Ser nu att du startade tråden efter midnatt mellan tisdag-onsdag. Rimligen borde din kompis ställt frågan i tisdags kväll?
Det är inte ett dåligt aprilskämt från kompisen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad bra att det gick vägen ändå!Jag är också en smula nojig på det viset. I en intervjuprocess en gång i tiden fick jag lite väl närgångna frågor om min dåvarande arbetsgivare tyckte jag. Så jag nobbade dem helt med ett nej, detdär tänker jag inte gå in på för jag upplever att det strider mot min lojalitetsplikt som anställd. Väldigt oklart om det var ett test eller klumpighet från intervjuarens sida. Hen återkom iallafall med ett jobberbjudande, så något rätt hade jag ju gjort![]()
Nä det tror jag inte. Jag och fd kompisen var ändå ganska nära under de senaste åren. I perioder sågs vi varje vecka.Du har inte tänkt tanken att hen hittat på?
Nej det var en vecka sedan jag fick frågan. När jag startade tråden skrev jag inte hela historien då jag till en början endast ville få svar på frågan om personnr.Ser nu att du startade tråden efter midnatt mellan tisdag-onsdag. Rimligen borde din kompis ställt frågan i tisdags kväll?
På intervjun hade de frågat min kompis om hen hade kompisar från några olika länder. Då hade hen angett mig och två andra kompisar (fast jag är svensk). Sedan hade intervjuaren kontaktat kompisen i efterhand och velat ha våra personnummer. Enligt kompisen gav de andra två sina nummer utan att ifrågasätta medan jag tydligen var den jobbiga (och min sambo också förstås i efterhand).Jag börjar också fundera på om det stämmer? Eller har kompisen missförstått?
Eller i värsta fall- skulle kompisen använda ditt personnummer till något annat?