Månskensryttare...

S

Svanhild

Finns det fler sånna dårar som mig här som ÄLSKAR månskenet o att rida när det är snö o månljus?

Många tycker nog jag är galen när de ser o hör vilka tider på dygnet jag ofta rider men jaja, jag älskar det o verkligen njuter av varje sekund i kvälls/nattljuset...

Sv: Månskensryttare...

*vinkar*
jag med! förra vintern var det idel uteritter mellan nio-elva tiden, dvs efter nattningen av barna:)

stallet ligger 45 min iväg.. inte så kul på natten då inte bussar går..

men om det är snö så älskar jag det!

att vara där, ensam med hästen och bara mysa..:love: eller med en kompis, och "vara lite galen"..

Åååh jag vill ha snö!!!

Dumma sunk-klimat :(

Jag rider jämt ute på natten om det är månsken och snöö...:D..älskar det..hästen verkar också uppskatta det...
det är såå himla mysigt på nått sätt..:banana:

Jag skulle absolut kunna göra det... Men har av någon anledning aldrig gjort det. Brukar däremot gärna ta en promenad i månskenet på vinternätterna..

Får vi snö här nere samtidigt som månen är framme en natt... då skall jag prova. Det lät jättehärligt .....

Låter ljuvligt .... men ack så sällsynt här ner i södern! Får vara glad med en dag med ridbar nysnö i solsken per vinter......

Jag brukar iof inte rida sådär "hysteriskt" sent, men det brukar vara månljus iaf. Det är verkligen hur mysigt som helst :love: Älskar det!

Åh jag satt och tänkte på det idag när jag åkte med bussen hem. Det är ju så underbart :love: Tyvärr ha vi ingen snö här än men hoppas det kommer lite till lovet iaf.

Jag älskar det! Barbacka ska det va, och bara lugn skritt för det mesta, ibland en galopp.. Tyvärr har jag inte längre möjlighet till sån lyx eftersom jag inte har hästen hemma. Förr när jag bodde hemma på gården gjorde jag det ofta.

Jag tycker att det är jättemysigt! Jag gjorde det en gång när jag värmde upp inför en ridlektion på ridskolan.
Månen lyser verkligen upp för en!

åh, det är såå underbart! :love: ska göra det snart.. vill bara att det ska bli mer snö så det lyser upp bättre.

Oh ja, det är jättemysigt:love:!

Jag var ute igår kväll, än har vi ingen snö, men ordentligt med frost, som glittrade något otroligt i det starka månskenet. Alldeles stjärnklart var det, och så hade vi turen att få se ett riktigt fint stjärnfall:bump:!

för när jag hade hästarna på gården kunde jag rida vid 12tiden på somrarna.. nu när vi har hästarna installade får vi nöjja oss med 10.. :/

Åh, älskar det. Djupsnö, fullmåne och barbacka. Helt underbart. Månljuset som glittrar i frosten på träden och snön på marken så hela världen blir gnistrande. Tyvärr är snö än bristvara just nu...

jag är så feg så jag vågar inte rida efter mörkrets ingång, jag ser monster överallt typ. hästen är kolugn och jag är ett nervvrak.

Finns inte mycket bättre!

Jag har tur som bor relativt lång norrut så mitt månljus brukar vara bra när jag kommer hem från jobbet :D

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 425
Senast: Sesca
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 479
Senast: gullviva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden