Jag skall fundera på det den dagen du slutar vara så beskäftig.Herregud!
Kan DU sluta vara så taggig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skall fundera på det den dagen du slutar vara så beskäftig.Herregud!
Kan DU sluta vara så taggig?
I min bok är det inte OK att diskutera andras hälsa som tredje person. Jag var faan inte ens död! Jag blev ruggigt arg när jag fick reda på att min hälsa o ev framtid med hundar delades/diskuterades på FB. Inte en enda erbjöd sig att faktiskt hjälpa Leon som inte mådde så bra på pensionat i över ett halvår, Den förtoendebristen går aldrig att reparera. Jo jag var i kontakt med @Christensen1 för omplacering till hens far o son. Övriga verkade mest intresserade av att sprida rykten om min ohälsa.
Till skillnad mot dig är vi flera som inte profilerar sig genom att ifrågasätta läkare o psykologer o tror sig veta bättre. Vad jag "dumpar" i tråden är inte upp till dig att döma.Det är ingen som har diskuterat tredje person i den här tråden heller.
Jag fick en fråga som jag svarade " jag vet inte" på. Thats it!
Du kanske inte behöver dumpa ditt bagage i tråden.
Jag kan inte se vad det skulle ha här att göra heller.
//Vallmo (otaggad och ff beskäftig )
Jag är otroligt nyfiken på hur du blev så bra, berätta gärna om du vill eller skicka ett PM.@Magiana Jag håller med dig om att ingen kan garantera men det går åt båda hållen. Det är farligt att påstå att alla ska göra en sak som har fungerat för dig för alla är inte som du, har inte samma orsak till sjukdomen som du och vägen till hälsa ser olika ut för olika individer. Du får gärna skriva "såhär blev jag frisk". Det är helt okej men att köra stenhårt på att yoga botar allt är inte okej för det gör faktiskt inte det.
Jag har också hittat min grej. Efter 14 år som svårt multisjuk varav sju år i rullstol och hårt medicinerad där utgången var oviss är jag idag gående igen. Jag har fått tillbaka något jag kan kalla liv och jag vågar drömma om att faktiskt bli helt frisk och arbetsför igen utan att det känns som något som bara ska hålla hoppet uppe. Jag skulle ändå aldrig skriva/säga till någon, "gör såhär så blir du frisk." Jag kan inte veta om det var jag som hade en sådan tur att just det här hjälpte mig eller att det faktiskt är så att det kan hjälpa de flesta. Det överlämnar jag åt forskningen som pågår att bevisa. Jag kan berätta för den som är intresserad vilka otroliga saker som har hänt och vilken livsglädje jag har idag, hur mycket jag klarar idag som jag inte ens vågade hoppas på att kunna igen för bara drygt ett år sedan men jag skulle aldrig köra ner i halsen på folk att det botar allt. Inget botar allt. Inte ens mediciner och operationer botar allt. Man får vara lite ödmjuk och förstå att alla vill inte bli påprackade diverse behandlingar, metoder osv.
Det enda man kan säga är att ingen någonsin ska ge upp. Så länge det finns ett uns liv kvar i kroppen så finns det hopp!
Behöver något som gör mig motiverad/pigg men ändå samtidigt gör så att jag känner mindre av min inre stress.
Jag är bara nyfiken men arbetar du heltid? Självklart svarar du bara om du vill.Jag har bipolär sjukdom och tar antidepressiva. Jag tar naturligtvis också andra mediciner, bl a stämningsstabiliserande(Lamotrigin).
Prata för dig själv så kan dom andra prata för sig. Jag bryr mig inte om din härskarteknik.Till skillnad mot dig är vi flera som inte profilerar sig genom att ifrågasätta läkare o psykologer o tror sig veta bättre. Vad jag "dumpar" i tråden är inte upp till dig att döma.
Jag är bara nyfiken men arbetar du heltid? Självklart svarar du bara om du vill.
Hur kommer det sig att din bipolaritet utlöstes från början? Som sagt var, jag är bara nyfiken eftersom jag har det så nära i släkten. Om du vill berätta givetvis.Nej. Efter att jag insjuknade har jag som mest arbetat halvtid och har haft problem med utmattningsdepression. Nu arbetstränar jag för att komma tillbaka till arbetslivet igen, det mest troliga är att det blir på halvtid.
Toppen!!!golit känner någon som hört talas om en som blivit bättre på Yoggi, skogbär.
Förlåt!Hur kan ni besudla min tråd så som ni gjort??!!???
Riktigt jävla besviken!!!!!!!
Fan asså... Ville fan bara få lite tips o råd på hur jag själv kanske eventuellt kan förbättra min tillvaro,min vardag...
Inte för att vara sådan....
Men tar din partner verkligen antidepressiva, dvs SSRI eller SNRI?
Det brukar vara kontraindicerat vid bipolär sjukdom eftersom det kan utlösa mani.
Vanligast är att man får litium men även quetiapin eller olanzapin vid bipolär sjukdom.
De är stämningsstabiliserande mediciner, inte antidepressiva.
Fast SÅ ovanligt är det inte.Nej, man brukar inte ge antidepressiva vid bipolär sjukdom.
Möjligtvis vid bipolär 2. Det har jag sett en gång. En gång av väldigt många gånger.
Hur kommer det sig att din bipolaritet utlöstes från början? Som sagt var, jag är bara nyfiken eftersom jag har det så nära i släkten. Om du vill berätta givetvis.
Jag är otroligt nyfiken på hur du blev så bra, berätta gärna om du vill eller skicka ett PM.
Hur kan ni besudla min tråd så som ni gjort??!!???
Riktigt jävla besviken!!!!!!!
Fan asså... Ville fan bara få lite tips o råd på hur jag själv kanske eventuellt kan förbättra min tillvaro,min vardag...
Jag undrar oxåPm skickat
:-)Jag undrar oxå
Läser man fass så står det att behandling av antidepressiva ska undvikas eller ges med försiktighet till personer med bipolär sjukdom.Fast SÅ ovanligt är det inte.
Du har påpekat ett antal gånger att du jobbar inom psykiatrin och att du därför är väldigt påläst, jag gissar att du är usk eller ssk.Läser man fass så står det att behandling av antidepressiva ska undvikas eller ges med försiktighet till personer med bipolär sjukdom.
Det står också att det ökar risk för mani eller hypomani samt kramper och att patienten ska övervakas noga om så är fallet.
JAG har inte varit med om att det är särskilt vedertaget att ge antidepressiva till personer med bipolär sjukdom. Jag är uppriktigt förvånad över att så många verkar få det ändå i den här tråden.
Och eftersom min trovärdighet har ifrågasatts i tråden så är det väl bäst att jag säger att jag jobbar med psykiatri och har gjort det i ca 10 år.