Mår dåligt av att åka till stallet

Sv: Mår dåligt av att åka till stallet

Precis det var riktigt härligt att vara där idag, första gången som det har varit helt underbart..Hann dock inte longera honom så då får jag helt enkelt pallra mig upp till stallet med mamma i släptåg ikväll..

Lycka till med flytten!

Det är inget jag vill ta upp här, situationen är som den är och jag vill inte göra den värre genom att skriva vart min häst står uppstallad..

Jag har haft samma problem och som tur var har vi möjlighet att bygga stall här hemma. Så nu är bygget i full gång här utanför :)

HÄRLIGT HÄRLIGT är det ;)

Jag har ett botemedel för att fixa den negatriva menatla stämningen. Men du får isf höra av dig på mejl.
:)

ja det är ju inget kul att du mår dåligt av att åka till stallet, men finns det ingen privatperson du känner som har stall där du kan ha din häst, hoppas att det löser sig

Nja jag har kollat upp dom som har stall på tomten och dom har fullt.
Men jag ska prova ett litet tag till,har dock fått en till som vill ha honom och h*n verkar vara lite som jag när det gäller ridning mm så vi får se..

Hur går det för dig i letandet efter stallplats???
Eller har du tagit ett snack med "stallkompisarna"??

Jag vill ju veta hur det går för Er;)

Har varit med om samma sak. Dock så var det stallägaren som var väldigt taskig, hon sa till alla att jag inte kunde rida och att jag skadade min häst. Jag mådde väldigt dåligt och ville knappt rida alls under en tid. Sen flyttade vi hem min häst till stallet på gården och nu fungerar det kanonbra, slipper all kritik och kan bestämma helt själv vad jag vill göra :)

Hoppas du hittar något trevligt ställe...:);)

jag råkade ut för samma sak för länge längesen....det var så illa så att jag helt slutade med hästar under några år. Sedan nu för 2 år sen började min dotter rida på en ridskola och jag kände att jag saknade hästarna otroligt mycket...nu för ca 4 månader sen fick jag kontakt med en tjej som ville ha medryttare på sin islandshäst och hon är helt fantastisk! Både hästen och tjejen och hennes stall. Så nu ska vi åka tillsammans i helgen o titta på en egen liten islänning så att vi kan rida tillsammans. :) och visst, stallet är långt bort (3 mil) men det känns riktigt riktigt bra och det är värt de extra milen.
du kommer ångra dig om du gör nåt överilat, det finns nog bra ställen nånstans du ska bara hitta dem! :)

hej
vet inte riktigt hur gammal den här tråden är,men hoppas allt löst sig vid det här laget,och på ett BRA sätt.
Jag vet precis hur du känner det.I mitt förra stall var det hemskt.Vi fick dit en ny häst vars ägare var helt hopplös på att snacka skit.Om allt och alla.Till och med stallägaren drabbades.Hon spred lögner också,och det var inte så roligt.Till sist sa jag ifrån,men då blev det bara värre.Jag fick nog när hon påstog att jag stulit smutigt spån från hennes box och lagt in till min.
Man tappar självförtroendet tillsist när det blir så här.Det slutade med att man mådde dåligt när man skulle dit,och att jag inte trodde mig om att klara någonting.Tillslut kom det till en punkt när jag tvingades välja.sälja hästen eller flytta.Vi flyttade och nu går det mycket bättre.Jag har fått tillbaka mitt självförtroende och trivs bra istallet.Min häst mår också mycket bättre.Han är gladare och piggare än någonsin.Jag har faktiskt till och med skaffat mig en till.Så det ordnade sig.Jag hoppas det gjort/gör det för dig också.

Ja va säger man " börja om från början, börja om på nytt" så har det iaf blivit..Letande efter en ny stallplats har återigen tagits vid.

Min häst går ej i gräshage pga lite olika saker och han får lunch hö och eftermiddags hö och han får självklart morgon och kvällsmat.

Idag när min och en till gick in fíck dom sitt hö och luzern. Dom gick in vid 17 tiden och får kvällskraft + hö nu vid 20 ikväll. När jag kom ner vid 19:30 så hade han fått hö av personen i stallet som jag minst kommer överens med. Jag vet också att hon är ute på bukefalos och kommer väl antagligen läsa detta men det skiter jag i nu. Varför kan inte bara folk sköta sitt och skita i andra? är det så svårt? Är det så att det finns vissa personer som bara mååste lägga sig i andras hästar för dom inte har nått bättre för sig?

När jag äntligen kände att allt började ordna sig så händer nått igen. Visst min häst kanske inte får SUPER mkt mat men han får det han ska ha och han mår bra, inget fel på honom utan han mår tipptopp.

Jaja behövde väl bara "avreagera" mig lite...

/L.Dedlock

Kan det inte vara så att hon lägger in en tuss hö för att din ska ha något att tugga på medan de andra hästarna äter?

det var bara min och en till inne och den andra hästen vill inte ens äta upp sitt hö pga att hon går ute i gräshage..

Jag har samma problem.. fast med möss :crazy:
Helt seriöst, jag är livrädd för möss och får panik och måste ta mig ut om jag ser en.
Jag vet att dom inte kan göra något och jag har ingen aning om varför jag är så hysteriskt rädd :crazy:

Tråkigt att det ska behöva vara så. Håller med dig, när man är i stallet ska man ha roligt tilssammans,vara rädda om varandra. För vi har ju alla samma intresse men bara lite olika mål. Men de som är så kallade bessevissar, det är dem som igentligen är osäkra och inte kan så mkt tro jag ( avundsjuka ) De som kan och vet mkt, skryter oftast inte och är dessutom väldigt ödmjuka och ställer gärna upp för andra. TUR att man ha eget stall:bow: Hoppas det löser sig.

Trevlig helg

Ja mamma har t o m letat hus med stall nu för hon är också less på allt..Man tappar lusten helt och hållet..

dom har fullt..Det är typ fullt överallt nu..Känns som att ingen vill flytta sin häst..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama