SLD

Trådstartare
Tycker det börjar bli dags för en Mantorpstråd!
Vilka bukefalister kommer man få se där?

Jag och hästen debuterar i 90-klass där. Hon har aldrig gått fälttävlan och jag red för 8 år sedan sist, på ponny, så lite nervöst börjar det bli.. I nuläget är jag dock mest nervöd för dressyren eftersom den för tillfället inte alls vill fungera. Så ser ni någon stå på bakbenen på dressyrbanan är det säkert jag!

Sv: Mantorp

Jag kommer med båda :)

Den gamle och jag har inte gjort någon gemensam start på snart 2 år nu så det blir att hoppa runt den enstjärniga som träning för att kunna gå för fullt i Segersjö.

Det unga monstret skall gå debutant och vi skall försöka upprepa att inte stå på bakbenen på denna tävlingen heller är det tänkt.

Jag hann tyvärr inte anmäla mig innan de stängde tävlingen då jag var lite sent ute eftersom jag trodde den var tvådagars.

Så för vår del blir det en regional hopptävling i Mariestad istället. :)

Jag och Kamel kommer och startar lättklass. Hoppas på att hitta tillbaka till terräng-självförtroendet vi hade före katastroferna i ekpg o bollnäs.

Jag har nog tänkt åka dit o titta när Lilleman förhoppningsvis gör sin första tävling.
Sen tror jag att jag ska försöka hänga med på nån banvisning. Hoppas bara att ryttarna inte springer ifrån mig.

Jag har nog tänkt åka dit o titta när Lilleman förhoppningsvis gör sin första tävling.
Sen tror jag att jag ska försöka hänga med på nån banvisning. Hoppas bara att ryttarna inte springer ifrån mig.

:rofl::rofl::rofl:

Jo det vore ju synd om de springer runt själva och sen missar massa hinder i skogen....

Fast ryttarna brukar ju gnälla på att banvisaren går för fort, och bara pratar med de allar närmast honom/henne. :p

Vi kommer med 3 hästar, är det tänkt.

Ska ha med mig den stora och den lilla. Den stora går *ig och den lilla 90-klass.
fio och jag ska ha kompislag (X 2 då va så vi ökar våra chanser) hon ville så gärna detta att jag sa ok :p

Vi kommer! Ska starta vår andra Lätt klass och jag är - som vanligt - nervös. :)

Mantrat är: Gasa - bromsa - styr.

Min man kommer att följa med för första gången, så gör ert bästa för att få honom att förstå hur otroligt trevliga alla FT folk är och hur oerhört roligt han skulle ha om han följde med till alla tävlingar. :D

Fast ryttarna brukar ju gnälla på att banvisaren går för fort, och bara pratar med de allar närmast honom/henne. :p

Vi kommer med 3 hästar, är det tänkt.

Ja precis så brukar det vara... vi gamla orkar inte gå så fort och när vi kommer fram till hindret då har banvisaren pratat klart och börjat gå igen... Vafan :mad:

Fast det stämmer nog inte riktigt;) Jag försökte anmäla häst nr 2 igår och då var det 17(!!!!) stycken på väntelista...:eek:

Jaså.. nåja det stod Anmäl längst ut i fliken på TDB och så var det bara 138 av 145 tillåtna, innan stod det Info och att det var stängt, såg att några hade anmält på annan plats, så jag förutsatte att det var öppet igen men det kanske det inte var :)

Vi kommer! Ska starta vår andra Lätt klass och jag är - som vanligt - nervös. :)

Mantrat är: Gasa - bromsa - styr.

Min man kommer att följa med för första gången, så gör ert bästa för att få honom att förstå hur otroligt trevliga alla FT folk är och hur oerhört roligt han skulle ha om han följde med till alla tävlingar. :D

Äh, det kommer gå jättebra! haha - säger jag som är lika nervös :p

Roligt med sällskap, brukar försöka locka med M när det är övernattning iaf. Det brukar gå bra med god middag och hotellfrukost :D

(Du kom inte till Rimbo igår? Många efteranmälda från vår klubb. Jag gjorde inte så...bra ifrån oss..:mad:.. eller det kunde iaf gått mkt bättre)

(Du kom inte till Rimbo igår? Många efteranmälda från vår klubb. Jag gjorde inte så...bra ifrån oss..:mad:.. eller det kunde iaf gått mkt bättre)

Nej - det gick inte med jobbet - för tidigt helt enkelt. Har inte hopptävlat på över ett år och är grymt sugen nu, men det verkar som om det får vänta tills början på oktober (!)

Vad tråkigt att det inte gick så bra. Det är bara att bryta ihop och komma igen, har jag för mig. ;) Han är ju så fin din A, så det är bara en tidsfråga!

Ja precis så brukar det vara... vi gamla orkar inte gå så fort och när vi kommer fram till hindret då har banvisaren pratat klart och börjat gå igen... Vafan :mad:

Va? :eek: brukar banvisaren prata också? :confused:

Om man inte räknar "det här är hinder 9" som prat alltså :devil:

;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 218
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar