Det känns lite långsökt att polisen skulle gå ut i media efter en hundattack? Jag tror snarare att det är hundägaren som kontaktar media och de i sin tur kontaktar polisen för kompletterande uppgifter.
Den lösa hunden som attackerade exets gamling, i Rådhusparken vid Polishuset, var en engelsk springer spaniel och det var en polis som bröt mot lokala ordningsstadgan genom att ha sin hund lös. Hon gjorde heller inget för att kalla till sig hunden eller försöka bryta attacken utan det var jag och ex som lyckades jaga bort den men den hann skada vår gamling först.
Jag gjorde polisanmälan och kallades till förhör, ärendet avskrevs men den polisman jag träffade då tyckte att jag skulle gå till media pga problemet med lösspringande hundar. När inte ens de anställda poliserna bryr sig om att hålla reda på sina egna förbannade hundar utan låter dem jaga fåglar i parkerna och attackera andra hundar så är jag inte ett dugg förvånad om än väldigt irriterad på alla puckon som släpper sina egna byrackor vind för våg.
Senare fick jag veta att det var inte första gången det hände, men med tanke på att den kvinnliga polisen sen ringde och hotade mig på telefon i 30 minuter på min arbetsplats så ångrar jag mig än idag att jag inte anmälde på nytt.