Ja du upprepar dig därför att du inte läst vad som står i denna tråd.
Jag har fetat en rad och dina slutord i den säger mig att du inte läst vad som skrivits.
Ingen hund är ok som är osäker och biter, vad har du fått det ifrån?
Sen vill jag påpeka ett konstigt uttalande av Leif Malmgren, att Mallen har tillgänglighetsproblem. Det har den inte.
Däremot så får den lätt det av en otillräcklig förare och det är nästintill omöjligt att träna bort.
Glöm inte att alla Belgiska Vallhundar är kroppvallande hundar i grunden, dvs snabba nog att springa ikapp ett får i snårig och kuperad terräng, tränga/styra dom med kroppen eller ta till nafs om det inte räcker, avläsa en förare på en millisekund på avstånd och lär sig olater 100 ggr fortare än det rätta - för att belöningen oftast kommer för sent, 1 sekund för sent räcker!
Den har inte bitandet helt bortavlat som de andra vallhundarna, men det tänker ingen på.
Det är inte en hund för alla - men "alla" verkar tro att dom kan hantera det, dvs en övertro på sig själva som förare. Det har jag sett otaliga exempel på, tyvärr
Jag är uppriktigt ledsen att Mallen blivit en trend-hund i brukskretsar.
Samma förare som skrattade åt mina Tervar med diverse öknamn för 30 år sedan har idag skaffat Malle och tror att det är en annan hund... say no moore.