Mår dåligt av att åka till stallet

Sv: Mår dåligt av att åka till stallet

Känner igen mig i det du säger. Jag har oxå varit på en del bättre och en del sämre ställen.

Ett stall fungerade jättebra under ganska lång tid, tills stallägaren började få lite konstiga ideer. Hon tyckte t ex att hennes häst var tjock o då skulle alla hästarna i stallet gå i grushagar fast det fanns fina sommarhager med gräs som vi andra gärna ville ha våra hästar i, nej då skulle gräshagarna så oanvända för att hennes häst var tjock.

Det var massa smågrejor som att det var dålig kvalité på grovfoder och halm. Droppen var ändå när min häst lyckats trassla in sig i staketet, och rivit ner en hel sida. Stallägaren ringde mig o frågade om jag viste om att staketet var sönder. Nej det viste jag ju inte.
Jag frågade då om hästen hade skadat sig och om han var kvar i hagen. Jag vet inte sa hon då, vi har inte kollat. Jag så g ut så här :eek: kastade mig naturligtvis i bilen, bad stallägaren ta in hästen så han inte skulle rymma, vilket hon motvilligt gick med på.

Stallägaren ville att jag skulle laga staketet själv, vilket jag inte hade någonting emot. Däremot ville hon inte stänga av strömmen och jag fick inte låna några verktyg heller. (lite svårt att få ner stolparna igen utan slägga) Och agregatet var inlåst i maskinhallen och jag hade ingen nyckel dit.Så jag o sambon fick försöka få ner stolparna igen och fästa i hop o dra om tråden medans strömmen var på, inte skönt för händerna kan jag berätta.
Stallet hade varit fullt av folk flera timmar o ingen hade brytt sig om att varken ringa mig, ta in hästen eller ens kolla om hästen hade skadat sig, vilket han dessutom hade gjort. Behöver jag säga att jag flyttade därifrån..

Senast ändrad:

Det där är rätt så vanligt i stall tyvärr.. Ju fler människor desto fler konflikter uppstår, men ibland spårar det ur och blir tokdålig stämning och alla går och mår dåligt.. Vi har dock lugn och ro i stallet som tur är, de personer som baktalade/ställde till med allt tjafs tidigare har tack och lov försvunnit från stallet nu :)

Ah det verkar typiskt hästmänniskor. Lätt för att snacka skit och vara otrevliga mot varandra, så de blir dålig stämning.
Alla vill lägga sig i varandras sätt att ta hand om hästarna och i slutändan tröttnar alla på varandra. Oki händer väl inte överallt.

Men hästmänniskor gillar att snacka skit och går gärna och håller nåt emot en annan.Speciellt då det är mest kvinnor i stall.

Tycker det verkar som det är bra att han en och en annan man i stallet, som neutraliserar litegrann.

Men det var det värsta jag hört! Tur att du flyttade därifrån!
jag har också problem med att hitta ett bra ställe, nu funderar jag på att arrendera egen mark och bygga egen lösdrift, för jag är så less på att inte hitta en lösdrift i närheten av där jag bor. Stall finns det många men jag vet inte hur bra de är, men lösdrifter finns det inga. Och då inbillar jag mig att efterfrågan på bra lösdrifter är ganska stor.

Men snälla, vad var det där för puckon! Mycket ska man höra!

Just nu känner jag såhär typ att jag vill så väldigt ha kvar min älskade häst men jag vet inte om jag klarar av samma stall, letar med lyckta efter en ny stallplats där man inte är så många i stallet och någon som har ungefär samma syn på hästra som jag eller iaf tränar/tävlar hästen så att det inte blir en massa tjaffs om täcken och mat och sånt. Jag har bestämt mig att ska hästen vara kvar i samma stall så ska jag försöka samla alla och säga till var och en att jag sköter min häst på mitt sätt och ni sköter era på ert sätt och den dagen ni ber mig att lägga mig i er hästhållning den dagen kan ni lägga er i min. Den dagen ni ber om hjälp ja då kanske jag också behöver hjälp men säger jag inget så ge f*n i mitt liv och hur jag sköter min häst för så länge han inte mår dåligt utav det ja då ser jag inget fel i det hela. Visst ser någon att hästen far illa t ex att jag inte gav honom mat alls och och slog honom och att man skulle se på honom att han mådde dåligt ja då skulle jag bli glad om någon sa till mig att det var fel det jag gjorde. Om nu inte hästen ser ut att må dåligt så anser jag själv att jag är kapabel till att ta hand om hästen jag är ju för fasen 21 snart...

Låter som en bra idé. Hoppas verkligen det fixar sig för er!

Just nu känner jag såhär typ att jag vill så väldigt ha kvar min älskade häst men jag vet inte om jag klarar av samma stall, letar med lyckta efter en ny stallplats där man inte är så många i stallet och någon som har ungefär samma syn på hästra som jag eller iaf tränar/tävlar hästen så att det inte blir en massa tjaffs om täcken och mat och sånt. Jag har bestämt mig att ska hästen vara kvar i samma stall så ska jag försöka samla alla och säga till var och en att jag sköter min häst på mitt sätt och ni sköter era på ert sätt och den dagen ni ber mig att lägga mig i er hästhållning den dagen kan ni lägga er i min. Den dagen ni ber om hjälp ja då kanske jag också behöver hjälp men säger jag inget så ge f*n i mitt liv och hur jag sköter min häst för så länge han inte mår dåligt utav det ja då ser jag inget fel i det hela. Visst ser någon att hästen far illa t ex att jag inte gav honom mat alls och och slog honom och att man skulle se på honom att han mådde dåligt ja då skulle jag bli glad om någon sa till mig att det var fel det jag gjorde. Om nu inte hästen ser ut att må dåligt så anser jag själv att jag är kapabel till att ta hand om hästen jag är ju för fasen 21 snart...

Heja Heja dig!!!:bow::bow:
Kör så att det ryker. Ibland är det faktiskt så att det är först när man har sagt till på skarpen eller nästan fått ett hysteriskt anfall. Då först lyssnar folk...
Ta dig samman, det kan hjälpa!!;)

Okej jag "vågade" "orkade" inte säga nått idag men jag har bestämt mig för att min älskade grisepöjk ska få vara kvar ett tag till så får jag se hur stallsituationen utvecklar sig.

vet hur det är. Hade det så de sista 2 månaderna i stallet där jag sist hade hästen. Eller jag var mera ensam. folk sa ne jag ska rida på banan i dag. när jag kommer tillbaka från en ensam uteritt så rider denne iväg med någon annan inte roligt. inkl att en person började hacka på hur jag tog hand om min häst. att han var omusklad, fet och helt försötörd. Jag kan säga att han adlrig har varit så fin i kroppen som han är i dag. väl musklad, framåtbjudning som han inte haft förr. men han är Framförallt GLAD.
Så vi flyttade hästen för 1½ månad sedan och nu kan jag återigen vara i stallet flera timmar och bara strosa runt. det är jätte härligt :) Så leta ny stallplats och hoppas på det bästa.

LYCKA TILL

*Kl
Det var just 2007 som det var som värst.

Precis så kändes det förra året för mig och min häst.
Fast vi hade hållt till i samma stall i mer än 7 år(jag och min häst fann varandra där:love:)...så
började det spåra ur och jag mådde superdåligt utav att få vara på stallet.
Det gick tom med så långt att jag skar mig några gånger i armarna för att lätta på trycket...plus att jag började överväga självmord.*Blää* Så ska man aldrig få behöva må.
En dag fick jag nog och sa ifrån...hittade en stallplats närmare hem
och flyttade hästen nån veckan därefter.
Nu i dagsläget...har varken jag eller min häst aldrig mått bättre.
Vi har vårat egna stall nu och där spenderar jag min tid mer än någonsin med min älskade häst. :D

Till TS.
Låt det inte få gå så långt som det gick för mig.
Stå på dig och säg ifrån...annonsera och skriv vad du söker efter för stallplats. Hejja hejja. :banana:

Usch, hoppas det går bättre i framtiden och står på dig.
Jag har också haft mycket problem med stallplats åt min häst. Första stallet var på en gård jag bodde på, helt underbart att ha 50 m till stallet. men grannarna (ägarna till gården) slaktade sin 30 åriga nordsvensk mitt framför ögonen på min älskling. sedan hände hon i två köttbitar i ingången bredvid stallet, framför hagen. inälvorna + allt skinn lågg på gödselstacken. Vi flyttade rätt snart om man säger så. sen blev det problem med att folk skulle lägga sig i vad man gjorde med sin häst. Tillslut hamnade jag på en ridskola, fint och bra tänkte jag men nej ingen pratade ens med mig och såg ner på mig för att jag har ett varmblod! men nu äntligen efter många flyttvändor och korta dagar i stallet, trivs jag igen i ett nytt stall i närheten där jag bor. härligt folk och allt är perfekt. :)

så lycka till!

Knapplån!

NEEEEEEJ så här ska det inte vara, varför är männsiakn så destruktiv!!

och varför är vi sådanna att vi tror att man måste ta spannar med skit jämt!

Har du funderat på vad som gör att de är tjörvigt i stallet.
ibland kan det bero på så konstiga saker som att du kanske har en finare häst, eller att du kanske har fingertoppskänsla, bara att gratta i såfall.

så nu tjejjer tar ni o sätter er o letar ny stallplats, säg till er själva. jag förtjänar att ha roligt i stallet, min häst förtjänar det bästa. och tänk i bland så kanske stallet du letar efter inte annonserar men svarar på en trevlig annons.
hästar o stall ska vara själslig näring!!!

Ta nu o vårda din lycka med din häst

Tänk om man bara kunde strosa runt i stallet i flera timmar:) visserligen kan jag göra det numera för jag har bestämt mig för att vara i stallet när absolut ingen är där (jag är hemma om dagarna) och när jag ska ta in dom två jag tar in om dagarna så kommer min mamma att följa med mig, jag vet barnsligt men iaf jag tror det blir bäst så iaf tills det blir ett stallmöte och jag får säga mitt..

Jag är oxå för det mesta hemma på dagarna så jag försöker passa in att åka till darlingen när ingen annan är där...
Så skönt att slippa kommentarer som; vad mkt krafft foder du ger han, ska du spänna sadeljorden så hårt, vad mkt halm han har, men, ska du ha täcke på han.osv osv...

Men, nu fluttar jag som sagt var ganska snart, ca 2 veckor kvar...:D
Ska bli så skönt!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama