Månadsanställd och gravid, kan jag bli av med jobbet?

Så vitt jag vet blir det vanligare och vanligare med olika typer av tillfälliga och osäkra anställningar i många branscher.

Så vitt jag vet blir det vanligare och vanligare med olika typer av tillfälliga och osäkra anställningar i många branscher.

Ja jag skrev väl det, att det urholkas mer och mer. (Men vården har haft en särställning länge, och vården är nog ihop med vissa delar av utbildningsväsendet de som använder sig mest av timvikarier)

Sen, i ärlighetens namn ska man ta med att inom många andra branscher efterfrågas flexibiliteten och rörligheten diverse alternativa anställningar ger. Finns ju mer än en IT-människa som valt att säga upp sig och gå på konsultbasis istället t ex.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 764
Senast: Cocos
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 763
Senast: Angua
·
R
Gravid - 1år Jag skaffade mej ett nytt nick, då jag tror många nära och kära vet vad jag heter i vanliga fall här på forumet. Iaf, senaste tiden...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 294
Senast: russel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar