Jag gillar ju det intensiva, och min hund var snäll med alla hundar han träffade och lekte gärna länge. Hans bästa kompis var min systers mas, men han tyckte hon var lite läskig för hon sprang alltid på honom och fällde honom. Men de jagade gärna varandra och min lekte gärna med frisbees och badade och simmade. Så han var som en vanlig hund, inte pigg för att vara trubbnos. Upplevde aldrig några problem med värme heller, och han sov helst under täcket med mig, utan att snarka. Men som jag skrev tidigare för så gillar jag inte hundar som flamsar eller fjäskar och har hög will to please, det är inte det jag vill ha i en hund. Jag vill ha en hund som är självständig, men som iaf går att få grundlydnad på, som tar egna initiativ och som har egen vilja. Klart det finns i andra raser, men jag har inte hittat allt i samma hund, och tills jag ramlar över ännu en omplaceringsfralla som är likadan så är jag utan hund. I övrigt gillar jag terriers, och dvärgschnauzer, men det betyder inte att jag vill leva med dem eller kan ge dem en tillvaro som de mår bra av. Jag vet mina begränsningar som hundägare, och därför är jag utan hund.