Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)
Tänkte uppdatera tidigare med långt inlägg idag men det blev inte postat så vet inte vad som hände.
Men så här är det iaf.
* Vi pratade med alla barnen var för sig. De säger alla nästan samma sak.
Som en del skrivit så har en av killarna som nu är 12 år varit drivande. Han har både blivit mobbad och mobbar själv andra.
Han känner till alla djuren som tidigare skrivit om i lokalnyheterna på ett eller annat sätt.
Han har enl. pappan börjat skada sitt marsvin redan då han var 5 år.
Han har inte kvar djuret och de har inte tänkt på det mer. Och inte anat något.
Mamman bor på annan ort och nästan ingen kontakt med sonen sedan han var 3år. Varför vet jag inte.
* Katten ifråga i min källare hittades skadad, De skulle leka 'veterinär'.
Inte mindre hemskt för det!
* Min dotter var med första gången, då mot vilda fåglar, (kastat sten) på skolgården.
Hon har inte varit med på alla gånger då det stått i nyheterna.
Andra gången mot en hund (12 åringens pappas sambos)
De "lekte" med hunden, men slutade med att kasta en smällare mot, hunden blev livrädd, barnen med, och de letade efter hunden resten av skoldagen utan att hitta den, men sedan hittades av 11 och 12 åringen som band fast den i ett träd!
Dock hade det gått rykten om att göra "spännande saker med djur" på skolan.
Alla gånger tidigare, har varit på skoltid. Skolan har ALDRIG sagt ett ord om frånvaro på skoltid!
Dessutom så kommer hon nu mera få mer hjälp i vissa ämnen i skolan, trots att på alla UTV samtal så har de sagt till oss att det gått så bra!
Ja, vi har också varit blinda hemma för vi har inte märkt något, men hon har nästan aldrig läxa eftersom skolan inte 'tror' på läxor.
* Vi har pratat med BUP vi kommer få kontakt och hjälp att gå vidare där, individuellt förstås.
även SOC är kontaktad. Jag ringde anonymt, så alla inblandade kommer nog få 3 mån utredning. Vilket känns bra! SOC såg det mer allvarligt än BUP.
Ja BUP tog det allvarligt också, men tyckte inte det var någon ide att trycka på panikknappen
BUP pratade mer om förändrat samhälle, stressigt, många barn även mindre mår sämre än vad "vi tror'" de översvämmas av nyheter om de ena efter det andra, på internet en hel värld som också har sina baksidor.
Barn får inte riktigt vara barn, de växter upp fort, särskilt tjejer.
I sverige är vi inte så vana vid sånt här. Men de har sådana sidor utan att vara blivande psykopater/massmördare.
De flesta barn väljer ock andra sätt att visa det på.
Mer vanligt med pojkar mot djur för att de får lära sig att hålla inne känslor osv. Men tjejer blir mer "offer" för samma uppfostran.
Och sånt här BLIR mer vanlligt.
Och jag fattar fortfarande inte mycket av det som hänt.
Känns skönt att få hjälp utfrån.
Min dotter har kommit hem. Vi har pratat och hon har gråtit och säger att hon mår dåligt över vad hon gjort.
Tack för alla inlägg, och tröst och tips.
Ja. så här är det nu iaf.
Jag kan ju uppdatera mer framöver om ni vill.