A
Athos
Sv: Mannen som kunde tala med hundar
precis så tycker jag också
Cillamuffins: Du skulle skratta ihjäl dig om du såg mig Jag är 157 cm, 45kg har ingen basröst till den lilla kroppen heller Spelar ingen roll heller för jag pratar inte så mkt "onödigt skit" med hundarna, ger jag kommando så är det med bestämd röst....inget darr eller gulligull röst. Men desto mer betyder mitt kroppspråk, det är ju det som hunden förstår mest av det jag säger.
Problemhundar skulle säkert dominera dig, men alla hundar är ju inte såna...Dominans för mig är att vara en BRA ledare...en ledare man kan vara trygg med o lita på..se bara på ett BRA ledarsto, inte slåss hon för att upprätthålla ordning o reda i flocken, en Alfahona....
Jag har pondus och har alltid haft...visst kan jag pullinutta med djuren och vara fjantig för det, men ingen ifrågasätter mig heller..vet man vad man gör så kvittar det nästan hur man gör.
Är det nån som inte fattar och vill klättra högre så måste man ju tillrättavisa dom, och ju enklare ju bättre, med våld kommer man ingenstans, utan "dominans", kroppspråk o uthållighet. Gäller även hästar.
precis så tycker jag också
Cillamuffins: Du skulle skratta ihjäl dig om du såg mig Jag är 157 cm, 45kg har ingen basröst till den lilla kroppen heller Spelar ingen roll heller för jag pratar inte så mkt "onödigt skit" med hundarna, ger jag kommando så är det med bestämd röst....inget darr eller gulligull röst. Men desto mer betyder mitt kroppspråk, det är ju det som hunden förstår mest av det jag säger.