Mamma eller abort??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mamma eller abort??

Men Tow dååå!!
Varför får inte "chefen" (jag) veta nått :cry:
Ring mig omedelebums din toka :D

ps. har du bestämt dig till 9999999999999 %
å vem ska ta hand om Bully när du är tjockis :p
 
Sv: Mamma eller abort??

Jag tycker också att du har en SKYLDIGHET mot pappan att prata med honom och få hans åsikt.
Det är verkligen inte roligt att växa upp med vetskapen att ens pappa inte vill veta av en...
 
Sv: Mamma eller abort??

Jag har hittills alltid vetat vad jag skulle ta för beslut. För min del fanns inget velande utan jag visste från dag ett.

Vissa blir aldrig helt säkra, utan kan vara osäkra oavsett vad de väljer. Det finns inget som säger att man vet vad som är rätt. Man får gå på känsla så mycket som det går och väga in det praktiska sedan.

Varför jag tog mitt beslut är rätt enkelt. Jag vill inte ha barn.
 
Sv: Mamma eller abort??

Ojojoj.. Nu har det blivit missförstånd!
Pappan vet om barnet!! Det har han gjort sen dag 1 o han är jätteglad!
 
Sv: Mamma eller abort??

När jag blev med barn förra året var det inte planerat alls... Jag o sambon har varit ihopp i 10 år och inte blir jag yngre heller så det fanns liksom inget att fundera på:angel:

Men vilken panik jag kände i början. Hade precis köpt en ny häst och jag hade liksom aldrig längtat efter barn. Var jätteosäker nästan halva graviditeten, men sen vände det. Nu är jag en lycklig mamma åt en underbar liten kille på snart 11månader:love:
Det är absolut det bästa som hänt mig, allt annat som var så viktigt innan har liksom bleknat:banana:

Lycka till oavsett vad du beslutar dig för att göra. Det är bara du som kan fatta detta beslut (tillsammans med pappan förståss) även om det är svårt...
 
Sv: Mamma eller abort??

Tack alla!!

Jag ska bli mamma i juli!
Har inget tvivel kvar, bara ett lugn i hela kroppen. Känns väldigt väldigt bra!
Har varit skönt att läsa vad ni valde o jag är väldigt tacksam över att ni vill dela med er av era liv!
Fadern är mallig o stolt,han höll andan under hela tiden jag gick o funderade.

Så året 2005 fick ett avslut jag aldrig väntade mig! Men jag tror att nästa år kommer bli ännu bättre!

Kram/ Towe
 
Sv: Mamma eller abort??

Grattis! Visst är det underbart skönt när svåra beslut äntligen är fattade. Och detta var ju ett beslut som kommer att leda till något fantastiskt roligt :bump: Njut nu!
 
Sv: Mamma eller abort??

Jag gjorde en abort för ganska exakt ett år sedan (Lucia förra året). Jag var 16 år, har ganska rejäla psykiska problem (hade då med), missbrukarproblem, ville inte leva i huvud taget, visste inte ens vem pappan var. Hade gått ett halvår på gymnasiet (när jag nu väl klarade av att gå dit)

För mig gick allting så snabbt. Hade gått så långt, så jag valde det som verkade vettigast = abort. Jag mådde jättedåligt, grät som en galning och var helt väck i flera veckor efteråt. Ångrade mig nåt otroligt.
Gör jag fortfarande ibland. När jag tänker på det. Nu i dagarna har det varit extra jobbigt, eftersom det var precis ett år sen jag gjorde det.
Antagligen hade jag gjort samma val om jag haft längre tid på mig att tänka. Pga omständigheterna känns det inte som det var direkt optimala förutsättningarna för att känna att man kan ge barnet en bra uppväxt..
Men jag hade ändå behövt lite mer tid på mig för att verkligen tänka igenom det hela Innan..

Min största rädsla är att bli gravid igen nu. Jag känner att jag absolut inte har rätt förutsättningar. Men samtidigt skulle jag nog inte klara av att genomgå en abort igen.
 
Sv: Mamma eller abort??

Grattis och lycka till :)

När jag själv blev oplanerat gravid i början av 2003 fick både jag och sambon lite smått panik. Vi hade ju liksom planerat så mycket annat - jag skulle plugga och dessutom hade jag precis köpt en unghäst som jag skulle utbilda och tävla.

Jag gick och velade ett tag men kände till slut att jag aldrig skulle klara av att göra abort - rent känslomässigt.
Jag har aldrig ångrat mitt beslut. David är idag två år gammal och jag har insett (som så många tidigare sagt) att man aldrig ångrar att man behöll ett barn utan bara om man inte behåller det :)
 
Sv: Mamma eller abort??

Men ååh va kul:banana: Nu har du en underbartid framför dig:love: Fast tviveln kommer ibland ändå, även om man bestämt sig. Kommer jag att klara detta, hurdan mamma ska det bli av mig:confused:

Det hör nog till alla förstfödeskor tror jag.

Mina lycko önskningar till dom blivande föräldrarna:banana:
 
Sv: Mamma eller abort??

Du har tänkt mycket och levt med dina tankar. Det du uttrycker är starkt och djupt. Jag hoppas att de som läser tar till sig det du skrivit. Varken eller, bara visdomsord.
 
Sv: Mamma eller abort??

Men snälla! Har du fått hjälp? Finns det några i din närhet du kan prata med, eller ännu hellre professionell hjälp?
 
Sv: Mamma eller abort??

Zoya skrev:
Jag har aldrig ångrat mitt beslut. David är idag två år gammal och jag har insett (som så många tidigare sagt) att man aldrig ångrar att man behöll ett barn utan bara om man inte behåller det :)
Den skriver jag under på! :love: :love: :love:

Men min är 17,5 och ganska odräglig ibland... men åhh vad härligt när han klappar mig på axeln, tittar snett ner på mig och säger: "Lilla mamma" eller när vi ska skiljas vid ett tåg eller en buss (vilket är offentligt och egentligen jättepinsamt) och han pussar/kramar "hej då" :love:
 
Sv: Mamma eller abort??

Hej Jolie_Madame!

Så det är ett år sen nu. Jag kommer mycket väl ihåg vad du skrev här både före aborten och efter den. Tro aldrig för en sekund att du fattade fel beslut - du fattade RÄTT beslut. Ett barn ska aldrig födas för att det är fel att göra abort, ett barn ska födas för att det är rätt att låta det komma till världen.

Var rädd om dig, skydda dig, kram!
 
Sv: Mamma eller abort??

Jag har alltid vart säker. HAr gjort abort 2 gånger. Första gången pga slarv, andra gången åt jag faktiskt p-piller. Dom funkar ju ärligt talat inte till 100%. Jag har aldrig känt ångest eller annat. Och antagligen för jag resonerat att: Så länge jag inte kan ta hand om mig själv så tror jag inte jag kan ta hand om ett barn. Andra gången var det tvillingar, men det visste jag enbart för jag tvingade gyn-läkaren att visa vad skärmen visade. Har aldrig känt ångest eller annat. Jag är ingen känslokall människa för det...jag var bara rationell just då. Ångest över dessa barn har jag inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: Bapelsin
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 039
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp