Mannen som kunde tala med hundar

Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Problemhundar skulle säkert dominera dig, men alla hundar är ju inte såna...Dominans för mig är att vara en BRA ledare...en ledare man kan vara trygg med o lita på..se bara på ett BRA ledarsto, inte slåss hon för att upprätthålla ordning o reda i flocken, en Alfahona....

Jag har pondus och har alltid haft...visst kan jag pullinutta med djuren och vara fjantig för det, men ingen ifrågasätter mig heller..vet man vad man gör så kvittar det nästan hur man gör.
Är det nån som inte fattar och vill klättra högre så måste man ju tillrättavisa dom, och ju enklare ju bättre, med våld kommer man ingenstans, utan "dominans", kroppspråk o uthållighet. Gäller även hästar.

:bow: precis så tycker jag också:bow:

Cillamuffins: Du skulle skratta ihjäl dig om du såg mig:rofl: Jag är 157 cm, 45kg har ingen basröst till den lilla kroppen heller:D Spelar ingen roll heller;) för jag pratar inte så mkt "onödigt skit" med hundarna, ger jag kommando så är det med bestämd röst....inget darr eller gulligull röst. Men desto mer betyder mitt kroppspråk, det är ju det som hunden förstår mest av det jag säger.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Om han elar sina egna, vet jag inte, men en del av de han "hjälper" elar han. Bland annat den svarta hunden som blev rabiat vid åsynen av katten...

El gillar jag inte heller:crazy: :devil: Men man vet ju aldrig om hunden kanske krävde det, fast jag tycker det är grymt mot hunden.

Å andra sidan "fostrar" vi ju våra hagdjur till att staketet är ajabaja med el. Inte samma sak....men alla sveriges hagdjur funkar ju bra även om dom blivit "elade" någon gång i sitt liv.

Iaf så håller jag mig borta från el (då det gäller hundar);)
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

ja alltså, jag har inget bestämt kroppspråk heller. en riktig mjukis ;). men jag känner mig fortfarande inte särskilt överkörd av mina hundar.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Det är en omöjlighet att svara på, utan att själv se och känna av hunden och få möjlighet att avläsa situationen och spänningarna som uppstår. Samt att själv få prata med ägaren omkring det hela.

En sak är säker i alla fall; El ingår inte i min problemlösning. Jag personligen ser de som hänfaller sig åt elanvändande som uppfostringsmetod, som totalt misslyckade hundtränare..

Denna diskussion har varit på tapetan i andra (infekterade) trådar och jag tänker inte ge mig in i ännu en sådan debatt.

Jag anser att elande av hundar enbart är "av ondo", och det är ingenting som jag behöver/kommer att motivera och förklara för de av er som anser att det är ok..punkt och slut!

Men oj där satte pajkastningen igång!:crazy:
Jag sa aldrig att jag tyckte att hunden skulle elas eller att jag vill diskutera det. Jag ville veta hur DU skulle lösa det, inte bli pekad på som allmän eltjusare:mad:
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Du har då missat att den hunden har två halsband på sig, varav det på ett av dem, sitter en blå dosa strax till höger om spännet. Han håller en kontroll i handen och talar om att så fort hunden visar intresse för katten ska hunden korrigeras (hunden är lös. Inte i koppel). Hunden intresserar sig för katten, han trycker på dosan och hunden skriker, hugger runt sig och försöker gnyende krypa in under en soffa :crazy: ..

Milan och ägaren var INTE nära hunden vid detta tillfällle, utan en bit ifrån hunden.

Men man ser väl det man vill se antar jag..

Det såg inte jag, men jag tror dig :cry: :eek:

Måste erkänna att jag blev djupt besviken nu.. har varit väldigt imponerad av honom hela tiden. Tycker dock att man som hundägare inte kan ta efter allt han gör, utan anpassa sig till sin egen hund. Man måste ju komma ihåg att det är riktiga problemhundar han är van att hantera o inte några vanliga, trevliga familjehundar.

Tycker att det han säger om kroppsspråk o dyl är rätt, och så självklart.. men el o stackel det betackar jag mig för :devil: Det finns snällare metoder även om de råkar ta lite längre tid :bow:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Troll
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 017
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp