Love is blind Sverige

Sergio är inte min kopp te men hur hon betedde sig i hans lägenhet är inte okej.
Hon gnällde på lukten och hans stol som han uppenbarligen tyckte väldigt mycket om.
Tänkte att en äldre person bott här och lämnat möbler. Traumatiserad och chockad, kraftfulla ord över en lägenhet.
Jag skulle också bli väldigt ledsen om någon visade sån avsmak för mitt hem. Man behöver inte tycka att det är fint men man kan ju vara lite smidigare och välja sina ord.

Jag tyckte att lösningen med "sovrummet" var riktigt mysig.
 
Alltså Sergio betedde sig lite underligt i första avsnitten men nu tycker jag att han verkar rätt rimlig? Iaf väldigt öppen med vem han är i jämförelse med Christoffer som går runt och är så snäll och säger hur underbarn Catja är tills hon inte vill vara med honom - då är hon ett dumt våp som bara använder sex för att få som hon vill? Vad betydde alla de där komplimangerna om han hade sånna tankar under tiden?

Nej hellre någon som är rak och tydlig med vad han känner och tycker.

Ang Sergio och det ev barnet i Barcelona (jag vet bara det som var i avsnittet så spoila inget) så började jag tänka att det var produktionsteamet som skvallrat för att skapa lite drama 😁
 
Krissy och Rasmus har känts så säkra hela tiden men nu vette tusan om de kommer gifta sig? Missade kanske men fick man se något om ifall hundarna faktiskt blev kompisar?

Tycker att Rasmus kompisar var rätt otrevlig mot Krissy när dom träffades, ganska öppet anklagade om att hon skulle vilja ha honom för pengarna. Jag tycker att hon verkar så himla gullig, inte haft det så lätt i livet men väldigt omtänksam och snäll ändå.
 
Sergio och det ev barnet i Barcelona (jag vet bara det som var i avsnittet så spoila inget) så började jag tänka att det var produktionsteamet som skvallrat för att skapa lite drama 😁
Hela den där grejen känns så himla konstig. Är också nyfiken över om han faktiskt förnekade det någon gång och de klippt bort det. Garanterat produktionen haha. De har verkligen klippt på ett ofördelaktigt vis för de flesta.
 
Och nästa par! Jag har precis sett det senaste avsnittet så har massor att dela med mig av 😁


Lukas - han känns så svår att läsa? När dom var i kapseln tänkte jag att han nog skulle bli besviken om han valde Karolina för att jag tror inte det är den typ av tjej han ser sig med men när dom träffades på festen så verkade han ju intresserad. Kan så klart vara mest klippning men blev lite fundersam. Det känns tyvärr som att Emilia behöver göra sig själv lite "mindre" när hon är med honom. Hålla tillbaka och anpassa sig för att inte skrämma honom. Älskar henne, hade absolut kunnat tänka mig vara kompis med henne.

Jag undrar om han är ganska osäker på sig själv och om han kanske inte riktigt är mogen att gifta sig.
 
Och Meira och Oskar. Det var så fint att se hennes rädsla för att inte passa in försvinna när dom var hos hans familj. Det kändes som att hon öppnade sig väldigt mycket sista veckorna och vågade vara lite mer sårbar. Osäker på om hon kommer säga ja men känns inte helt omöjligt just nu. Tror dom skulle kunna ha ett bra liv ihop.

Oskar känner jag mig väldigt neutral inför. Han verkar vara en väldigt schysst kille men skulle nog bli galen på hans sätt att ifrågasätta när han försöker förstå. Läste någon som trodde att han egentligen var gay men det förstår jag verkligen inte. Eller, det skulle han väl kunna vara men tycker inte hans vibe är mer gay än någon annans.

Funderar på om dom överhuvudtaget har kysst varandra? Tycker man har sett de andra hångla loss men inte dom.
 
Senast ändrad:
Måste hoppa tillbaka till Catja och Christoffer. Tycker det var så tydligt att hon inte ville ha en alternativ kille och att hon verkligen slet med att acceptera det lila håret, scarfen och mjukiskjolen? Vilken konstigt klädesplagg förresten, har aldrig hört ens en tjej som har mjukiskjol??
 
Måste hoppa tillbaka till Catja och Christoffer. Tycker det var så tydligt att hon inte ville ha en alternativ kille och att hon verkligen slet med att acceptera det lila håret, scarfen och mjukiskjolen? Vilken konstigt klädesplagg förresten, har aldrig hört ens en tjej som har mjukiskjol??
Ja, de där två kändes ju verkligen helt fel från början till slut.
 
Och Meira och Oskar. Det var så fint att se hennes rädsla för att inte passa in försvinna när dom var hos hans familj. Det kändes som att hon öppnade sig väldigt mycket sista veckorna och vågade vara lite mer sårbar. Osäker på om hon kommer säga ja men känns inte helt omöjligt just nu. Tror dom skulle kunna ha ett bra liv ihop.

Oskar känner jag mig väldigt neutral inför. Han verkar vara en väldigt schysst kille men skulle nog bli galen på hans sätt att ifrågasätta när han försöker förstå. Läste någon som trodde att han egentligen var gay men det förstår jag verkligen inte. Eller, det skulle han väl kunna vara men tycker inte hans vibe är mer gay än någon annans.

Funderar på om dom överhuvudtaget har kysst varandra? Tycker man har sett de andra hångla loss men inte dom.
Ingen aning om Oskar är gay. Förmodligen inte, men jag förstår verkligen att man kan tro det. Tanken har slagit mig med.
 
Måste hoppa tillbaka till Catja och Christoffer. Tycker det var så tydligt att hon inte ville ha en alternativ kille och att hon verkligen slet med att acceptera det lila håret, scarfen och mjukiskjolen? Vilken konstigt klädesplagg förresten, har aldrig hört ens en tjej som har mjukiskjol??
Jag är rätt övertygad om att han knarkar. Han ser påverkad ut speciellt i avsnittet där hon drar och sen när de ska prata ut och han kastar ringen.
 
Och nästa par! Jag har precis sett det senaste avsnittet så har massor att dela med mig av 😁


Lukas - han känns så svår att läsa? När dom var i kapseln tänkte jag att han nog skulle bli besviken om han valde Karolina för att jag tror inte det är den typ av tjej han ser sig med men när dom träffades på festen så verkade han ju intresserad. Kan så klart vara mest klippning men blev lite fundersam. Det känns tyvärr som att Emilia behöver göra sig själv lite "mindre" när hon är med honom. Hålla tillbaka och anpassa sig för att inte skrämma honom. Älskar henne, hade absolut kunnat tänka mig vara kompis med henne.

Jag undrar om han är ganska osäker på sig själv och om han kanske inte riktigt är mogen att gifta sig.
Tycker synd om Emilia. Hon försöker men han är tillbakadragen, det märks. Med grabbarna verkar det som om han medger att han inte är attraherad till henne och det sätter stopp, men till hennes ansikte är det en massa tomma ord: ”jag känner mig hemma”, ”det kommer med tiden”, bla bla bla.

Tror knappast han kommer gifta sig med en kvinna han inte ens känner sig säker nog att säga ”jag älskar dig” till… :(
 
Tycker synd om Emilia. Hon försöker men han är tillbakadragen, det märks. Med grabbarna verkar det som om han medger att han inte är attraherad till henne och det sätter stopp, men till hennes ansikte är det en massa tomma ord: ”jag känner mig hemma”, ”det kommer med tiden”, bla bla bla.

Tror knappast han kommer gifta sig med en kvinna han inte ens känner sig säker nog att säga ”jag älskar dig” till… :(

Ja, det verkar som att han säger helt olika saker till killarna och till Emilia. Det lät ju som att han jobbade väldigt långa dagar och jag tänker att om man är med i ett sånt här program och verkligen är intresserad av personen så skulle man väl försöka jobba mindre under den perioden.
 
Det känns tyvärr som att Emilia behöver göra sig själv lite "mindre" när hon är med honom. Hålla tillbaka och anpassa sig för att inte skrämma honom. Älskar henne, hade absolut kunnat tänka mig vara kompis med henne.
Eller hur, hon verkar vara en så härlig och kompetent person. Och så tyckte jag hennes vänner också verkade så bra, de var så ärliga utan att bli elaka och så väldigt måna om henne. Fint!
 
Okej, nu har jag plöjt avsnitt 5-8.

Det var ju extremt tydligt hur mycket som klipptes nu i avsnitt 8. Allt för att man som tittare ska bli så osäker på utgången som möjligt :cautious:
Ja, den fula klippningen är verkligen så otroligt löjlig och pinsamt uppenbar, men jag antar att det är typ halva "nöjet" med reality-tv för de som tittar på den sortens TV mer frekvent och är vana. För egen del får det mig dock bara att vilja krypa tillbaka ner i mitt "tittar aldrig på reality-tv"-hål som jag bott väldigt bekvämt i de senaste 32 åren :p
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 045
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 997
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 918
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp