Jag vet inte om det är nån annan som läser här som kanske tycker att det verkar läskigt att bli sövd och så. Men jag tänkte iallafall upp datera att jag har blivit det nu! Så tänkte skriva lite hur det var förmig om det kanske kan hjälpa nånannan
Men jag blev sövd igår. Men inte för operationen utan det blev lite mera akut för en under sökning kan man säga. Som jag var väldigt rädd för och då fick jag valet om jag ville bli sövd och då kände jag bara som JA TACK!!
Så jag skulle bli sövd då och först så var jag väldigt nervös och hade lite panik. Så då fick jag nånting lugnande och sen satt en jätte snäll sköterska och min pappa och pratade med mig ett tag tills den medicinen hjälpte och att jag var mera lugn och av slappnad. Och sen skulle jag bli sövd och då hade vi pratat om att jag skulle tänka på min hund och alla bra saker med honom
Så jag vet att jag hade jätte mycket fokus på det för att jag ville verkligen tänka på honom liksom men jag kommer inte håg vad jag tänkte på. Så jag an tar att jag somnade fort!
Och sen vaknade jag och då var pappa där så jag var inte själv alls. Och iprincip direkt när jag vaknade så var det lite jobbigt som en konstig känsla i hela kroppen och att jag frös och kände mig bara som ledsen och "ynklig" eller hur jag ska förklara. Men somsagt min pappa var där och även personalen som jobbade där var väldigt snälla! Så dom kom och kollade till en ganska så ofta och frågade om jag mådde illa eller hade ont och om jag ville ha saft osv.
Och ja dom ville veta när jag hade varit på toa men det var bara att säga att jag hade kissat så var det lugnt liksom!
Så i hel het så kan jag säga att det inte var så läskigt när det väl hände liksom utan det var mest läskigt innan.
Men jag klarade det och medtanke på hur extremt feg jag är med såna saker så skulle jag nog säga att ALLA klarar det för det är verkligen inte så läskigt som man kanske tror innan! Eller det är iallafall min erfaren het!
Och sen ja det var lite jobbigt efter men man fick hjälp med det som gick liksom och dom vill att man ska må såbra som det går. Så det är verkligen ingen fara! Och iallafall min erfaren het så tycker dom inte att man är konstig eller jätte jobbig om man är rädd och ledsen osv utan dom är ganska så vana.