Mannen som kan tala med hundar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CORNHEAD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 215
  • Visningar Visningar 15 419
Sv: Mannen som kan tala med hundar

Varför ska man använda ett bett, morrningar osv när vi är för klumpiga för att ens varna en hund på ett hundsätt? Vi är inte hundar, när ska folk förstå det.
Skrev uttryckligen när vi så kan. Även om vi är klumpiga, så kan vi göra oss förstådda.
På vad sätt tror jag att vi är hundar? :confused:

Idag tycker jag att hund och människa möts på halv vägen. Hunden som hund, och människa som människa. Hunden lär sig tyda våra signaler (människosignaler till och med ) och vi lär oss tyda hundens hundsignaler.
Ska jag förstå det som att du inte anpassar dig ett dugg till hunden?

Jag anser att en lämplig fysisk kontakt är ett bra sätt att korrigera vissa oönskade beteenden. Jag behöver inte blotta mina huggtänder eller ens morra, det räcker med den signal mitt agerande förmedlar. Signalen säger samma sak som om en hund skulle ha givit den, därför förstår "min" hund den direkt.
Samma sak gäller kroppsspråk. Jag behöver inte signalera med svansen (hur gör i så fall dom svanslösa) för att skicka signaler, det går ändå genom att hunden läser det på samma sätt som om det vore en hund den hade framför sig. Det är lätt att den vägen "säga" jag är rädd-jag är starkast-jag är orolig-nu j*vl*r flyttar du på dig osv.

LIA

hej du.jag har mycke erfarenhet av hundar med div problem,eller ska jag säga hundföraren.och jag kör ungefär lika som cesar,tycker han e bra.jag har tävlat mycke me både rottweilr och schäfer,terv.jag har haft mycke kurser i hur jag ser på hund och bara fått glada ekipage.

hunden ska älska att träna och de e du som ska se till att de gör de.om man vet hur hunden fungerar når man samma resultat på samma tid oavsett hundens mentala kapacvitet

Dominans.med dominans menas rangordning.Praktiskt sett är de frågan omatt ha initiativet över andra individeri en bestämd situation.Dominans är inte kopplat derekttill aggressivitet.Det är motpartens agerande som styr aggressiviteten.Någon måste ta initiativet till aktivitetr och retningar.

Vart har jag skrivit det? Människor lär sig läsa sin hunds signaler, när den är rädd, glad, arg osv. Och anpassar sig efter det. Eller, nu vet jag inte hur du gör. Men hundar kan allt läsa oss människor utan att vi ska apa efter hundar. Jag kan kissa över min hunds kissfläck med, men gör jag det?

Min valp här hemma förstod att jag var irriterad på ett icke önskat beteende utan att jag lekte vovve med mina händer mot hennes hals.

Du menar alltså att vem som helst i princip (99% var det du skrev vad?) kan gå in & plocka ner en tidigare knappt kontrollerbar/ej kontrollerbar hund bara personen är dominant? Har svårt att tro det. Man ska VISA sin dominans på rätt sätt åxå.. 99% av de jag känner skulle inte kunna göra det Cesar kan.

Ang det nån skrev om elstängsel- vi har det ju till hästar å andra djur, varför gråta över att det används till hundar? Lider hundarna MER? Eller förtjänar andra djur bara elkyssar på ett annat sätt? :crazy:

Jag kan kissa över min hunds kissfläck med, men gör jag det?
Vet faktiskt att det finns folk som gjort sånt :crazy::eek:

Min valp här hemma förstod att jag var irriterad på ett icke önskat beteende utan att jag lekte vovve med mina händer mot hennes hals.

Fint, och alla ska göra som du, kan göra som du & har en hund som fungerar som din? Alla andra metoder är fel utom din & ingen annan funkar, eller vad menar du?

tiotiotiooo

Nu vet jag inte ens om du svarade till rätt person. För jag har då aldrig sagt att bara man är dominant så kan vem som helst ta hand om en jobbig hund. Inte ens en sk. lätt hund heller för den delen?

Så du säger att du är för eldressyr? Jag tycker att el kan användas i extrema fall, MEN man visar inte elkorrigering eller annan korrigering på tv. För att folk apar efter när dom inte har någon som helst aning om vad dom gör.

Om folk vill kissa över sin hunds fläck så får dom väl göra det, men jag tycker det är rent utsagt löjligt att försöka lura hunden att man själv är en hund. Pinsamt.

Vart har jag skrivit att alla ska göra som jag gör? Bara för att jag inte tycker om CM's alla metoder och att man visar detta i TV innebär det att jag inte tror på andra saker som andra människor gör? Du läser ju in saker själv i det jag skrivit.

*kl*

Jag tror att det är dags för mig att titta på denna kändis och bilda mig en uppfattning. Men till dess kan jag bara säga att fenomenet härma-hund, var-som-en-hund och få respekt, ger jag ingenting för.

Vi hade diskussioner om detta på mitt jobb i helgen och det kom upp just det här med att agera som en hund skulle gjort.

Vi är inte hundar- vi är människor. Precis som vi kan lära oss hundspråk kan hundar lära sig människospråk. Och där håller jag verkligen med Aliide- vi får helt enkelt mötas någonstans på vägen.

Jag tycker man gör hunden dummare än vad den är när man ställer sig och tror att vi kan få fram ett bättre ledarskap genom att agera som en hund skulle gjort.

Jag bara älskar ceasar inkl min sambo :love: Han gör som han å det funkar faktiskt d ser jag på min systers hund sån skillnad det är på han innan kunde man inte klippa klorna på han men nu i med både min sambo å jag visar via kroppsspråket å sssccchhh ljudet så kan vi klippa hans klor nu :) Men min syster kan fortfarande inte för hon tar inte kommandot å visar att hon e "flockledaren":angel: Å det sssccchhhh ljudet funkar på våra hundar bra :) Men det är nog inte många som håller med en.
Men det funkar för oss iallafall så vi e nöjda å sitter bänkade varje måndag å tittar på han:)

Vad är det du hänsyftar till?

Sandlådenivå!

Du kunde åtminstone försöka förstå det man skriver till dig. Vem vet, det kunde kanske tillföra dig något?

LIA

Vad är det med dig? Jag skrev det där med att kissa över HELT på allvar faktiskt. Varför ska man apa efter ett hundbett, men inte följa upp resten av en hunds beteende?

Och jag syftade på; Ska jag förstå det som att du inte anpassar dig ett dugg till hunden?.

Inget speciellt med mig.
Men du sitter fast i din konstiga syn på att man, om man använder sig av hunden "språk", så apar man efter den. Tänk om!

Här ett exempel du just bjöd på: "Tssst"-ljudet fungerar inte alls på mina hundar.
Tror du alltså att det är ljudet i sig som "fungerar"? :confused:

LIA

Inget speciellt med mig.
Men du sitter fast i din konstiga syn på att man, om man använder sig av hunden "språk", så apar man efter den. Tänk om!

Här ett exempel du just bjöd på: "Tssst"-ljudet fungerar inte alls på mina hundar.
Tror du alltså att det är ljudet i sig som "fungerar"? :confused:

LIA

Det där med ljudet skrev jag av ren och skär ironi. Konstiga syn? Varför är min syn konstig? Jag säger åt mina hundar, på mitt sätt. Inte på ett sk. "hundsätt", då man sätter sin hand på hundens hals som ett "bite".

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 463
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka