Månadens sadeltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passande dressyrsadlar till araber?!

Vilka dressyrsadlar brukar passa araber bäst? Jag är inne på att köpa Jaguar, Prestige eller Wintex.
Jag behöver hjälp och råd :confused:

Sv: Passande dressyrsadlar till araber?!

Det var ju liiiite prisskillnad på dom du listade där... ;)

Det går inte att säga att en viss sadel passar araber, dom är ju inte lika i ryggen...

Har du missat Månadens sadeltråd??:cool: Man får ju inte göra egna sadeltrådar längre....:mad:

Men iaf, nån kort och bred sadel gissar jag på att du behöver. Globus och Griffin brukar passa har jag hört!! Wintec är ju rätt svängda och passade inte min arab alls. Eller jo i början, men ju mer musklad hon blev så blev den för sväng.

Beror ju helt på hur din arab är byggd.
Min är bred som en tunna, med enorma bogblad, kort rygg som är ganska rak.
Har en HdR Paris till honom, jättetrevlig sadel, som vi båda trivs med.

Sv: Månadens sadeltråd

Jag orkar inte läsa igenom hela lååånga tråden.

Vilken sadel skulle passa?
Prestige ligger egentligen bra, är liiiiiiite för böjd. Stor manke och normal bredd på hästen så att säga.

Säkert en allround mot hopp. VSS är allr/hopp, VSD allr/dressyr...

Sorbe, vilken prestige har du provat?

Håller på att bli galen på den här tråden!
Jag tycker det är omöjligt att följa med i någon diskussion alls längre och man får bara sitta och bläddra fram och tillbaka mellan inläggen för att få något sammanhang (vilket dessutom tar enorm tid då varje sida i princip innehåller x antal stora bilder!)!!

gaaahh:mad:
*förlåt* fick totalt utbrott

DU är inte ensam. Jag har också gett upp att försöka få någon överblick eller hänga med =/

Hej!
Jag har lite frågor ang Hööks Claridge House dressyrsadel. Jag har ett halvblodssto som jag tävlar hoppning på och är nu ute efter att köpa en dressyrsadel att träna i en gång/v ibland varannan. Så eftersom jag inte tävlar dressyr så tänkte jag att en billigare el en beg sadel skulle duga bra.
Så idag fick jag syn på en Claridge House dressyr sadel i syntet i hööks katalogen och undrar lite om den.

Är de nån här som har erfarenhet av den här sadeln? Positivt/negativt?
Vad verkar den passa på för hästar?

MVH
Elin

Har du missat Månadens sadeltråd??:cool: Man får ju inte göra egna sadeltrådar längre....:mad:

Men iaf, nån kort och bred sadel gissar jag på att du behöver. Globus och Griffin brukar passa har jag hört!! Wintec är ju rätt svängda och passade inte min arab alls. Eller jo i början, men ju mer musklad hon blev så blev den för sväng.

Oj det har jag helt missat! Ja jag har en globus loke nu allround och den passar jättebra..

Testa Paris eller Sidney. Hippos-modellerna är mer svängda än dom dyrare av nån anledning....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 566
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 387
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 930
Senast: nullo-modo
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 788
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka