nån bild på din?

Ja jag har en Donnerfly-Marcellus

Det trista och märkliga är att för oss som betalat är att vem som helst kan komma in på "gamla" hestedata om du googlar på vissa hästar.

http://dyrreg.lr.dk/t7fb8dw/web00100$.startup

Vad heter mamman????? Jennie???
I så fall är det ett halvsyskon men har inte sett hennes Donnerfly avkomma sedan den var för.

Har känt och hjälpt uppfödaden i många år så har massor med info om din hästs släkt.

Självklart har jag bild! Men kommer senare....

Jajamensan! Mamman heter Jennie :bump: Vad roligt vet inte så mycket, har sett någon bild på henne och några syskon men inte så mycket mer. Vill jättegärna veta mer :banana: PMa mig gärna!

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
821
Senast: Trott
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 568
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 494
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka