Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du ska ringa BUP omedelbart!
Tror inte att jag hade klarat av att ens titta på mitt barn om det hade varit inblandat i något sådant. Folk får säga vad om vill men jag hade varit så äcklad av barnet så jag hade kunnat spy. Ånger i efterhand hade inte hjälpt på mig utan det är något jag hade hela tiden trott att de hade kommit på i efterhand eftersom det hade gjort deras liv lättare. Vem har inte sagt förlåt och visat ånger för att få ett lindrigare straff när man var liten?
Första reaktionern är det jag alltid hade burit med mig och det var enligt dig ett leende och ingen ånger över vad de hade gjort.
Och vad hade du gjort sen då? Undvikit ditt barn resten av livet?
Antingen ångrar man sig eller oxå gör man det inte. Tror att en förälder är fullt kapabel att se om barnet är ärligt. Brukar inte vara så svårt att se. (Jag har för övrigt aldrig försökt få nåt lindrigare straff genom att låtsas ångra mig. Varken som barn eller vuxen.) Och ens barn är alltid ens barn, oavsett vad det gjort och om barnet ångrar sig eller inte.
Fast det är väl ändå ett anonym nick? Då är användaren antagligen kvar här med sitt vanliga nick och kanske ser detta.
Fyfan. Är helt chockad av denna tråd. Hade jag ertappat en nioåring med att tortera mitt djur till döds kan jag inte garantera att din unge levt idag. Nåt är ju brutalt fel. Små barn kan ju utan att förstå innebörden i sina handlingar plåga ett djur. Men en nioåring men "normalt" intellekt som skär öronen av, bränner och dränker en oskyldig katt. Alltså så fruktansvärt. Förstår din reaktion och lider med dig. Självklart måste du polisanmäla. Stackars djur och djurägare
En reflektion - troligtvis menar du knappast bokstavligt att du skulle döda barnet. Men alltså är att plåga/döda ett djur något som rättfärdigar mord på en människa? Dödsstraff utan rättegång? Då undrar jag vad som är brutalt fel på den människa som handlar så.
Dödsstraff utan rättegång? Då undrar jag vad som är brutalt fel på den människa som handlar så.