Love is blind Sverige

Helt annat ämne men någon mer som är fascinerad över vinglasen? De matta guldiga glasen i rostfritt stål som jag letat fram kommer från Oak & Steel. Men jag undrar så över känslan av att dricka ur dem :confused: Hur är det att inte se färgen på vinet?
 
Helt annat ämne men någon mer som är fascinerad över vinglasen? De matta guldiga glasen i rostfritt stål som jag letat fram kommer från Oak & Steel. Men jag undrar så över känslan av att dricka ur dem :confused: Hur är det att inte se färgen på vinet?
Bra fråga! Men har hört att det är för att det är enklare att klippa ihop när man inte ser hur mycket det är kvar i glasen 😅
 
Troligen för att hon aldrig var nöjd?
Frustration som sagt. Kan tycka att det blir lite tröttsamt att tjejer kan bete sig hur grisigt som helst men när en man säger något som inte är 100 % genomtänkt så blir han stämplad som kränkt vit man.
Jag håller med om att det känns lite tröttsamt med uppenbart olika måttstockar, meeen hela grejen med att dra in argument med andemeningen "buhu inga tjejer gillar snälla killar" (som f.ö. nog främst kommer från vita snubbar) ger nästan alltid lite dåliga vibbar. Kände överlag med honom men skrek "neeeej" högt när han sa sådär :D samma sak när han kastade ringen, även om det säkert något jag själv skulle kunna ha gjort i affekt, även om jag skulle ha skämts över hur dramatisk jag var i efterhand.
 
Jag håller med om att det känns lite tröttsamt med uppenbart olika måttstockar, meeen hela grejen med att dra in argument med andemeningen "buhu inga tjejer gillar snälla killar" (som f.ö. nog främst kommer från vita snubbar) ger nästan alltid lite dåliga vibbar. Kände överlag med honom men skrek "neeeej" högt när han sa sådär :D samma sak när han kastade ringen, även om det säkert något jag själv skulle kunna ha gjort i affekt, även om jag skulle ha skämts över hur dramatisk jag var i efterhand.

Absolut. De4 jag menar är att när man är frustrerad, besviken, sårad så säger/gör många inte alltid så genomtänkta saker, oavsett kön.
Jag hade lätt kunnat kasta ringen jag med 😅

Har faktiskt gjort det en gång när jag var 20 år.
Blev förbannad på min dåvarande partner när vi var och handlade.
Kastade ringen i entrén och gick hem 😆
Extremt pinsamt i efterhand och förhoppningsvis inget jag skulle göra idag.
 
Har nu sett alla avsnitt som kommit ut hittills och vet inte riktigt vad jag tycker om någon deltagare. Alla verkar så otroligt osäkra vilket är förståeligt. Tycker att dela idén om att gifta sig så fort är absurd men det är också därför som det är så intressant att titta på.
Vem som i slutändan säger ja till varandra tror jag är Rasmus och KL och sen något par till. Möjligen Amanda och Sergio.
Kanske kanske Oskar och Meira men det är 50/50 där och vad som helst kan hända.
 
Undrar hur lägenheten under ser ut? Om det finns någon. De har kanske gjort så för att få plats med sovrum? Så att det är ett sovrum under också?
Eller så har utrymmet tillkommit vid ett senare tillfälle med ombyggnationer. Jag tycker lägenheten var intresserat men inget för mig skulle säkert göra mig illa massor med gånger av att klättra där.
 
Nu har jag kollat ikapp (är det inte lite stressande att de släpper fyra avsnitt på en gång?) och det svänger verkligen fram och tillbaka för i stort sett alla par.

Det är så stor insats liksom, jag tror flera av paren gärna skulle fortsätta träffas. Men gifta sig? Säger man ja så är det ett enormt steg, säger man nej riskerar man att såra personen och tappa den ur sitt liv.
 
Skrattade ihjäl mig åt Sergios lilla kattlucka i köket :rofl: har sett några förjävliga planlösningar i Stockholm men det där tar ändå priset! Och resten såg helt tomt ut, billiga högglansmöbler och ikea-tavlor… Jag hade nog inte varit lika snäll som Amanda var. :bag:
 
Skrattade ihjäl mig åt Sergios lilla kattlucka i köket :rofl: har sett några förjävliga planlösningar i Stockholm men det där tar ändå priset! Och resten såg helt tomt ut, billiga högglansmöbler och ikea-tavlor… Jag hade nog inte varit lika snäll som Amanda var. :bag:
Varför ska man vara elak mot någon bara för att personen inte har samma smak på inredning som en själv? Känns bara löjligt och barnsligt.
 
Varför ska man vara elak mot någon bara för att personen inte har samma smak på inredning som en själv? Känns bara löjligt och barnsligt.
Ja, det är onödigt. Sedan hade jag nog också skrattat åt sovrumslösningen i köket, för det kändes så otippat, men inte gjort ner något liksom.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 045
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 997
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 918
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp