Sv: Magra hästar?
KL
Visst var åtminstone en häst inte fin i hullet..Men det som slog mig och som man kanske får tänka på är bakgrunden, varför ser de ut så?
-sjukdom?
-konvalacens, nyligen importerade, åkt transport långt eller annat som kan få dem att falla ur?
-någon kanske just "räddat" dem
-nyköpta hästar?
-häst som fallit ur pga ej uppenbart tandproblem (har varit med om det en gång, hästen i det fallet krympte sakta men det var inget man tänkte på iom att den fick full ranson mat och man tyckte den åt som den skulle, den kunde bara inte tillgodogöra sig allt ordentligt för att den malde felaktigt)
För mig är det viktigast att veta "hur länge har den sett ut så och görs något?"
Så någon kanske håller på att "hulla upp" hästarna, kanske på betet?
Jag tror inte att det är ett högprioriterat fall även om jag tycker att häst på bild 1 ser förskräcklig ut..Men eftersom att inte båda hästarna ser ut så kanske det finns en orsak som inte beror direkt på vanvård?? Häst på bild 2 ser jag inget konstigt med, möjligen lite avsaknad av muskler
Vidare är det inte gräsets längd som avgör vad det är för typ av bete/innehåll. Faktiskt så är det korta gräset det som brukar vara mest näring i och som hästarna i många fall föredrar framför det långa iom att det är färskare/nyare.
Att ta foton på andras hästar tror jag faktiskt att man får göra, såvida man inte sätter ut namn på ägare eller beskriver vilka hästar det är, vars de bor osv..utan en bild med "en häst" tror jag är helt lagligt.
Däremot får man inte använda/ta bilder och ge felaktig information, typ hitta på att det är din egen osv för då kan det ju handla om förtal.Tror inte heller att man får ta en bild och typ dokumentera omgivningen m byggnader osv hur som helst. Dvs informationsbiten som rör bilden om man publicerar en bild kan vara av större vikt vad man får och inte får publicera utan ägarens tillåtelse.
Har för mig att det var så i alla fall då en i ett fd stall blev utsatt för att någon fotade hennes hästar för att ha som bilder på "stallet.se" eller vad det hette..Hon kunde inget göra mer än att försöka få tag på användaren och be den ta bort bilderna så som det blev förklarat..för att det bara var bilder, ingen information utan bara bilder på en häst.