Love is blind Sverige

Sen en fråga från en som tillbringar extremt lite tid bland svenskar (och som känner sig som typ 85 när hon ställer denna fråga): Blandar folk verkligen så mycket svenska och engelska när de pratar? Jag har hört/sett det klagas på det i vissa forum, att svenskan håller på att bli urvattnad av engelskan, men tänkt att det är folk som överdriver. I den här serien är det ju pinsamt mycket engelska som blandas in, till synes helt i onödan! Nu fattar jag ju att det kanske inte direkt är den genomsnittliga svensken som framställs i programmet, men ändå… Det är så pinsamt, och låter så oerhört fånigt!

Ska sluta spamma tråden nu, lovar!
Håller med om att det är extremt mycket engelska som blandas in av många. Pinsamt! Aldrig hört i något annat program, åtminstone inte i den här omfattningen. Min dotter höll på att skratta ihjäl sig när hon hörde det och hon är ändå i samma generation som deltagarna.
 
Håller med om att det är extremt mycket engelska som blandas in av många. Pinsamt! Aldrig hört i något annat program, åtminstone inte i den här omfattningen. Min dotter höll på att skratta ihjäl sig när hon hörde det och hon är ändå i samma generation som deltagarna.
Ett gott betyg till din dotter tycker jag!
 
@Mineur När jag låg hemma med halsfluss förra veckan plöjde jag två säsonger av amerikanska serien :bag: så det kanske är ett allmänt sjukdomssymptom :D
 
@Mineur När jag låg hemma med halsfluss förra veckan plöjde jag två säsonger av amerikanska serien :bag: så det kanske är ett allmänt sjukdomssymptom :D

När jag och sonen hade covid där i början när det var minst 7 dygn hemma som gällde, oavsett hur en mådde, så plöjde jag ”Vänner”. VARENDA SÄSONG. VARENDA AVSNITT. 🙈🫣🤣😂 Jag vabbade en vecka först med han, sen var jag hemma en vecka själv och var sjuk också. Aldrig i mitt liv har jag använt tvn så mycket som då!
 
Nu har jag med fastnat i träsket, brukar aldrig titta på reality-tv 🙈 Har sett tom avsnitt 3. Jag blir väldigt obekväm med att titta på de paren där den ena uppenbart inte har samma känslor som den andra, och så som det är klippt verkar den andre inte alls förstå det. Det är så tydligt när komplimanger inte besvarats och de tar lite avstånd.
Känner igen mig så från när jag dejtade och träffade någon sådan som bedyrade all sin kärlek och situationen blev obekväm eller när man haft kul och chattat med någon på tinder men när man träffade personen gick luften bara ur då den inte alls hade samma energi irl som man upplevt i appen. Ikväll blir det till att se fler avsnitt 🤩
 
Sergio har växt för mig. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
Känns som han gör allt vad han kan för att passa in i en viss stil men det är inte han egentligen så hoppas han kan hitta vem han är och inte den han tror han förväntas vara
 
Tittar just nu på det femte avsnittet. En sak som stör mig är att musiken är betydligt högre än när de pratar. Så det är ett evigt höjande och sänkande av ljudet.
 
Sett klart alla nya avsnitt nu och även om jag har googlat och sett saker så känns det ändå oklart. Så det ska bli intressant att se bröllopen.
 
Alltså hur gick det här till? Jag, som alltid annars ryst vid blotta tanken på dylika serier, har nu plöjt alla 4 tillgängliga avsnitt av denna serie och ser nästan lite fram emot att nästa omgång avsnitt ska släppas. Det här skulle jag aldrig erkänna inför någon IRL, inte ens på min dödsbädd, men så är det. :bag:

Det är fruktansvärt, fånigt, pinsamt, orealistiskt, taskigt klippt, stageat och jag blir lite illamående av typ hälften av deltagarna, men samtidigt kommer jag på mig själv med att sitta och le ibland. Och bli arg. Och frustrerad. Och glad. Och ja, lite allmänt känslomässigt investerad sådär. Men jag sitter ofta med fingret klistrad på spola fram-knappen, det gör jag! Ibland blir det bara för mycket 🤢

Nån som vet om "plötsligt intresse för reality-tv" finns med på listan av möjliga långvariga Covid-symtom? Frågar åt en kompis...
Jag sitter med fingret på mute knappen 🤣
 
Har plöjt igenom alla avsnitten nu och en av mina reflektioner är kring det här om huruvida kärleken är blind. Jag tycker inte att man ska diskutera så mycket utseende överlag för det finns så många saker som är mer intressanta med personer. Men de pratar i programmet om att de har varit ytliga tidigare etc och undrar hur det kommer funka nu. Och så är i princip alla så konventionellt attraktiva. Frågeställningen faller ju och jag tycker programmet hade varit intressantare annars
 
Har plöjt igenom alla avsnitten nu och en av mina reflektioner är kring det här om huruvida kärleken är blind. Jag tycker inte att man ska diskutera så mycket utseende överlag för det finns så många saker som är mer intressanta med personer. Men de pratar i programmet om att de har varit ytliga tidigare etc och undrar hur det kommer funka nu. Och så är i princip alla så konventionellt attraktiva. Frågeställningen faller ju och jag tycker programmet hade varit intressantare annars
Det där har jag tänkt på tidigare. I princip alla deltagare (i de program jag sett) är normsnygga över snittet, så vad är poängen?
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 045
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 997
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 918
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp