Sv: Mantorp

Va? :eek: brukar banvisaren prata också? :confused:

Om man inte räknar "det här är hinder 9" som prat alltså :devil:

;)

Jag vet inte vad dom brukar göra därframme :D.. Allt jag brukar hinna se är att han står därframme och gestikulerar och sen när jag har hunnit fram så har han börjat gå. ;)

Ja precis så brukar det vara... vi gamla orkar inte gå så fort och när vi kommer fram till hindret då har banvisaren pratat klart och börjat gå igen... Vafan :mad:

Jag tycker dock att Mantorps banbyggare/banvisare var en av de bättre på att visa banan faktiskt :p

Jag ska dit!

Dock inte tävla, ska hänga med en klubbkompis, så jag får se hur det går till på en ft-tävling/vara hästskötare/fota kanske?

Hoppas jag kan få med mig pappas braiga kamera, då ska jag ta kort på så många jag kan, om det är bra väder då..

Nu har preliminära startlistor kommit.
En del av er verkar ha fått bra starttider, andra inte.............

Jag har fått en helt OK starttid :bow: :)

Om det är någon som ska gå lätt-klassbanan på lördag kväll och vill ha sällskap av en (mig) som inte hittar - hojta gärna till!

Enligt MTR är det banvisning på fredag kväll och såå tidigt tänker jag inte komma. :D

Jag är oxå nöjd med mina tider 7.49 och 12.13 blir inte så stressigt för mig emellan och jag hinner åka tillbaka med den ena hästen och hämta den andra..

Jag har fått en helt OK starttid :bow: :)

Enligt MTR är det banvisning på fredag kväll och såå tidigt tänker jag inte komma. :D

Jag jobbar på att planera banvisningarna, vilket inte gick innan dressyrtiderna kom. Hur många och när är inte klart än på ett par dar.
Av nån anledning fick jag för mig att se till att det finns några banor att visa först.

Jag jobbar på att planera banvisningarna, vilket inte gick innan dressyrtiderna kom. Hur många och när är inte klart än på ett par dar.
Av nån anledning fick jag för mig att se till att det finns några banor att visa först.

Ja, det var ju alls ingen kritik. Givetvis är banbygget prio 1 :) !

10:43 är en utmärkt starttid för mig iaf! :)

Mollgan - jag hänger på o går banan om du ska gå på lördagen om OK?

Men SJÄLVKLART! Fast vi måste få med oss minst en till (en som hittar :p).

Med lite tur kanske det blir en riktig banvisning på kvällen :D.

KL
Jag ska rida debutanten på en styck jättehäst! Förhoppningsvis (inte troligt men man måste ju hoppas:angel:) så får jag även med mig en styck hoppemärr;)

Jag hittar rätt bra på Mantorps bana, har varit där ett antal gånger. Dock inte ridit debutant banan tidigare så om man går med mig är det på egen risk:D

*kl*

Hur är det tänkt med vet.besiktning?? Det står besiktning innan terrängen och att bes. börjar kl 13 i startordning... terrängen börjar kl 14. Är det tänkt att man skall hinna besiktiga alla hästar på en timme?? Eller skall inte vet. vara på terrängbanan? Eller kan man besiktiga som vanligt innan dressyr eller hoppningen?

Jag antar att de som startar först får besiktiga först. Enligt nuv regler ska besikting göras innan terrängstart och vet ska finnas på plats under terrängmomentet.

Tillägg: alla behöver ju inte vara klara till kl 14 utan alla har minst en timme på sig innan start.

Senast ändrad:

Jag antar att de som startar först får besiktiga först. Enligt nuv regler ska besikting göras innan terrängstart och vet ska finnas på plats under terrängmomentet.

Tillägg: alla behöver ju inte vara klara till kl 14 utan alla har minst en timme på sig innan start.

Fast jag tror de syftas på att veterinären ska vara med på terrängen och då inte kan besiktiga samtidigt. :laugh:

OK, jag antog att vetten kunde besiktiga hästar under tiden som tävlingen pågick, men det kanske är fel?

Enligt bestämmelserna ska vet vara närvarande och är ju det även om besiktning pågår, om besiktningen är vid terrängbanan.

Med lite tur kanske det blir en riktig banvisning på kvällen :D.

Om jag hittar nånstans i närheten att sova på, så kommer jag nog att finnas på banan på kvällen. Då kanske vi kan fixa en improviserad visning. Säg bara vilken tid som passar.

Tänkt, Tänkt?
Vad tror du om oss egentligen?

Tja banvisning på fredag kväll när tävlingen är på söndag och halva startfältet bor minst 20 mil bort OCH hinna besiktiga 140 hästar på en timme... Njaae då har du rätt.. tänkt är inte rätta ordet :devil:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 218
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar