Det låter som att det är flera delar i det här och det här inlägget blir egentligen bara med fokus på en del, det där med bindning/anknytning: Vet du om det är BHV-psykolog han ska träffa? Lite slarvigt brukar det sägas att vi jobbar med anknytning, då syftar man ofta till just förälderns bindning till barnet. Kan se väldigt olika ut i olika regioner, men träffar han BHV-psykolog och bindning/samspelet med barnet är något som han önskar stöd i så hoppas jag att han kan ta upp det. Förutom att det såklart är viktigt att titta på vad som är orsaken till nuvarande situation och agera utifrån det också.
Jag kan delvis förstå inläggen om att din sambo ska skärpa sig osv, men om det finns någon form av psykisk ohälsa eller funktionsnedsättning så är det så klart inte "bara" är att skärpa sig. Däremot kan jag tycka att det är en slags skyldighet att söka hjälp när det påverkar hela familjen i sån här utsträckning, så superbra att han/ni är på gång med det. Hoppas verkligen att sambon får det stöd han behöver (av utomstående kanske ska tilläggas, inte av dig som redan gör allt och lite till) för att eran situation ska förändras för det låter fullkomligt ohållbart som det är nu.
Jag kan delvis förstå inläggen om att din sambo ska skärpa sig osv, men om det finns någon form av psykisk ohälsa eller funktionsnedsättning så är det så klart inte "bara" är att skärpa sig. Däremot kan jag tycka att det är en slags skyldighet att söka hjälp när det påverkar hela familjen i sån här utsträckning, så superbra att han/ni är på gång med det. Hoppas verkligen att sambon får det stöd han behöver (av utomstående kanske ska tilläggas, inte av dig som redan gör allt och lite till) för att eran situation ska förändras för det låter fullkomligt ohållbart som det är nu.